پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سعید نمکی گفت: ۴۰۰ خانه سلامت عشایری در سراسر کشور راه انداختیم که دختران عشایر بخشی از اعضای آن را تشکیل می‌دهند.
شعار سال: سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان روز پنج شنبه 20 آذرماه در مراسم اهدای سمفونی شهرزاد به فداکاران عرصه مبارزه با کرونا گفت: در همه کشورهای جهان زنان به عنوان اصلی ترین گروه برای ارتقاء شاخص‌های تندرستی و سلامت محسوب می‌شوند و در کشور ما هم در سال‌های پس از انقلاب اسلامی زنان دستاوردهای وسیعی در عرصه سلامت به دست آوردند.

او افزود: مرگ زنان در عوارض بارداری و زایمان به ازای هر 100 هزار بارداری، مرگ نوزادان به ازای هر هزار تولد زنده و... از مشکلاتی بود که برای رفع آنان دستاوردهای بسیار پر اهمیتی داشتیم و وقتی در دنیا کشورها موفق شدند بیماری‌های واگیر را مهار کنند، بزرگترین نقش را به زنان دادند.

نمکی تصریح کرد: اگر سواد زنی در حد 4 کلاس ابتدایی باشد شانس زنده ماندن کودک او بیشتر است بنابراین سلامت اعضای خانواده حتی سلامت مردان برعهده خانم‌هاست و آنها چه از لحاظ خلق و خوی و چه از لحاظ رعایت اصول رژیم غذایی محور اصلی هستند برای مثال اگر مردی فشار خون بالا داشته باشد این زن است که رژیم غذایی کم نمک را باید رعایت کند درواقع همه چیز دست خانم هاست.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: منحی رشد، تغذیه با شیر مادر و واکسیناسیون هم در کشورهای در حال توسعه دست خانم‌هاست بنابراین به طور کلی نقش خانم‌ها در نظام سلامت به ویژه در کشورهای در حال توسعه ستودنی است.

او افزود: سالیان قبل بهورزهای ما اکثر دخترهای روستایی بودند که سواد چندانی نداشتند اما در نظام سلامت انقلابی ایجاد کردند و اخیرا هم 400 خانه سلامت عشایری در سراسر کشور راه انداختیم که همین دختران بخشی از اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

نمکی از راه اندازی هر خانواده یک پایگاه سلامت خبر داد و تصریح کرد: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت که در حال راه اندازی هستیم، خانم‌ها محور هستند درواقع اگر 20 میلیون سفیر سلامت بانو داشته باشیم و بتوانند به عنوان حلقه اصلی نقش آفرینی کنند نیازی نیست ما توصیه‌های ویژه ارائه دهیم.

وزیر بهداشت گفت: نقش ارجمند بانوان در توسعه تمام زیرساخت‌های کشور به خصوص نظام سلامت را ستایش می‌کنم و همواره نیازمند مشارکت مستمر فعالیت زنان در عرصه نظام سلامت هستیم.

او افزود: کرونا طوفان سهمگینی بود که دنیا را درنوردید و کشور ما هم از این بلا فارغ نبود و روزهای بسیار سختی به ویژه برای کادر درمان گذشت اما خداروشکر می‌کنیم در تمام روزهای سخت توانستیم در دنیا نقش افتخار آفرینی را ایفا کنیم هرچند شهیدانی دادیم که جزء سرداران نظام سلامت هستند.

نمکی اظهار کرد: یکی از بزرگترین رسالت ما برای ماندگاری این حماسه استفاده از ظرفیت هنرمندان است و در این میان موسیقی یکی از کامل ترین انواع هنر است که به بیان عمق عشق و احساسات می‌پردازد.

او افزود: این اثر فاخر به عنوان همدلی در تاریخ این مملکت ثبت خواهد شد در اینکه روزی عده‌ای در بالین بیمار حماسه خلق کردند وعده ای هم در بیرون با شعر و موسیقی این کار را انجام دادند.

نمکی گفت: من هم زانو میزنم و دست یکایک هنرمندان این سرزمین را می‌بوسم و امیدوارم این همدلی بتواند همه ما را در روزگار بهتری قرار دهد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: فکر نمی‌کنم بعد از اتفاقی که در عاشورا برای اباعبدالله افتاد چنین تنگنایی بر قومی تحمیل کرده باشند که متاسفانه اکنون برای مردم ایران تحمیل می‌کنند اما با تمام این اوضاع و احوال تلاش می‌کنیم و الحمدالله با این همدلی و طرحی که مزین به نام سردار قاسم سلیمانی است نتایج بسیار مطلوبی در روزها و هفته‌های آینده به ارمغان خواهد آمد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 20 آذر 1399، کد خبر: 1101350،  www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
سلامت عشایری در ایران واقعا داره تهدید میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین