پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۹۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
در یادداشت زیر اشاره میکند به این مسئله که با نزدیک شدن به انتخابات، برخی اصولگرایان باز هم به فکر زنان افتاده اند تا برایشان تشکلی ایجاد کنند و از تنور داغ دفاع از حقوق زنان و به نام زنان، از این مقوله برای خود نانی گرم کنند.در این میان حداد عادل نیز باز در آستانه انتخابات به فکر تشکل مناسب خانم ها افتاده تا این نیروی عظیم را پای انقلاب بیاورد!
شعار سال: غلامعلی حدادعادل که سالهاست به مدد چندین و چند شغله بودن در مناصب حکومتی ریز و درشت حضور دارد در آخرین همایش شورای ائتلاف از اصولگرایان سئوال کرده است: «آیا ما یک تشکل مناسب خانم‌ها داریم که با آن‌ها مرتبط باشد و این نیروی عظیم را در صحنه موثر کند و پای انقلاب بیاورد؟»
این سخنان یک صورت ظاهری دارد و یک صورت باطنی. مردم هم البته متوجه هستند که این حرف‌ها تنها جنبه انتخاباتی دارد و حالا که به انتخابات نزدیک شدیم جریان اصولگرا بار دیگر قصد دارد لباس جدید به تن کند. از همین رو ناگهان برقی در ذهنشان جهیده است که «تشکل مناسبی برای خانم ها» نداریم. خب مگر این همه نهاد‌های حکومتی از سازمان تبلیغات اسلامی گرفته تا صداوسیما با آن همه بودجه‌های میلیاردی وظیفه شان غیر از این است که زنان را پای کار «انقلاب» بیاورند؟ اینکه امروز بعد از این همه سال حدادعادل هم از این امر ناله کرده می‌گوید: «نمی توانیم نیروی عظیم زنان را پای انقلاب بیاوریم» اعترافی است به اینکه این نهاد‌ها بودجه هایشان را دور ریختند و موفق نبودند؟ این همه شورای فرهنگی زنان و حوزه علمیه بانوان در تمام سال‌ها چه کاری می‌کردند که حالا حداد عادل دنبال تشکل مناسب می‌گردد؟
بپرسیم منظور از اینکه گفتند: «نیروی عظیم را پای انقلاب بیاورد» دقیقا یعنی چه؟ یعنی مثلا در مراسم‌های ملی حضور آن‌ها را شاهد باشیم؟ اگر مراد این است، که اشتباه می‌کنند و دیدیم که هر وقت هر مراسمی رنگ و بوی جناح اصولگرا و اقتدارگرا را نداشته زنان با هر سلیقه و ظاهر و پوششی در آن شرکت کردند؛ و اتفاقا صداوسیما و رسانه‌های دیگر از این مراسم‌ها نهایت بهره برداری را کردند. اما اگر منظور این است که زنان را پای کار یک جریان سیاسی بیاورد، خب طبیعی است انتظار بیهوده‌ای است.
آیا زنان تفاوت نگاه کسانی که وقتی در سیاست هم حرف می‌زنند و می‌خواهند جواب یک فعال سیاسی زن را بدهند و از الفاظی مانند «کنیز داعش» استفاده می‌کنند، با کسانی که به زن احترام می‌گذارند را نمی‌فهمند؟ آیا مردم تفاوت میان تخریبی که جریان اصولگرا علیه کسانی، چون فائزه هاشمی، معصومه ابتکار و شهیندخت ملاوردی، به راه انداختند، با دیگران متوجه نمیشوند؟ تصور می‌کنید فرق جریان سیاسی که به هنرمند کشور می‌گوید: «حتما خوشت می‌آید کنیز داعش باشی»، با دیگران متوجه نمیشوند؟ زنان به خوبی می‌فهمند و با خود می‌گویند: «وقتی با مدیران و هنرمندان این گونه برخورد میشود، وای به حال عوام الناس.».
اما واقعیت این است منظور غلامعلی حدادعادل این است که تشکلی داشته باشند که زنان را پای کار جریان اصولگرا بیاورد. البته زنان هم طبیعتا تفاوت میان نگاه جریان‌های مخلتف به خودشان را متوجه میشوند. مثلا متوجه میشوند کدام جریان است که نسبت به «کودک همسری» بی تفاوت است یا اینکه صراحتا از آن دفاع می‌کند. متوجه میشوند که کدام جریان با کودک همسری مخالف است یا نگاهش نسبت به حجاب اجباری چگونه است.
از همین روست که تلاش‌های این بار هم مانند گذشته به جایی نخواهد رسید. الا اینکه کسانی پیدا شوند و این میان به نام تشکل بانوان انقلابی «خیریه»، «سازمان مردم نهاد» یا هر مرکزی را به راه بیندازند و بار دیگر از بودجه‌های عمومی ارتزاق کنند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی مصاف
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
قبول دارم كه سياست هاي اصولگرايان در زمينه انتخابات اصلا خوب نبوده ولي اين تهمت هم روا نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
تبليغ هاي انتخاباتي هميشه قبل از انتخابات شروع ميشه به نظرم نماينده اي بايد انتخاب بشه كه قبل از انتخابات نياز به تبليغات نداشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین