پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند گفت: ۳۰۰ ویزای جعلی عتبات توسط مجموعه‌های فرصت‌طلب صادر شده است.

شعار سال: سعید اوحدی در ایلام اظهار داشت: ثبت نام در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین به 250 هزار نفر رسیده است و مردم استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته اوایل سفر اربعین ثبت نام را شروع کردیم افزود: امسال از ابتدای محرم ثبت نام در سامانه سماح آغاز شده است و تاکنون نیز شاهد استقبال بسیار خوبی از طرف مردم بوده‌ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فعالیت یک سری مجموعه‌های سودجو که به دنبال کسب سود از برگزاری مراسم اربعین هستند عنوان کرد: یک سری مجموعه‌های فرصت طلب با ادعای صدور ویزا و بیمه ارزان قیمت اقدام به جمع‌آوری مدارک مردم می‌کنند در هفته گذشته شاهد سرگردانی مردم با صدور ویزاهای جعلی بودیم.

وی گفت: به دنبال این اقدام از سوی برخی مجموعه‌ها در استان اصفهان و تهران در سه مورد بیش از 300 نفر با داشتن ویزاهای جعلی به مرز‌ها مراجعه کردند که از خروج آن‌ها جلوگیری شده است.

اوحدی با تأکید بر این موضوع که مبلغ صدور ویزا توسط عراق 40 دلار در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که در سامانه سماح ثبت نام کنند و هزینه صدور ویزا نیز 40 دلار در نظر گرفته شده است و کسی نمی‌تواند این قیمت را تغییر دهد.

وی افزود: وزارت امور خارجه نیز همین مبلغ را اعلام کرده است و هر تبلیغ و ادعایی خارج از دفا‌تر زیارتی زائران را دچار سرگردانی می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: برخی از مجموعه‌ها در اصفهان و استان تهران اقدام به صدور ویزای جعلی کرده‌اند که به طور یقین با این افراد برخورد می‌شود.

وی گفت: ثبت نام در سامانه سماح به سادگی انجام می‌شود و مردم لازم است که در این سامانه مرز خروجی خود را مشخص کنند و در حال حاضر نیز ترافیکی بر روی سامانه سماح نداریم.

*سازمان حج و زیارت مسئولیت صدور ویزا و ثبت نام زائران را بر عهده دارد

وی تأکید کرد: در سال گذشته مسئولیت کمیته‌های پشتیبانی و تدارکات و اسکان و تغذیه با سازمان حج و زیارت بود و امسال مسئولیت کمیته‌های پشتیبانی و تغذیه و پذیرایی و اسکان به ستاد بازسازی عتبات واگذار شده است و سازمان حج و زیارت تنها مسئولیت ثبت نام زائران و صدور ویزا را بر عهده دارد.

اوحدی تصریح کرد: این تصمیم بر اساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین گرفته شده است و زائران توجه داشته باشند که سازمان حج و زیارت امسال در اربعین تنها وظیفه و مسئولیت ثبت نام و صدور ویزا را بر عهده دارد.

وی افزود: سال گذشته 900 هزار نفر از سامانه سماح ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود که این تعداد امسال افزایش داشته باشد از زائران می‌خواهیم که به هیچ وجه به صورت مستقیم به سفارت عراق مراجعه نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور عنوان کرد: پس از پایان دهه نخست محرم در 12 شهر بزرگ کشور دفا‌تر کنسولگری مستقر می‌شود و صدور ویزا در آن شهر‌ها نیز انجام می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 15 مهر 1395، کد مطلب: 1206068:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین