پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۱۷۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
مهاجرانی، رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان امروز در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره جوان خوارزمی که در سازمان پژوهش‌های صنعتی ایران برگزار شد، گفت: امروز جشنواره خوارزمی یک جوان برومند است. با این وجود در بیستمین سال برگزاری آن انتظار داریم که این جشنواره پر از اثر، انرژی و منشأ تغییر در جامعه باشد. در هر حال به تعبیر قرآن هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر آن قوم تغییر کنند و جشنواره خوارزمی از جنس تغییر، خواستن، و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما می‌توانیم است و به همین دلیل است که برگزاری این جشنواره پس از گذشت بیست سال در بین دو وزارتخانه تداوم داشته است.

شعار سال: مهاجرانی، رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان امروز در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره جوان خوارزمی که در سازمان پژوهش‌های صنعتی ایران برگزار شد، گفت: امروز جشنواره خوارزمی یک جوان برومند است. با این وجود در بیستمین سال برگزاری آن انتظار داریم که این جشنواره پر از اثر، انرژی و منشأ تغییر در جامعه باشد. در هر حال به تعبیر قرآن هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر آن قوم تغییر کنند و جشنواره خوارزمی از جنس تغییر، خواستن، و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما می‌توانیم است و به همین دلیل است که برگزاری این جشنواره پس از گذشت بیست سال در بین دو وزارتخانه تداوم داشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره خوارزمی دارای یک فرآیند پیچیده و پرهزینه است، افزود: ۸۶۴۲ طرح دانش آموزی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که بعد از پالایش ۴۰۰ طرح به مرحله داوری نهایی رسید و نهایتا از بین این طرح‌ها ۳۱ طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شدند.

مهاجرانی با بیان اینکه همه آنچه که برای تغییر در کشور لازم است در این جشنواره حاضر هستند، افزود: پژوهش‌سرا‌ها مأمن و بستری هستند تا خلاقیت‌ها و ذوق دانش آموزان جهت پیدا کند و به سمت حل مسئله بروند و انسان‌های پرسشگر تربیت کنند.

وی با اشاره به فرآیند پیچیده داوری جشنواره خوارزمی گفت: پیچیده‌تر از این کار این است که کار‌های دانش آموزان تجاری سازی و جهت دهی شوند از این رو ما باید فضای پژوهشی مناسب برای آن‌ها به وجود بیاوریم.

رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان با بیان اینکه ایستادن دانش آموزان پای یک طرح پژوهشی کار آسانی نیست و این یعنی همتی که ما می‌توانیم جهانی زیباتر با آن بسازیم، تصریح کرد: جشنواره خوارزمی در بخش دانش آموزی رشد کمی و کیفی داشته است، ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که سهم ابتدایی دختران در ثبت آثار بیش از پسران است، ولی چون طرح‌ها در مراحل نهایی فنی می‌شوند سهم دختران کاهش می‌یابد با این وجود امیدواریم دختران تلاش بیشتری در این زمینه کنند.

وی افزود: جامعه موفق هم زن موفق و هم مرد موفق می‌خواهد از طرفی جامعه توسعه یافته نیز انسان توسعه یافته می‌خواهد و انسان توسعه یافته حتما خلاق و پرسشگر است در هر حال امیدواریم ایرانی شایسته را بسازیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشجو تاریخ انتشار 26 آذر 97، کدخبر: 732142، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین