پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
رزمنده 8 سال دفاع مقدس گفت: اولین افتخاری که در دوران جوانی در جبهه کسب کردم این بود که در همان وهله اول به عنوان دیده بان اختصاصی شهید بزرگ اسلام مهدی باکری انتخاب شدم؛ به همراه وی در عملیات های والفجر 2، 3 و 4، خیبر، مرصاد، والفجر 10 حضور داشتم.

شعارسال: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین صحنه های نقش آفرینی ملت و رزمندگان ایران است و هنوز ناگفته ها و خاطرات بسیاری وجود دارد که نیاز است نسلهای آینده با بصیرت کامل آشنایی بیشتری از این دوران داشته باشند.

این هفته مقدس بهانه ای شد خدمت یکی از رزمندگان آن دوران، آقای سید نصرالله فاطمی نیا برسیم، ایشان در صحنه های نظامی و فرهنگی قبل و پس از 8 سال دفاع مقدس، نقش آفرین بسیاری از اعمال و موفقیت ها بودند.

در گفتگوی زیر بیشتر با وی آشنا خواهیم شد.

_لطفاً خودتون را بیشتر معرفی کنید؟

فاطمی نیا: سید نصرالله فاطمی نیا بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستم.

_ از چه سالی وارد جبهه شدید و در چه عملیات هایی شرکت کردید؟

فاطمی نیا:در اسفند ماه سال 1360 با عضویت بسیجی بعنوان تک تیرانداز عازم جبهه شدم و در عملیات های بیت المقدس و فتح المبین حضور پیدا کردم.

_کی به عنوان یک پاسدار در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتید؟

فاطمی نیا: در مرداد ماه سال 61 به عنوان یک پاسدار در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردم و اولین افتخاری که در دوران جوانی در جبهه کسب کردم این بود که در همان وهله اول به عنوان دیده بان اختصاصی شهید بزرگ اسلام مهدی باکری انتخاب شدم؛ به همراه وی در عملیات های والفجر 2، 3 و 4، خیبر، مرصاد، والفجر 10 حضور داشتم، روحیه ای که با حضور آن بزرگوار در رزمندگان تبلور می کرد باعث می شد در اکثر عملیات ها فاتح میدان باشیم.

_ چند ماه در جبهه بودید و در کدام عملیات های مهم و حیاتی شرکت داشتید؟

فاطمی نیا: جمعاً 34 ماه در جبهه بودم که در 8 عملیات مهم و حیاتی از جمله والفجر، خیبر، مرصاد و بیت المقدس حضور داشتم.

_ آیا هنوز ناگفته هایی از دوران 8 سال دفاع مقدس است که تاکنون بازگو نکرده اید؟

فاطمی نیا: ناگفته ها که زیاد است ولی حضور در جبهه بیشتر برای خود رزمنده و دیگران به خاطره تبدیل شده است؛ خاطره هایی که گاهاً تلخ و تاسف بار است و گاهاً شیرین و دوست داشتنی؛ شهادت برخی از دوستان که تلخی ها را برای ما رقم می زد و شیرینی های پیروزی در عملیات ها که با شهادت این رزمندگان رقم می خورد.

_ کدام خاطره یا واقعه ی دوران 8 سال دفاع مقدس برایتان تازگی دارد که آن را فراموش نکرده اید؟

فاطمی نیا: خاطرات و وقایع بسیاری از 8 سال دفاع مقدس وجود دارد، ولی دردناکترین خاطره آن دوران را بازگو می کنم تا همه احساسات آن دوران را به عینه لمس کنید.

در عملیات مسلم بن عقیل منطقه ای به نام سومار روبروی شهر مندلی عراق بودیم، تپیه ای بین ما و عراقی ها قرار داشت که چند تن از رزمندگان ما در آنجا به شهادت رسیده بودند، بطوری که هیچ راهی برای انتقال این شهدا به عقب نداشتیم. عراقی ها تپه را با سیم خاردار و مین محاصره کرده بودند؛ بچه های ما برای بازگرداندن جنازه های شهدا به تپه می رفتند ولی زخمی و بعضاً شهید می شدند.

ما با دوربین آن تپه را زیر نظر داشتیم، پشت لباس یکی از شهدا که رو به صورت بر زمین افتاده بود با دوربین خوانده می شد، اسمش احمد اعزامی از مبارکه بود ولی متاسفانه شرایط جمع آوری جنازه های شهدا برایمان امکان پذیر نبود. بعدها خانواده این شهید که نامش بر پشت لباسش خوانده می شد از شهادت فرزند خود باخبر شده بودند؛ بطوری که هر ماه به منطقه می آمدند و با دوربین نظاره گر فرزند زمین خورده و شهیدشان می شدند، برایش مداحی می کردند و در سوگ فراغش اشک می ریختند در حالی که حتی نمی توانستند فرزند شهیدشان را با دستان خود لمس کنند.

قلب رزمندگان از این عمل خانواده شهید به درد می آمد و برای به عقب کشیدن احمد(شهید) به تپه می رفتند ولی متاسفانه یا مجروح می شدند یا شهید.

خانواده احمد چند ماهی را همینطور به دیدن فرزند شهید خود به منطقه می آمدند ولی متاسفانه هیچ کاری از دست هیچ کس بر نمی آمد؛ این، تلخ ترین و دردناکترین خاطره ام در دوران جنگ بود.

_ رمز پیروزی رزمندگان اسلام چه بود؟

فاطمی نیا: جنگ 8 سال دفاع مقدس، جنگ جهادی بود و چون انگیزه الهی بر ما میسر شده بود هیچگونه ترس و وحشتی در وجودمان نبود، هیچ چیز بجز پیروزی در عملیات برایمان مهم نبود، هیچ واهمه ای برایمان معنی نداشت، این رمز موفقیت رزمندگان اسلام در برابر دشمن تا دندان مسلح بعثی بود که فاتح میدان باشیم.

_ چه توصیه ای در عصر حاضر به عنوان یکی از رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس به نسل جوان دارید؟

فاطمی نیا:توصیه حقیر به جوانها با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند تحصیل، تهذیب ورزش؛ بنده هم عرض میکنم جوان های ما باید اعتماد به نفس داشته و خودباور باشند و با استفاده از آموزه های دینی از تحصیل غافل نشوند؛ چرا که ارکان فوق الذکر از جمله رمز موفقیت رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل بود.

سخن آخر: امیدوارم همه اقشار جامعه با درک و فهم و همچنین با بصیرت کامل و لازم محور های اصلی 8 سال دفاع مقدس را لمس کنند و آرمان ها و دستاورد هایی که در 8 سال دفاع مقدس رقم خورده است را با جان و دل در زندگی روزمره خود نهادینه سازند؛ چرا که دفاع مقدس هم اکنون به اتمام نرسیده است دشمن هر لحظه از ظرفیت های خود استفاده می کند تا ضعف های ما را شناسایی و فتنه خود را عملی سازد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 3مهر1395، کدخبر: 903609: www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین