پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۱۷۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
رییس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تورم مقررات مانع بزرگ بهبود کسب و کاراست، افزود: بهبود و رونق کسب و کار، نیازمند جلوگیری از تورم بیشتر مقررات دست و پا گیر است.
شعار سال: «علی فیروزی» جمعه شب در گفت و گوی تلویزیونی افزود: ما در زمینه کسب و کار تورم مقرراتی داریم و هرچه این رویه محدود شود، مردم بدون مراجعه به دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در رونق کسب وکار خود اقدامات مناسبی را انجام دهند.

وی به تقلب در رتبه بندی شاخص‌های کسب و کار کشور‌های جهان توسط چهار کشور امارات، عربستان، چین و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و توضیح داد که تقلب این چهار کشور توسط بانک جهانی رسما اعلام شده که این چهار کشور در ارائه شاخص‌های کسب و کار خود برای رتبه بندی تقلب کرده اند.

رییس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد که با توجه به این تقلب به نظر می‌رسد پس از دوسال شاخص رتبه بندی فضای کسب و کار کشور‌های جهان توسط بانک جهانی اعلام شود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز گفت: تعدد قوانین و بخشنامه‌های زیاد در مسیر رونق کسب و کار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

«محمد باقر مجتبایی» بر ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوز‌های کسب و کار تاکید کرد و ادامه داد: افزایش مقررات و صدور بخشنامه‌های غیرضروری، فرآیند تولید را نیز مختل می‌کند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران  توضیح داد که تولید و توزیع مکمل یکدیگر هستند و نباید اجازه بدیم که بین تولید و توزیع کالا در کشور اختلال ایجاد شود.

مجتبایی یادآورشد: زنجیره کالایی که تولید می‌شود با توزیع آن توسط صنوف مختلف تکمیل می‌شود و هرچه ضوابط و مقررات فضای کسب وکار آسان کند، زمینه‌های بهبود و رونق کسب و کار در کشور بیش از پیش تقویت می‌شود.

پیشتر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با تاکید بر اهمیت کسب و کار و رونق تولید و تجارت، از همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های اقتصادی خواست به منظور رونق کسب و کار، اشتغال و جهش تولید، برنامه ریزی کنند.

همچنین در یکصد و هشتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، رییس جمهوری بر اولویت تدوین لایحه بودجه بر اساس واقعیت‌های اقتصادی و در عین حال تداوم برنامه‌های توسعه کشور، رشد و رونق تولید و ایجاد گشایش در معیشت مردم و اقشار کم برخوردار تاکید کرد.

روحانی تصریح کرد: مقاومت ملت ایران در بیش از دو سال و نیم جنگ اقتصادی بی سابقه با دشمنان قسم خورده به ثمر نشسته است و زمینه‌های بهبود در شرایط اقتصادی مردم فراهم شده است و با وجود لطمات و صدمات سختی که به اقتصاد کشور وارد شد، دولت با حمایت و همکاری مردم اجازه نداد تحریم کنندگان به اهداف شوم خود برسند.

به عقیده رییس جمهوری، شاید راه اندازی یک کسب و کار، زیاد سخت نباشد، اما به سود رساندن یک کسب و کار و تدوام سود آن، حتما نیازمند مهارت‌ها و مقررات تسهیل کننده هستند.

رییس جمهوری ادامه داد که بازار‌های کسب و کار، این روز‌ها به شدت رقابتی شده است و یک کسب و کار موفق برای آنکه از رقیبان خود جا نماند، باید از آخرین تحولات کسب و کارش آگاه باشد و خود را به انواع ایده برای رونق کسب و کار، مجهز کند.

روحانی یادآورشد که استفاده از تکنولوژی در رونق کسب وکار و تجارت در کشور اهمیت زیادی دارد و کسب و کار اینترنتی با بهره گیری از مزایای دنیای تکنولوژی، شاید بیش از آن که یک ایده برای رونق کسب و کار موفق باشد، یک الزام برای کسب موفقیت‌های اقتصادی است.

رییس جمهوری افزود که کسب و کار‌های متفاوت با استفاه تکنولوژی در فضای مجازی به افراد کمک  می‌کند تا کسب و کار محدود به محله، شهر و یا استان محل زندگی آن‌ها نباشد، بلکه افراد با رونق کسب و کار به راحتی می‌توانند حوزه فعالیت خود را به سطح کشور و یا حتی جهان ارتقا دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹، کدخبر:۸۴۱۵۲۹۲۰، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
پس این ستاد تسهیل رفع موانع تولید داره چه میکنه؟ چرا وقتی می بینه قانونی باگ داره از اون استفاده نمیکنه تا رفعش کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین