پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
رئیس مرکز آمار ایران، گفت: سرشماری که برای هدفمندی یارانه‌ها انجام شد به سرشماری عمومی نفوس و مسکن لطمه وارد کرد و ما هنوز شاهد پس‌لرزه‌های آن هستیم.
شعارسال:

امیدعلی پارسا صبح امروز در نشست خبری که در استانداری مازندران برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تأثیر سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌ریزی شهرستانی، استانی و کشوری با استناد بر سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور شکل می‌گیرد، اظهار کرد: تحقیقات، پژوهش، امکانات، توزیع بودجه‌ای، فعالیت بخش خصوصی برپایه جمعیت انجام می‌شود.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: لازم است که بدانیم وضعیت جمعیت به چه سمتی سوق پیدا می‌کند و یا جمعیت سالمند ما چه اندازه است.

* بودجه کلی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور 135 میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه لازم است سرشماری به‌صورت اینترنتی در کشور انجام شود، اضافه کرد: اجرای مدرن و اینترنتی سرشماری به راحتی و آسایش خانواده‌ها توجه دارد هر چند که این اقدام تکلیف شرعی است.

پارسا با اشاره به اینکه همه اقدامات برای اجرای طرح سرشماری به‌صورت اینترنتی انجام شده است و همه مسؤولان تمام قد در اجرای این طرح آماده هستند، گفت: جوایز تشویقی هم در کنار این اقدام ملی و میهنی در نظر گرفته شده و این تمهیدات در استان‌ها متفاوت است.

وی بودجه کلی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور را 135 میلیارد تومان دانست و ادامه داد: اگر ثبت‌نام سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی انجام شود در اعتبار در نظر گرفته شده صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور با اعلام اینکه دولت آماده انجام سرشماری در هر شرایطی است، تصریح کرد: تاکنون اگر استقبال ثبت‌نام به روش اینترنتی کم بود این است که توقع ما زیاد بود در حالی که در کشورهای دیگر کمتر از هشت درصد مشارکت الکترونیکی بوده است.

وی بیان کرد: ما به عزم ایرانی توجه داریم که هدف در اجرای طرح سرشماری به روش اینترنتی را 35 درصد تعیین کردیم.

* هیچ مشکلی در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن وجود ندارد

پارسا با بیان اینکه روزهای نخست ثبت‌نام با مشکلات نرم‌افزاری مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: مشکلات اینترنتی در دو روز نخست رفع شد در حال حاضر هم هیچ مشکلی در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن نیست.

وی با اعلام اینکه بنا بوده تمدید دوباره برای ثبت‌نام در سرشماری عمومی نفوس و مسکن نداشته باشیم، افزود: تمدید اجرای طرح سنت است اما قرار بوده بعد از موعد مقرر که به صورت سنتی هم از 25 مهر ماه تا 25 آبان ماه انجام می‌شود تمدید صورت نگیرد.

رئیس مرکز آمار ایران اظهار کرد: طبق قانون مرکز آمار ایران اطلاعات در سطح فردی محرمانه است حتی در اختیار مقام قضایی هم قرار نمی‌گیرد هر اطلاعاتی که فردی نباشد برای برنامه‌ریزی و پژوهشی استفاده می‌شود.

وی افزود: فعالیت هدفمندی یارانه‌ها ارتباطی با سرشماری ندارد و به هیچ عنوان سرشماری عمومی نفوس و مسکن به هدفمندی یارانه‌ها مرتبط نمی‌شود.

رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور، تصریح کرد: سرشماری که برای هدفمندی یارانه‌ها انجام شد به سرشماری عمومی نفوس و مسکن لطمه وارد کرد و ما هنوز شاهد پس‌لرزه‌های آن هستیم.

پارسا با تأکید بر اینکه در سرشماری نباید یک خانوار هم از قلم بیافتد، گفت: بعد از اجرای طرح اینترنتی مأموران سرشماری به‌صورت سنتی به در منازل مراجعه می‌کنند.

وی سن بالای 10 سال را سن جمعیت کار و یا جمعیت غیرفعال دانست و ادامه داد: بانوان خانه‌دار، محصلان، دانشجویان از جمعیت غیرفعال هستند و این موضوع ربطی به اشتغال یا بیکاری ندارد.

* سرشماری متعلق به نظام است و به دولت‌ها تعلق ندارد

رئیس مرکز آمار کشور با اعلام اینکه سرشماری متعلق به نظام است و به دولت‌ها تعلق ندارد، تصریح کرد: صدها سال دیگر هم سرشماری‌های انجام شده، کاربردی است.

وی به راستی‌آزمایی جمعیت مستقر در مناطق مختلف تاکید کرد و گفت: لازم است از سوی استانداران جمعیت مناطق مختلف رصد شود اگر در مناطقی آمار اشتباه داده شود جمعیت اصلی را به سرجایش بر می‌گردانیم.

پارسا پاسخ صحیح به فرم سرشماری عمومی نفوس و مسکن را تکلیف شرعی دانست و ادامه داد: طبق قانون مرکز آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن باید هر 10 سال یک‌بار انجام شود.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: دولت نهم با استدلال‌هایی به 5 ساله شدن سرشماری عمومی نفوس و مسکن رسید و امیدواریم که این طرح همان 10 ساله باشد و اگر من باشم ثبتی مبنا می‌شود و دیگر روش سنتی اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد رکوردشکنی در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور بودیم، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته در هر ساعت 10 تا 15 هزار نفر به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام می‌کردند که این میزان امروز به 30 هزار نفر در ساعت رسیده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17مهر 1395، کدخبر:13950717000348 ، www.farsnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
بابا مشکل با خودتون رو حل کنید بعدا به ما برسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین