پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 14
کد خبر: ۳۱۸۰۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
امیر خوراکیان: در این سند به دنبال تهیه راهبردهایی در حوزه محتوای زمینه‌های مختلف فضای مجازی از جمله بیمه، مالیات، بورس و صادرات و مواردی از این دست هستیم.

 

شعار سال: معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی از تدوین سند راهبردی اقتصاد محتوای فضای مجازی با هدف تقویت تولید محتوا و کسب و کار‌های محتوایی در کشور خبر داد.
 
تدوین سند راهبردی اقتصاد محتوای فضای مجازی

امیر خوراکیان اظهار داشت: سند راهبردی اقتصاد محتوای فضای مجازی بر مبنای مطالعاتی راهبردی و تطبیقی در دست تهیه است، اما هنوز آماده ارائه به شورای عالی فضای مجازی نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد محتوا متفاوت از اقتصاد دیجیتال است، ادامه داد: در این سند به دنبال تهیه راهبرد‌هایی در حوزه محتوای زمینه‌های مختلف فضای مجازی از جمله بیمه، مالیات، بورس و صادرات و مواردی از این دست هستیم.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه راهبرد‌ها و پیشنهادات این سند، می‌تواند منشا تحول جدی در حوزه اقتصاد محتوا باشد، گفت: در حوزه اقتصاد دیجیتال اقدامات اساسی خوبی صورت گرفته است، اما در حوزه اقتصاد محتوا در فضای مجازی، کشور با خلاء روبرو است و این سند برای تقویت تولید محتوا و کسب و کار‌های محتوایی کاربرد بسیاری خواهد بود.
 
تدوین سند راهبردی اقتصاد محتوای فضای مجازی

خوراکیان گفت: مطالعات خوبی در این زمینه انجام شده است و این سند راهبردی همه محور‌هایی که به حوزه اقتصاد محتوا مربوط می‌شود را شامل شده و به زودی تدوین آن نهایی و جزئیات آن ارائه خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت سند مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی نیز گفت: این سند در فاز نخست در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده است، اما به اتمام نرسیده است و همچنان در دستور کار شورا قرار دارد. در صورت تشکیل شورا، بررسی و تصویب این سند ادامه می‌یابد. ما معتقدیم که سند نحوه مقابله با اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در صورت نهایی شدن می‌تواند موثر در فضای سالم و استفاده درست کاربران از محتوای فضای مجازی باشد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایستنا، تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۹۲۲۵، www.ictna.ir.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
امان از دست اين سند هاي راهبردي كه هيچ كدومش هم عملي نميشه و بيشتر شبيه به يك رويا نامه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
فضاي مجازي در ايران بايد يك پوتكل خاص و برنامه ريزي درستي داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
به نظر من كه ما بايد زودتر از اينت ها به فكر مي افتاديم و الان كمي ديره براي اين كارهاي مجازي
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین