پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
با طایفه‌ای شدن انتصاب مدیران اجرایی در حالی که پارادوکس رسانه‌ها و قومیت‌گرایی به خوبی دیده می‌شود، روشنفکر همچنان بر طبل قومیت‌گرایی بر خلاف وعدهایش می‌کوبد.
شعار سال: اگر با دسته‌بندی‌های خاص، خبر‌های منتشر شده رسانه‌های استان را بخواهیم بررسی کنیم، مشاهده می‌شود برخی از این رسانه‌ها همسو با هم نقش بتمن، در دنیای خیالی را بازی می‌کنند و دلسوزی‌های این رسانه‌ها دل هر خواننده‌ای را بدرد می‌آورد، البته ناگفته نماند این رسانه‌ها در طول سال به هنگام تغییر و تحول‌های مدیریتی دلسوزی‌شان گل می‌کند.

گاهی دلسوزی‌های نمایشی رسانه‌ها بیشتر به طنازی شباهت دارد و می‌توان گفت اخلاق حلقه مفقوده رسانه‌های این چنینی است.

اگر اخبار رسانه‌های استان را در دی‌ماه کنار هم قرار دهیم به‌طور حتم مشاهده می‌شود که پرداخت به مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی در صدر حوزه بند‌های این پایش قرار می‌گیرد و آن را هم کار پسندیده‌ای قلمداد می‌کنیم، اما پشت پرده این دلسوزی‌های ظاهرا بتمنی حکایت‌هایی وجود دارد که با کمی بررسی به تغییرات مدیریتی می‌رسد.

قومیت‌گرایی معظلی بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد است که همه سیاسیون به آن اذعان دارند و حتی برای از بین رفتن آن گاهی دیده شده است که به‌صورت نمادین این معظل بزرگ به دار آویخته شد، اما این اعدام یک نمایش بیشتر نبود.

درد قومیت گرایی سیاسیون در انتخاب مدیران سال‌هاست گریبانگیر کهگیلویه و بویراحمد شده است و همه به این درد واقف هستند، اما چرا این درد شناخته شده نمی‌خواهد درمان شود و برخی از رسانه‌ها همانند ویروس با این درد همراهی می‌کنند چرای بزرگتر است.

طایفه گرایی و قوم پرستی پدیده‌ای مذموم است که در سال‌های اخیر با انتخاب مدیران در این راستا به‌عنوان عامل توسعه نیافتگی استان نقش مهمی را کلید زده است.

همانگونه که گفته شد با رصد اخبار رسانه‌های استان به این نتیجه رسیدیم که منابع طبیعی و محیط زیست در صدر این پایش‌نامه قرار دارند که با بررسی بیشتر از تغییرات احتمالی مدیریتی در این حوزه‌ها باخبر شدیم، تغییراتی که بدون شک برخی رسانه‌ها با مخدوش کردن چهره مدیران به رسیدن مقاصد سیاسیون به اهدافشان کمک می‌کنند.

مهدی روشنفکر در مرداد سال ۱۳۹۷ در پیام تبریکی به اسدالله هاشمی مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام و مدیر کل فعلی استان نوشت: "تردید ندارم زمان طلوع خورشید اگاهی نزدیک است و به‌زودی شاهد دفن دگم اندیشی و منفعت طلبی به پشتوانه مردم اگاه و زمان شناس خواهیم بود و به حول و قوه الهی شایسته سالاری جایگزین قوم سالاری و عدالت جایگزین سهم خواهی‌های سیری ناپذیر خواهد شد.  "

او همچنین در بهمن ماه ۱۳۹۸ در جمعی از اهالی جلاله و مهریان گفت: "روشنفکر بدون شما هیچ است، روشنفکر متکی به شما از هیچ ارباب ثروت، رانت، قدرت و تزویری نمی‌هراسد".

وی عنوان کرده بود: "اخلاص، پاکی، صداقت، ایمان،  زلالیت، شفافیت و فرهیختگی مردم چنان انرژی و توانی دارد که می‌شود با آن به جنگ کوه مشکلات فقر و محرومیت و ناکارآمدی رفت و دیو محرومیت را زمین زد. "

روشنفکر با اشاره به اینکه "دغل‌بازی یعنی منافع مردم را پیش پای ثروتمندان پرخور، کم‌کار و پر ضرر قربانی کردن، " افزوده بود: خط قرمز فرزند کوچک شما دغل بازی است، خادم شما به هیچ قیمتی خود را مدیون هیچ پرخور، کم کار، زیاده‌خواهی نخواهد کرد.

براستی هدف مهدی روشنفکر آن زمان و قبل از انتخابات با صدور متن پیام تبریک به اسدالله هاشمی چه بود؟ که امروز او نیز به قومیت‌گرایی در انتخاب مدیران کهگیلویه و بویراحمد در اذهان عمومی متهم است و می‌توان ادعا کرد با همراهی برخی از رسانه‌ها چینش‌های مدیریتی او سمت و سوی خاصی پیدا کرده است، کاری که او مدعی بود هرگز منافع مردم را برایش قربانی نمی‌کند.

و، اما رسانه‌ها، رسانه باید نه بر مدار مروت نه بر مدار مدارا بچرخد و تنها اندیشه آن‌ها مردم باشد و سعی نکنند با سیاه نمایی به‌دنبال مقاصد سیاسیون باشند که بدون شک ریزش مخاطبین و بی اعتماد شدن مردم نسبت به آن‌ها از تبعات این عملکرد‌های به ظاهر بتمنی است.

حال که رنگ و بوی آسمان کهگیلویه و بویراحمد با سیاه نمایی‌های رسانه‌ای وانیلی شده، انتظار می‌رود مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون به وعده‌های اخلاقی خود عمل کرده و یک بار برای همیشه قومیت‌گرایی را ذبح کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۶۹۹۹۶۶، dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین