پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۷۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت با توجه به شرایط ناپایدار بیماری کرونا در کشور، امسال مراسم ۲۲ بهمن را به طور متفاوت و به صورت نمادین برگزار کنیم و در همه شهر‌ها به صورت راهپیمایی موتوری باشد و کسی پیاده در این مراسم حضور نداشته باشد.

شعار سال:علیرضا رییسی روز شنبه درباره پنجاه و سومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا و آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: مهم‌ترین مصوبه امروز در مورد برگزاری مراسم ۲۲ بهمن سال روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.
 
وی ادامه داد: سخرانی ریاست جمهوری نیز امسال از طریق صدا و سیما پخش می‌شود. بنابراین مراسم ۲۲ بهمن به هیچ وجه شکل سال‌های قبل نیست و به صورت نمادین و با خودروها برگزار می‌شود.
 
وضعیت نا بسامان کرونا در اروپا
 
رییسی گفت: در جلسه امروز مروری بر وضعیت بیماری در دنیا انجام شد. اروپا در وضعیت بسیار نابسامانی در مورد میزان بیماری به سر می‌برد. در انگلستان از مرز روزانه ۱۵۰۰ مرگ عبور کرده و میزان ابتلا در اروپا طی یک ماه گذشته تقریبا شیب آن مثل شیب ابتلا در آمریکا شده و نگران کننده است. جهشی که در ویروس کرونا صورت گرفته در انتقال بیماری موثر بوده است.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل حتما نیاز است که مراقبت کنیم. یادمان باشد که ترس از ویروس جهش یافته کرونا از کشورهای دیگر نیست. کشورهایی مثل ژاپن و برزیل و آفریقای جنوبی هم نمونه‌هایی از ویروس جهش یافته داشتند و این باعث شده که در تمام کشورها پروازها لغو و محدود شود. در کشور ما نیز پروازها بسیار محدود شده‌اند.
 
مازندران در وضعیت خوبی نیست
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: وضعیت بیماری کرونا و روند ابتلا و مرگ در کشور ما نزولی است، اما استان مازندران همچنان در وضعیت خوبی نیست و اکثر شهرهای آن که شامل ۱۰ شهر می‌شوند در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
وی ادامه داد: استان گیلان و گلستان نیز درگیر هستند. بندر گز و کردکوی که در وضعیت قرمز بودند، کمی مهار شده و به رنگ نارنجی تبدیل شدند. ولی آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدون کنار، قائمشهر و نکا، ۱۰ شهر قرمز کشور هستند که نیاز است پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنند.
 
رییسی گفت: علاوه بر این ۱۰ شهر که در وضعیت قرمز هستند، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
 
مسافرت به جنوب و شمال در شرایط کرونا
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: نکته مهم این‌که در چند روز گذشته در برخی نقاط کشور شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم. مسافرت‌هایی به جنوب کشور و به ویژه جزیره قشم اتفاق افتاده و مسافرت‌های زیادی به سمت شمال داشتیم. این هشدار جدی است که اگر رعایت‌ها ضعیف شود، می‌تواند موج چهارم بیماری در اواخر بهمن یا اوایل اسفند شکل بگیرد. هر موجی که شکل می‌گیرد بین ۸ تا ۱۰ هزار فوت بیشتر رخ می‌دهد.
 
وی ادامه داد: گرچه الان به شرایط نسبی مطلوب رسیدیم، اما باید مد نظر داشته باشیم که کوچکترین ساده انگاری می‌تواند باعث شروع خیز بیماری شود. اگر در منطقه‌ای اعلام شود که وضعیت کم خطر است، به این معنی نیست که ویروس ضعیف شده و باید بار سفر را ببندیم. متاسفانه تجربه اردیبهشت و خرداد و تیر را داشتیم. در اردیبهشت شرایط مناسبی بود و بعد از آن پیک سنگینی داشتیم.
 
رییسی افزود: اگر رعایت نکنیم، موج چهارم بیماری شکل می‌گیرد و دوباره محدودیت‌ها در اواخر اسفند و تعطیلات عید نوروز بر می‌گردد.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: ۲۳ شهر نارنجی در سه استان گیلان و مازندران و گلستان است که عمده آنها در استان مازندران قرار دارند.
 
حضور در مدارس در مناطق آبی و زرد اختیاری است
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در مورد مدارس نیز سوالات زیادی در هفته گذشته مطرح شده بود و شاید صحبت‌های ضد و نقیض وجود داشت. مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نمی‌شود و برای پایه‌های اول و دوم در مناطق آبی و زرد به صورت اختیاری خواهد بود.
 
وی ادامه داد: به ویژه مدارسی که تعداد دانش آموزان در آن کمتر است و هر کلاس ۱۰ نفر یا کل مدرسه ۵۰ نفر خواهد بود. به صورت دو روز در هفته که اجباری نیست. ولی حضور کادر مدرسه و کارکنان بر عهده آموزش و پرورش است که خودشان تصمیم خواهند گرفت.
 
سفر بیش از ۳۰ هزار نفر به قشم
 
رییسی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر وارد جزیره قشم شدند و این می‌تواند باعث ایجاد کانون آلودگی به بیماری باشد. مراسمی که در برخی استان‌ها برگزار شد نیز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.
 
در ۱۰ ماه گذشته از زمان شیوع کرونا در ایران تاکنون یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۹۵ فرد مبتلا به کرونا شناسایی شده و از این تعداد ۵۶ هزار و ۶۲۱ نفر جان خود را از دست دادند. در این مدت سه خیز کرونا در اسفند ۹۸، خرداد و تابستان ۹۹ و پاییز ۹۹ پشت سر گذاشته شده است و خطر خیر چهارم در بهمن و اسفند به خصوص با توجه به جهش ویروس کرونا بالاست.
 
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
 
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۹۴ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.
 
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.
 
جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:  27 دی  1399  ، کدخبر: ،www.irna.ir،84187185

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
من فکر میکنم اون روز شاخص الودگی هوا خیلی خیلی بالا بره ولی خب نسبت به راهپیمایی معمولی تو این اوضاع کرونا ایده خوبیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
اینکه حتما نیاز داریم این مراسم برگزار بشه شکی نیست ولی هم کرونا رو مد نظر قرار بدیم هم الودگی هوا رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
واقعا مسئولین به فکری داریم در زمینه حرکت های نمادین انقلاب دمشون گرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین