پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که شرکت کنندگان در لوزان بر پایبندی به سوریه سکولار یکپارچه تاکید کردند.

شعار سال: وزارت خارجه روسیه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو در نشست لوزان بر جدا کردن گروه‌های تروریستی به ویژه النصره و داعش از دیگر گروه‌های مسلح تاکید کرد.

طبق این بیانیه، شرکت کنندگان در نشست لوزان بر سر این امر توافق کردند که این سوری‌ها هستند که آینده کشورشان را با گفت‌وگوی سیاسی تعیین می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تمامی شرکت کنندگان در مذاکرات لوزان بر پایبندی خود نسبت به حفظ سوریه به عنوان کشور یکپارچه مستقل سکولار تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: عملیات ما علیه داعش و جبهه النصره ادامه خواهد داشت.

در همین حال، دمشق نیز اعلام کرد که نشست لوزان به توافقی خوب پیرامون تعدادی از احتمال‌ها انجامید که ممکن است به برقراری آتش بس در سوریه بینجامد.

در این راستا جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این مطلب، گفت که در این نشست گام‌های آتی پیرامون بحران سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در مذاکرات "ایده‌های جدیدی" مطرح شد و در بین مذاکرات "تنش‌هایی" نیز به وقع پیوست.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: ما در مورد ادامه کار پیرامون مسائل آزاد توافق کردیم و ممکن است به نقشه راهی برای مذاکرات سیاسی پیرامون سوریه دست یابیم.

کری گفت: شرکت کنندگان در دیدار لوزان به توافقی درمورد تعدادی از مسائل اصلی به ویژه لزوم پایان درگیری‌ها دست یافتند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 25 مهر 1395، کد مطلب: 95072514295:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین