پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وزرای خارجه ایران، آمریکا، روسیه، ترکیه، عربستان و نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره تحولات دمشق تلفنی گفت‌وگو کرد.

شعار سال: نماینده عالی اتحادیه اروپا با طرف‌های خود در مورد بحث بازگرداندن یک فرایند سیاسی در سوریه با حضور بازیکنان کلیدی بین المللی و منطقه‌ای و راه‌هایی که اتحادیه اروپا می‌تواند با هماهنگی سازمان ملل تسهیل و حمایت کند، صحبت کرد.

او همچنین از ابتکار عمل انسان‌دوستانه که توسط اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های اضطراری به شرق حلب و دیگر مناطق محاصره در سوریه و همچنین اجازه تخلیه موارد فوری پزشکی صورت گرفته است، سخن گفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در مکالمه تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه درباره سوریه اظهار امیدواری کرد که این گفت‌وگوها ثمربخش باشد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که مذکرات چندجانبه درباره آتش‌بس در سوریه به‌زودی با مشارکت ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان و شاید هم قطر آغاز می‌شود.

لاوروف در پاسخ به سؤال خبرنگار سی‌ان‌ان درباره نظر وی نسبت به اوضاع کودکان سوریه به‌ویژه در حلب گفت: این فاجعه است و ضروری است که میانه‌روها خود را از جبهه النصره دور کنند.

وی همچنین دخالت کشورش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تکذیب و آن اتهام را بی‌ارزش توصیف کرد.

وی گفت: این اتهامات بی‌پایه و اساس است و ما حتی یک سند نیز برای ثابت کردن این اتهامات ندیدیم.

خبرنگار شبکه خبری المیادین در ژنو تأکید کرد که این دیدارها روز شنبه آینده در لوزان سویس برگزار می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل شنبه گذشته قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره سوریه را به‌دلیل عدم به دست آوردن آرای کافی، رد کرد.

مسکو در این قطعنامه‌ پیشنهادی خواستار ارسال کمکها به مناطق محاصره شده با الگو گرفتن از توافق قبلی آتش‌بس با آمریکا شد.

بر اساس این قطعنامه پیشنهادی همچنین طرفهای درگیر در سوریه باید فوراً آتش‌بس برقرار کنند.

در پی حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و شکست آتش‌بس مورد توافق این کشور با روسیه، بحران سوریه وارد فاز جدیدی شده است و این در حالی است که پیشروی ارتش سوریه و مبارزه با گروههای تروریستی همچنان ادامه دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 22 مهر 1395، کد مطلب: 1210880:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین