پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا با نشان (برند) " لینک نت ‏" ‏با مشارکت مجموعه لینکپ و فناپ تلکام (ارائه دهنده زیرساخت مخابراتی) و شناسا (سرمایه گذار خطرپذیر) آماده راه اندازی است. پایلوت این طرح در تهران در نظر گرفته شده و در حال حاضر، ۱۳ نقطه شهری را شامل می‌شود.

شعار سال: نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا با نشان (برند) " لینک نت ‏" ‏با مشارکت مجموعه لینکپ و فناپ تلکام (ارائه دهنده زیرساخت مخابراتی) و شناسا (سرمایه گذار خطرپذیر ) آماده راه اندازی است. در همین راستا، مراسم امضای تفاهم نامه میان کنسرسیوم لینک نت و سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه عمومی اینترنت اشیا برگزار شد.

رحمان پور مدیرعامل لینکپ در این مراسم با اشاره به رویای سال 95 خود و همراهانش گفت: این ایده به تنهایی محقق نمی شد.  در این بین، شرکت های دیگری به ما پیوستند تا زندگی را هوشمندتر کنیم .

ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت : امروزه کشوری قدرتمند است که شرکت های قدرتمند داشته باشد و ما باید امکان شکل گیری زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات را فراهم کنیم . امروزه اصلی ترین خواسته مردم بعد از بحران ها، آب و برق نیست بلکه برقراری ارتباط است. با استفاده از زیرساخت اینترنت اشیا، ماشین ها با هم صحبت می کنند و دنیای بهم متصل شکل می گیرد .

ساجدی مدیرعامل شناسا هم در این مراسم گفت : پیش بینی می شود با استفاده از اینترنت اشیا 500 میلیون دیوایس (وسیله ) بهم بپیوندد. وی افزود: برغم مشکلات، سیزده نقطه در لینک نت بهم پیوسته است و تا پایان سال انتظار می رود کل تهران را با این شبکه عمومی چه indoor و چه out door پوشش دهیم .

فیضی مدیرعامل شرکت فناپ تلکام نیز در این مراسم با اشاره به نقش دولت ها و بخش خصوصی گفت : در دنیا زیرساخت ها رقابت نمی کنند بلکه در بخش خدمات رقابت صورت می گیرد. وی افزود : متاسفانه ما در کشور بیش از ده شبکه موازی داریم و تعداد دکل های متفاوت اپراتورها در تهران معادل سه برابر تعداد مورد نیاز است که این امر نشاندهنده آن است که هماهنگی و یکپارچگی بین این زیرساخت ها ، خود انرژی زیادی تلف می کند.

تعداد بازدید : 23


 

اختصاصی شده توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین