پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
پشت میز نشینی آرزوی جوان تحصیلکرده ایرانی نیست، بیش از نیمی از جوانان تحصیلکرده در کشور از نبود و رکود بیکاری حاکم بر کشور این روزها رنج می‌برند.
شعار سال: ارئه آمار ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در کشور از سوی دولت و نیم نگاهی گذرا به وضعیت مشاغل در کشور و نیاز روز جوانان تحصیلکرده به اشتغال از وضعیت نابسمان و بحرانی تحصیلکردگان در کشور سخن می‌گوید.

امروز با نگاه به اطراف و نشستن پای درد دل جوانان تحصیلکرده و به کما رفتن وضعیت ایجاد اشتغال، این موضوع برای جوانان معضلی را در کشور به نام بیکاری به وجود آورده است.

جوانی که بیشتر عمر خود را صرف تحصیل می‌کند، و کاری برایش نیست، با روحیه نامیدی، وقتی در جمعی که چند نوجوان در حال تحصیل را می‌بیند با دردلی ساده درس خواندن را بی فایده عنوان می‌کند، این موضوع به نوعی ذهن نوجوان و دانش آموزان را مشغول می‌کند که آیا آینده من نیز همینگونه خواهد بود، این مسئله مطمئنا بدون تائثیر برای افکار دانش آموزان ما نیست.

با نگاهی گذرا در فضاهای اشتغال کشور همانند روزنامه، سایت ها و فضای مجازی به کرار این جمله را می شنویم جوانی هستم تحصیلکرده دارای مدرک دانشگاهی با بالاترین معدل، جویای کار؟

این حرف این روزهای جوانان تحصیلکرده ماست، حدود نیمی از جمعیت بیش از ۱۰ میلیونی تحصیلکرده کشور در بیکاری مطلق به سر می برند.

برخی از مسئولین با شعار اینکه جوانان تحصیلکرده تنها دنبال پشت میز نشینی هستند، سوال اینجاست کدام جوان دنبال پشت میزنشستن است، آیا آماری از جوانان تحصیلکرده با مدارک دانشگاهی بالا گرفته اید، آیا از وضعیت جوانی که بعد از ۱۸ سال تحصیل راننده آژانس است و مسافر کشی می‌کند خبر دارید، از وضعیت جوانی تحصیلکرده ای که دستفروشی و شاگردی مغازه ها را می کند اطلاع دارید، به راستی فرق جوان تحصیلکرده با جوان بی سواد چیست؟ چه تشویقی برای ادامه راه تحصیل و جامعه با سواد در کشور است.

تبعات بیکاری جوانان تحصیلکرده به همین موضوع ختم نمی‌شود، ازدواج که یکی از مهمترین مراحل زندگی هر شخص است، وابستگی بسیار زیادی به اشتغال دارند، چند درصد آمارهای طلاق به بیکاری و نبود درآمد در زندگی منجر می‌شود وضعیت مسکن، فرزندآوری، و رفتن به سوی جامعه پیر وابسته به چیست؟ سوالی که برای پی‌بردن به جواب آن با گرفتن سرنخ ها به یکی از ریشه‌های اصلی آن اشتغال خواهید رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی 40 ماه نیوز، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396، کد مطلب: 18439، www.40mahnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین