پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
کد خبر: ۳۱۶۸۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم تا عملکرد و خروجی‌های پژوهش سرا‌ها را با اساسنامه این نهاد مقایسه نمایند تا تائید کننده نقد‌ها، آسیب‌ها و عارضه‌های مورد اشاره توسط ما باشند.
شعار سال: محسن حاجی میرزایی گفت: طی برنامه ریزی درسی مقوله پژوهش باید به صورت مسئله محور در دستور کار قرار گیرد. در حال حاضر داری بیش از ۶۰۰ پژوهش سرا در کشور هستیم.
 
مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگرو فناوران برگزیده با حضور وزرای  آموزش و پرورش و علوم، تحقیقاتو فناوری صبح امروز ۲۲ آذر برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از وزیر علوم گفت: افراد در جامعه یا در حال تلاش برای دستیابی به اهداف هستند و یا در تکاپوی رسیدن به اهداف خود و حل مسایل. حل مسئله یکی از فراوانی‌ترین کارکرد‌های زندگی انسان است.

او افزود: اگر قرار باشد این کارکرد انسانی استمرار پیدا کند مسئولیت این موضوع به عهده نظام یادگیری است تا افراد نقش را به درستی ایفا کنند. پژوهش جز لاینفک زندگی انسانی است وقتی صحبت از پژوهش می‌شود یعنی فهم دقیق روابط بین پدیده‌ها، توانمندی مرتب کردن مجهولات و بهره مندی از ظرفیت‌ها.

حاجی میرزایی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش سنگ نخستین این بنا را می‌گذاریم و دانش‌آموزان را در بهترین دوره یادگیری در اختیار داریم. وقتی به بهبود الگوی حکمرانی فکر می‌کنیم بنای پژوهش بنای رفیعی است که این شایستگی را فراهم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک فرد در دوران مدرسه بیشترین اثرپذیری و پایدارترین نقش پذیری را دارد که سنگ بنای شخصیت او در این دوره گذاشته می‌شود بیان کرد: ما بیش از ۶۰۰ پژوهشسرا در سطح کشور داریم که وقتی دانش‌آموزان به این حد از توانایی مسلط شدند بهتر می‌توانند آینده کشور خود را بسازند.

او اظهار کرد: اگر دانش‌آموز پژوهشگری داشته باشیم، در آینده دانشجوی توانمند و کسب و کار حرفه‌ای تری خواهیم داشت و روابط اجتماعی ما بهتر شکل می‌گیرد که در نهایت توانایی حل مسئله در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش مسائلی حل می‌شوند که درک مشترکی برای حل آن مسئله به وجود بیاید.

او با بیان اینکه اگر این تفاهم در سطح ملی شکل بگیرد توانایی حل مسئله افزایش می‌یابد گفت: ما به پژوهش به عنوان یک عنصر اساسی در ارتقای پایداری جمهوری اسلامی همچنین یک ابزار راهبردی برای تحقق تمام اهداف و آرمان‌ها نگاه می‌کنیم.

او افزود: پژوهش اقتدار نظام را به دنبال دارد. شهید فخری زاده در این زمینه می‌درخشد یاد او گرامی و راهش مستدام باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۱۰۲۰۲۲، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
من نمیدونم چرا باید این همه اوضاع وزارت خونه بهم ریخته باشه و کسی هم به دادش نرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
من نميدونم چرا بايد حاجي ميرزايي حتي از وزارت خونه خودش هم خبري نداشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین