پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
محمد قلی پور دبیر آموزش و پرورش برداسکن ايام هفته معلم امسال به اعتقاد افراد منصف و بي طرف بسيار متفاوت، زيبا و باشكوه تر از سال هاي قبل برگزار شد كه به علت دور شدن از آن ايام نيازي به واكاوي آن در موقعيت كنوني احساس نمي شود.
شعارسال: ولي اين روزها كه با نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس، نماينده محترم تبليغات وسيعي جهت نشان دادن اقدامات گذشته و پيش روي خود راه انداخته اند ، لازم دانستم خاطره اي از آن ايام نقل نمايم.

شبي كه جشن بزرگداشت ايام هفته معلم در چمن 13آبان برگزار شده و مجري توانمند اين مراسم ضمن اعلام حضور دكتر اسماعيل نيا آرزو كرد با تلاش ايشان جاده ي شادمهر تا بردسكن دوبانده شود پسر 12 ساله ام به تصور آن كه جناب ايشان قصد سخنراني دارند؛ خطاب به بنده گفت: حرف هاي آقاي نماينده را باور نكنيد! پرسيدم: چرا؟ توضيح داد كه چند ماه قبل ايشان به مدرسه ما آمده و در مراسم صبحگاه در حضور همه ي دانش آموزان با مدير دست داده و قول داد كه هزينه هوشمند سازي يك كلاس را بر عهده بگيرد ولي اكنون كه سال تحصيلي رو به پايان است هيچ اقدامي در اين زمينه انجام نشده است.

روز بعد با مدير مدرسه تماس گرفتم تا صحت و سقم موضوع را جويا شوم و ايشان ضمن تأييد اين مطلب از تماس هاي مكرر و بي شمار خود با جناب نماينده جهت دريافت مبلغ قول داده شده سخن گفت كه تا آن هنگام و همچنين زمان نوشتن اين مطلب راه به جايي نبرده است!

با مسوول دفتر نماينده محترم نيز درباره ي اين موضوع سخن گفتم ، ايشان نيز بيان داشت كه قرار نبوده ايشان اين مبلغ را پرداخت نمايند؛ ما مكاتباتي در اين زمينه براي مدرسه مذكور و ساير مدارس با اداره كل آموزش و پرورش داشتيم و وظيفه ديگري نداريم.

اين اتفاق بهانه اي شد تا مطالبي را حضور نماينده محترم عرض نمايم:

آقاي نماينده !

گرچه ممكن است جنابعالي به علت عدم حضور در منطقه در دوره هاي قبل و تجربه كوتاه يك دور نمايندگي از وجود واقعيت هايي بي اطلاع باشيد ولي لازم است به استحضار برسانيم مردم اين ديار خاطرات فراواني از وعده هاي نمايندگان مجلس در هنگام نزديك شدن به كارزار انتخابات دارند!

سال ها بود كه قول هايي نظير: احداث جاده ي سبزاوار-بردسكن ، شهرستان شدن بردسكن، گازرساني به اين منطقه، تنگ بودن لوله هاي گاز، احداث شهرك صنعتي و فرودگاه و ... دست مايه اي شده بود تا عده اي جهت جلوس بر كرسي هاي قرمز و اخيراً سبز مجلس به آن ها متمسك شده و در پي گرفتن رأي مردم باشند.

فراتر از اين مردم اين منطقه به ياد دارند كه بعضي نامزدهاي انتخابات لوازم و ادوات كارخانه هاي موهوم را بر تريلي سوار نموده و همچون جهيزيه در سطح شهر مي چرخاندند؛ آثار تابلوهايي كه محل احداث فرودگاه و كارخانه فولاد و ... را نشان مي داد هنوز هم در بيابان هاي اين سامان خودنمايي مي كند و وجودشان نمادي شده است براي اشاره به دروغگويي ها و نيرنگ هاي انتخاباتي ، ولي شعور بالاي سياسي آنان موجب شد كه كمتر فريب اين خيمه شب بازي ها را خورده و در دام صحنه سازي هاي انتخاباتي گرفتار نشوند.

اكنون نيز لطفا حضرتعالي آنچه را نقداً براي مردم انجام داده ايد رونمايي كنيد! وعده دادن، نصب بنرهاي رنگارنگ، بيان برنامه هاي آينده، گرفتن رديف بودجه براي فلان پروژه و ... حرف هاي آشنايي است كه مردم در هنگام نزديك شدن به انتخابات هر دوره بسيار شنيده اند و دردي از مشكلات آنان را دوا نمي كند.

به جاي اين به آن ها پاسخ دهيد براي كمك به دولتي كه آن را جهت بازسازي خرابي هاي دولت قبلي مورد حمايت جناحتان روي كار آوردند چه اقدامي انجام داده ايد؟

صادقانه به آن ها بگوييد يك نماينده مجلس چه سمتي در تعيين استاندار و مديران كل استان دارد؟

پاسخ دهيد كه چند نطق پيش از دستور جهت بيان مشكلات عديده ي مردمان اين ديار داشته ايد؟

چه مكاتباتي براي حل مشكل كم آبي و خشك شدن قنوات كوهپايه كه رشته ي تخصصي شما مي باشد انجام داده و نتايج آن چه بوده است؟ براي بيكاري جوانان كه در زمان كارزار انتخابات بارها به آن اشاره كرديد چه اقدام عملي انجام داده ايد؟

به جاي سرمايه گذار چيني كه حضور آن ها را يكي از معضلات بيكاري منطقه مي دانستيد چند سرمايه گذار ايراني جذب كرده و آنان چه تعداد از جوانان اين ديار را مشغول به كار كرده اند؟

آقاي دكتر !

سوالات از اين دست زياد است و احتمالا شما فرصتي جهت پاسخگويي به آن نخواهيد داشت ولي باور كنيد حتي بچه ها هم تفاوت قول و عمل را مي فهمند ...

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صدای معلم، تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مرداد 1394، کدخبر: 2339، www.sedayemoallem.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین