پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
میرلوحی در انتقاد از اظهارات اخیر قالیباف گفت: اگر این نگاه را داشتند و این موضوعات برایش اهمیت داشته است، پس این پرونده‌ها چیست؟! اگر آن زمان مهم نبوده، از کی به این فکرها افتادند؟! اصلا چرا برای اصلاح گذشته اقدام نمی‌کنند؟!
شعار سال: محمدباقر قالیباف دیگر آن قالیبافی نیست که کنار هواپیما ایستاده و عکس انتخاباتی می‌گرفت یا کت و شلوار و ساعت آنچنانی می‌پوشید؛ او اگرچه با شعار ۴ درصدی‌ها و ۹۶ درصدی‌ها به جایی نرسید و رئیس جمهور نشد، از آن قالب درنیامده است. رئیس فعلی مجلس که این روز‌ها سخت مشغول آماده شدن برای انتخابات ریاست جمهوری است اصرار دارد که خود را حامی محرومان معرفی کند و برای همین هم از خوزستان نیامده راهی سیستان و بلوچستان می‌شود یا به دیگران توصیه می‌کند که غیر از زعفرانیه را هم ببیند.

او زمان شهردای خود و رشد مال‌های لاکچری در پایتخت را فراموش کرده و منتقد سیاست‌های تبعیض آمیز است. تبعیض قطعا مورد استقبال هیچ طیف و گروهی در جامعه نیست، اما شنیدن این حرف‌ها از قالیباف با آن سابقه معلوم هم چندان ساده نیست. برای همین هم شاهدیم که اظهارات اخیر وی با انتقادات بسیاری مواجه شده است. مثلا محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگویی به اظهارات اخیر قالیباف، واکنش نشان داد و گفت: «مشکلی که ما در کشورمان داریم این است که برخی‌ها فکر می‌کنند می‌شود دو ویژگی را به طور همزمان در یک انسان جمع کرد. یعنی هم روحیه اشرافی‌گری داشت و هم روحیه حمایت از آسیب دیدگان و فقرا».


وی با اشاره به اینکه «ما در طول ۴۰ سال گذشته، از این رفتار‌های در کشور فراوان دیده‌ایم» گفت: «جریان اصولگرا در دهه اول انقلاب به بازاری بودن معروف بودند و به چپ‌ها و خط امامی‌ها نیز می‌گفتند سوسیالیست. آن زمان که خط امامی‌ها از زندگی محدود می‌گفتند، این‌ها طرفدار بازار آزاد و تجارت با دنیا بودند. امروز، اما شرایط اقتصاد اقتضای این مسائل را دارد و اصلاح‌طلبان حامی آن هستند، اما آن‌ها از موضع اولیه خود چرخیده و کار وارانه شده است».


وی افزود: «آن زمان که کشور در جنگ بود و نصف دنیا هم دست سوسیالیست‌ها بود، اگر کسی مثل چپی‌ها در ایران این حرف‌ها را می‌زدند، پذیرفته بود، چون جنگ بود و پول نبود و کشور ناچار بود با ۵ میلیارد دلار کشور را اداره کند. اما الان وضعیت فرق کرده است».


میرلوحی در انتقاد از تفاوت اقدامات و مواضع و اظهارات قالیباف نیز گفت: «ما که در حال بررسی رفتار گذشته او هستیم، می‌توانیم بگوییم که دور او افراد لاکچری بسیاری بوده‌اند. البته لاکچری بودن اشکالی ندارد و بالاخره بخش‌هایی از تهران هم مثل همه دنیا باید لاکچری باشد، اما آن لاکچری‌های اطراف او از منابع استفاده‌های غیر عمومی می‌کردند و به نظر می‌رسد این حرف‌هایی که الان می‌زنند برای رد گم کردن است».


این عضو شورای شهر تهران گفت: «الان درحال بررسی سوابق این‌ها هستیم و مساله تعجب آور این است که اگر این نگاه را داشتند و این موضوعات برایش اهمیت داشته است، پس این پرونده‌ها چیست؟! اگر آن زمان مهم نبوده، از کی به این فکر‌ها افتادند؟! اصلا چرا برای اصلاح گذشته اقدام نمی‌کنند؟! بلاخره در مشی اسلام توبه را داریم و یکی از راه‌های آن نیز بازگشت به مسائل گذشته و جبران است لذا الان می‌وانند کمک کنند و بخشی از املاک را برگردانند تا بشود باور کرد که دنبال این مسائل نبوده‌اند».
وی همچین گفت: «این صحبت‌های ۴ درصدی، و ۹۶ درصدی به نحوی است که گویا برخی جلو آینه نشسته و صحبت می‌کنند».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۰۴۷۰، www.didebaniran.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین