پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۶۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
سید مصطفی حسینی، مدیرعامل مؤسسه «بهمن سبز» با اعلام خبر واگذاری «سینما آفریقا» تهران به حوزه هنری گفت: پیرو ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری سینما‌های تحت پوشش بنیاد مستضعفان به حوزه هنری و پیگیری‌های انجام شده، سرانجام امروز دوشنبه ۳ آذرماه این سینما رسماً تحویل مؤسسه «بهمن سبز» شد تا به زودی به پردیس مجهز چندسالنه تبدیل گردد.
شعار سال: سینما آفریقای تهران ضمن تحویل به حوزه هنری، در اولویت فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری قرار گرفت و قرار شد تا به سینمایی با ۱۰ سالن تبدیل شود.

سید مصطفی حسینی، مدیرعامل مؤسسه «بهمن سبز» با اعلام خبر واگذاری «سینما آفریقا» تهران به حوزه هنری گفت: پیرو ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری سینماهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان به حوزه هنری و پیگیری‌های انجام شده، سرانجام امروز دوشنبه ۳ آذرماه این سینما رسماً تحویل مؤسسه «بهمن سبز» شد تا به زودی به پردیس مجهز چندسالنه تبدیل گردد.

حسینی درباره جزئیات این طرح گفت: در این طرح، «سینما آفریقا» به پردیس مجهزی با بیش از 10 سالن نمایش شامل کافه سینمای روباز، سالن ویژه کودک، سالن سینمای 3D، سالن VIP و استودیوهای تخصصی با برخورداری از استانداردهای روز دنیا تبدیل و وارد چرخه اکران خواهد شد .

ضمن تشکر از این حرکت فرهنگی زیبا وقابل تقدیر فقط آیا مسئولان حوزه هنری گوشه چشمی هم به میراث فرهنگی دارند؟

با توجه به این که سینماهایی چون صحرا ، بهمن و ... قدمت تاریخی دارند، مرمت و احیا آنها قطعا اقدامی شایسته و در خور تقدیر است. اما بازسازی یا ساخت دوباره سینما با توجه به تاریخچه این سینماها اقدامی غیر میراثی است. چندی پیش سینما صحرا(ریولی) که در سال ۱۳۴۵ ساخته شده است، ثبت ملی شد.

سینما آفریقا (نام پیشین: سینما آتلانتیک) از سینماهای معروف تهران است. این سینما در سال ۱۳۴۳ در یک سالن با ظرفیت ۴۳۰ نفر تأسیس شد. در روز ۱۴ مرداد ۱۳۵۷ سینما آتلانتیک تهران دچار آتش‌سوزی شد. این سینما در سال ۱۳۵۸ از آتلانتیک به آفریقا تغییر نام داد.
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال ،برگرفته از کانال میراث باشی
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
براي عواملي كه اين كار رو كردن ارزوي موفقيت ميكنيم شايد با اين كارها بتونيم يه نفسي به هنر در روزهاي كرونايي بديم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
سينما بايد از بهترين استفاده ها رو حتي در بدترين شرايط بكنيم بازم طرح خوبي بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
سينما افريقا بهترين گزينه براي تبديل شده به اين حوزه بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین