پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۸۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت جدی بر توزیع نهاده دامی در کشور وجود ندارد. این در حالی است که می‌توان ۷۰ درصد نهاده‌های دامی را در کشور تولید کرد.
شعار سال: سیدجواد ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به اهمیت امنیت غذایی اظهار داشت: طبیعتاً باید حساسیت خاصی در این موضوع وجود داشته باشد و یکی از موضوعات مهم در این زمینه تولید نهاده‌های دامی در داخل کشور است.
وی افزود: ما با توجه به وضعیت اقلیمی می‌توانیم تا ۵۰ درصد نیازمان به سویا و ذرت را داخل کشور تولید کنیم و اگر به‌سمت تغییر جیره غذایی دام هم برویم می‌توان تا ۲۰ درصد از وابستگی به واردات نهاده را کاهش داد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان "اگر از کارخانه‌های نهاده دام نیز استفاده کنیم، تا ۱۵ درصد صرفه‌جویی صورت می‌گیرد"، ابراز داشت: در این شرایط و با انجام این اقدامات می‌توان تا ۷۰ درصد نیاز در حوزه نهاده‌های دامی را داخل کشور تأمین کنیم و به واردات وابسته نباشیم.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد، گفت: پاشنه آشیل این موضوع خرید تضمینی است و اگر قیمت محصولات استراتژیک با قیمت خوبی خرید نشود کشاورز ترغیب به کاشت و تولید محصول نمی‌شود در حالی که متأسفانه قیمت‌های فعلی قیمت اقتصادی نیست.

ساداتی‌نژاد با تصریح به اینکه قیمت سویا در خرید تضمینی ۷ هزار تومان و در واردات ۱۲ هزار تومان تمام می‌شود، اضافه کرد: لازم است خرید تضمینی حداقل تا ۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کند تا کشاورز انگیزه پیدا کند و بر همین اساس قانون خرید تضمینی ظرفیتی را برای وزارت جهاد کشاورزی ایجاد کرده است.
وی با یادآوری اینکه در این قانون کشاورز در تعیین قیمت نهاده‌های دامی تأثیرگذار است و این امر برای آنان موجب انگیزش تولید و کشت می‌شود، تأکید کرد: در حوزه واردات با توجه به اهمیت موضوع غذا باید تخصیص ارز در اولویت باشد و اگر در حوزه ارزی مشکلاتی وجود دارد از خرید اعتباری استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی تجار سال‌ها پاک و سالم در این عرصه فعالیت می‌کنند، افزود: به شرکت‌های دولتی که سال‌ها با شرکت‌های بزرگ در تعامل بودند مأموریت داده شود تا واردات را به‌صورت اعتباری انجام دهند.

وی با تذکر اینکه نظارت جدی باید بر توزیع صورت بگیرد، ابراز داشت: این نظارت به‌دقت انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث می‌شود برخی ترخیص‌ها خارج از سامانه بازارگاه صورت پذیرد و یا اینکه اگر توسط این سامانه صورت پذیرفته بر جوجه‌ریزی نظارت نمی‌شود و همین موضوع باعث ایجاد بازار سیاه و کاهش انگیزه تولیدکننده می‌شود.
ساداتی‌نژاد با اظهار اینکه "ما در کلان متولی این امور را وزارت جهاد کشاورزی می‌دانیم"، گفت: وزارت جهاد باید گام‌های خود را محکم بردارد و در همین رابطه ماده ۲۳۴ نیز در خصوص اختیارات وزیر جهاد پرسیده شد که به‌زودی گزارش آن در صحن مجلس قرائت و به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود تا نیاز به اعمال ماده ۲۳۴ نباشد و تفویض اختیار مجدد به وزیر جهاد مجدداً صورت پذیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۰۸۸۱۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
نهاده های دامی و تموم مشکلاتش به دوش وزارت جهاد هست و واقعا عمیقا از ته دل براشون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
این رانت ها توسط چه ارگانیداره به چه کسانی داده میشه؟ انقد فهمیدنش سخته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
به هرجای این مملکت نگاه می‌کنیم یه اختلاس و رانت می‌بینیم دیگه کم کم عادی شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین