پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز‌های لازم برای آغاز اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در شهرستان راور با ظرفیت ۳۰ هزار تن در فاز اول خبر داد و افزود: ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی این طرح در شهرستان راور با تولید ۱۵ هزار تن روی و ۱۵ هزار تن روی در فاز اول و همین مقدار در فاز دوم رقم خواهد خورد

شعار سال:دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" امروز ششم بهمن ماه در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان راور با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان اظهار کرد: امروز زنجیره فعالیت فولاد راور در دو بخش ذوب و ریخته گری و تولید شمش و لوله های بدون درز با سرمایه گذاری افزون بر 1000 میلیارد تومان نهایی و عملیات اجرایی فاز نخست آغاز شد. ضمن اینکه طرح تولید آهن اسفنجی و تولید فولاد راور 22 بهمن ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
‎وی ادامه داد: خطوط یک و دو این طرح با تولید 70 هزار تن و خط سوم نیز تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد و همزمان با بهره برداری از این خطوط، عملیات اجرایی فازهای دوم تولید شمش و فرایند تولید چرخه کامل برای تولید لوله های بدون درز نیز با سرمایه گذاری بیش از 1000 میلیارد تومان امروز رسما آغاز شد.
 
‎پورابراهیمی از صدور مجوزهای لازم برای آغاز اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در شهرستان راور با ظرفیت 30 هزار تن در فاز اول خبر داد و افزود: ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی این طرح در شهرستان راور با تولید 15 هزار تن روی و 15 هزار تن روی در فاز اول و همین مقدار در فاز دوم رقم خواهد خورد.
 
‎نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: این کارخانه به عنوان قطب اصلی تولید سرب و روی در منطقه خواهد بود و سرمایه گذار این طرح نیز جزو شرکت های اول تولید سرب و روی در کشور است که امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی راور مجوزهای احداث این کارخانه اخذ شد.
 
‎وی افزود: عملیات اجرایی طرح کارخانه تولید لاستیک ماشین های فوق سنگین و روکش لاستیک که به دلیل تغییرات نرخ ارز و محدودیت های ناشی از کرونا به تعویق افتاده بود، تمام مراحل مربوط به ابلاغ اعتبارات بانکی آن از طرف بانک صنعت و معدن و مجوزهای وزارت صمت امروز آغاز شد و تا پایان خرداد سال آینده مجموعه ساخت تجهیزات و سازه های این طرح به پایان می رسد که حدود 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح انجام می شود و 800 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند.
 
‎پورابراهیمی با بیان اینکه اگر دو اتفاق در راور رقم بخورد می توان در این شهرستان های شمالی کرمان اشتغال خوبی ایجاد کرد افزود: ‎بخشی از معوقات بیمه ای حدود 1700 نفر از کارکنان و پرسنل زغالسنگ با مشکلاتی مواجه است که این موارد احصاء و با صندوق فولاد برای تامین منابع رایزنی شده و بخشی از ضوابط و مقررات نیز توسط سازمان تامین اجتماعی باید کارسازی و حل شود.
 
‎نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: قرار است نشستی با رییس سازمان تامین اجتماعی و مدیران استان برای حل این مشکل با حضور مدیران صندوق فولاد هفته آینده در تهران برگزار شود.
 
‎وی در ادامه اظهار کرد: مجموعه بنیاد برکت در شهرستان راور تاکنون 1100 فقره تسهیلات پرداخت کرده که بخش زیادی به اشتغال و تولید منتهی شده است.
 
پورابراهیمی بیان کرد: طبق برنامه ای که اخیرا با ستاد اجرایی فرمان امام در تهران داشتیم قرار است تسهیلات به روش مشارکت مستقیم و ایجاد طرح های جدید اقتصادی در سال 1400 پرداخت شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری معدن نامه ، تاریخ انتشار:6  بهمن 1399  ، کدخبر:5938 ، www.madanname.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین