پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: 25 درصد سالمندان استان تحت پوشش کمیته هستند که بخش قابل توجهی از آنها در روستاها زندگی می‌کنندکه مشکلات پزشکی و بیمارستانی اصلی‌ترین دغدغه سالمندان استان محسوب می شود به طوریکه در سال گذشته 100 میلیارد تومان برای محرومان استان در امور معیشتی و مسکن هزینه شده است.
شعارسال: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی، با اعلام این مطلب که بالاترین آمار سالمند کمیته امداد کشور، متعلق به خراسان رضوی است، گفت: با توجه به حضور حدود ۵۰۰ هزار سالمند در خراسان رضوی، ۲۵ درصد آنها که بیش از ۱۵ هزار نفر هستند، تحت پوشش خدمات حمایتی و معیشتی کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، محسن مسعودیان راد در جمع سالمندان زیارت اولی در حرم مطهر رضوی با اشاره به جایگاه و شخصیت سالمند در درون خانواده اظهار کرد: اسلام به مقام والای پدر و مادر توصیه و سفارش کرده است، تا جایی که سالمندان را به منزله وجود پیامبران در امت می داند و مهمتر اینکه سالمندان گنجینه های ارزشمند و ذخایر بزرگ اجتماعی هستند که باید احترام آن ها حفظ شود.

مسعودیان سالمندان را ویترینی از توانمندی ها، استعداد و خلاقیت دانست و افزود: با توجه به تحولات جمعیتی در آینده نزدیک بیش از ۳۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، از این رو جامعه باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد. همچنین مسئولان باید برنامه ریزی های دقیق و مهمی برای آسایش و حمایت این گروه انجام دهند.

وی با تکیه بر این مطلب که، درصددیم تا طرح شهید رجایی را دوباره احیا کنیم تا تمام روستاییان محروم استان از برکات زیاد این طرح بهره‌مند شوند، تصریح کرد: ۲۵ درصد سالمندان استان تحت پوشش کمیته هستند که بخش قابل توجهی از آنها در روستاها زندگی می‌کنندکه مشکلات پزشکی و بیمارستانی اصلی‌ترین دغدغه سالمندان استان محسوب می شود به طوریکه در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای محرومان استان در امور معیشتی و مسکن هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تاکید بر وجود مشکل در پرداخت هزینه‌های بیمارستانی و پزشکی مددجویان سالمند روستایی خاطرنشان کرد: بیمه‌ای که این گروه از مددجویان دارند کفاف هزینه آنها را نمی‌دهد لذا باید به لحاظ اعتبارات به این موضوع توجه شود.

وی با اعلام این مطلب که به دستور مهندس فتاح رئیس کمیته امداد، مشهد به عنوان مرکز فرهنگی فعالیت‌های کمیته امداد معرفی شده است، بیان کرد: با حمایت آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه زیارتی برای قشر محروم سالمند درنظر گرفته شده است، به گونه ای که از ابتدای سال جاری، ۷۰ هزار زائر از نقاط مختلف کشور در قالب اردوهای متنوعی به مشهد اعزام شده‌اند که از این میزان، ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر سالمند بوده‌اند.

در ادامه این مراسم، مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی، سالمندان را سرمایه های بابرکت جامعه خواند و گفت: باید حرمت و احترام این قشر حفظ و از تجربیات و توانمندی های آن ها در راه رشد و شکوفایی جامعه استفاده شود.

سید حمید موسوی با اشاره به این مطلب که استان خراسان رضوی و مشهدمقدس به دلیل وجود بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) رسالت و مسئولیت سنگینی بر دوش دارد، تصریح کرد: از این رو دولت در چند سال گذشته معاونت فرهنگی زائران را در استانداری به منظور توجه بیشتر به سالمندان مجاور ایجاد کرده است و از بهمن ماه سال گذشته طرح زیارتی «یا معین الضعفاء» با همکاری آستان قدس رضوی آغاز شده است که در قالب این طرح ارزشمند هر هفته بیش از ۳۰۰ زائر از شهرستان های خراسان رضوی به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف می شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار سالمند در استان خراسان رضوی به عنوان زیارت اولی شناخته شده اند که از سال گذشته تاکنون بیش از ۸ هزار نفر در طرح «معین الضعفا» موفق به تشرف به حرم مطهر رضوی شده اند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی با کمک و همیاری یکدیگر باید شرایطی را فراهم کند تا زائران این امام همام علاوه بر توفیق زیارت بتوانند توشه و سوغات معنوی را نیز با خود به همراه ببرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پرستوها، تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1395، کدخبر: ۹۵۱۲۰۷20182، www.parastuha.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
ان شاالله که بشکل درست هزینه شده باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین