پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
وعده‌های انتخاباتی حدادعادل برای اصولگرایان و برنامه موتلفه و یکتا برای معرفی نامزد تا نشست اصولگرایان با جامعه روحانیت از مهم‌ترین خبرهای هفته گذشته بود.

شعار سال: احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت هفته آرامی را سپری کردند و بیشتر مواضع سیاسی فعالان حزبی در حاشیه ختم والده حجت‌الاسلام مصلحی اتخاذ شد.

*مراسم ترحیم والده حجت‌الاسلام مصلحی برگزار شد

مراسم ترحیم مرحومه شهیدی والده حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات عصر روز دوشنبه 19 مهرماه در مسجد نورالاصفیاء واقع درحکیمیه برگزار شد.

در این مراسم محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشور، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سرلشکر فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه، حداد عادل، محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، رستم قاسمی وزیر سابق نفت، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان، کامران دانشجو وزیر سابق علوم، مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس، رضا تقی‌پور و مجید نامجو وزرای دولت دهم، علی سعیدلو، علی علی‌لو نماینده مجلس، نادر طالب‌زاده مستندساز، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس، پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامحسین الهام سخنگوی دولت نهم، محمد علی‌آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند.

*اصولگرایان با سازوکار وحدت در انتخابات آتی حاضر می‌شوند/ شکست سال 94 نتیجه تفرقه ما نبود

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ارزیابی خود از جلسات وحدت اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم به وحدت خوبی رسیدند، به خصوص در تهران و آن تجربه چراغ راه آینده اصولگرایان است.

وی افزود: اگرچه ما (اصولگرایان) در تهران موفق نشدیم، اما این ناشی از تفرقه اصولگرایان نبود، بنابراین آن وحدت در جای خود صحیح و موثر بود و ضعف ما از جاهای دیگر بود و امیدواریم با حفظ وحدت قبلی ضعف‌های خودمان را در آینده جبران کنیم.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان در بررسی گزینه‌ها به چه نتیجه‌ای رسیده‌اند، گفت: هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، اما بالاخره مشورت‌هایی با دوستان صورت دادیم تا به نحو شایسته‌ای در انتخابات حضور یابیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که شنیده شده است برخی شخصیت‌های همچون لاریجانی و ضرغامی احتمال دارد برای انتخابات 96 کاندیدا شوند، تصریح کرد: اینها همه گمانه‌زنی است و البته هنوز زود است چون فصل انتخابات نرسیده است.

حدادعادل درباره چگونگی سازوکار ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: کم‌وبیش شروع شده است وانشاءالله روز به روز محکم‌تر شود.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت همواره نقش مهم خود را در سازوکار ائتلاف اصولگرایان داشته است. بنابراین همه تشکل‌ها و قشرهای اصولگرا باید با یک وحدت بیش‌تری در انتخابات 96 حاضر شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی نیز بر این اساس که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تأثیری بر انتخابات سال 96 ایران خواهد داشت، تأکید کرد: برای ما نتیجه انتخابات آمریکا فرقی نمی‌کند، چراکه هر دو کاندیدا در مورد فشار بر ایران یکسان هستند. بنابراین ما باید دست به زانوی خود گرفته و با توکل بر خدا از جا بلند شویم.

جبهه یکتا در حال بررسی گزینه‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری است/ هدف جبهه یکتا وحدت با اصولگرایان است

کامران دانشجو عضو شورای مرکزی جبهه یکتا در حاشیه مراسم ختم مادر حجت‌الاسلام مصلحی در پاسخ به سؤالی پیرامون برنامه‌های انتخاباتی این جبهه برای سال 96 اظهار داشت: افراد و شخصیت‌ها در حال بررسی هستند و هنوز به فرد خاصی نرسیده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون لزوم وحدت اصولگرایان اظهار داشت: هدف وحدت با اصولگرایان است ولی اینکه به چه جمع‌بندی برسند باید صبر کرد و دید که چه می‌شود.

دانشجو با بیان اینکه دوسه هفته‌ای است در جلسات در این مورد صحبت می‌شود، گفت: هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

عضو شورای مرکزی جبهه یکتا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون افراد احتمالی که می‌توانند گزینه‌ جبهه یکتا برای انتخابات دوازدهم باشند، اظهار داشت: قطعاً درحال بررسی یک گزینه هستیم و هدف هم همین است. ولی تلاش بر این است که در مسیر وحدت باشد و ایجاد انشقاق و تفرقه در بین اصولگرایان نکند.

وی تاکید کرد: اکنون درحال بررسی شاخص‌ها هستیم تا ببینیم افراد چه برنامه‌هایی دارند و در مورد این مسائل صحبت می‌شود تا به یک جمع‌بندی نهایی برسیم.

*قتل عام مردم یمن از فجایع بزرگ قرن 21 است/ حامیان سعودی‌ها باید پاسخگوی فجایع یمن باشند

اما واکنش به فجایع یمن بخش دیگری از دغدغه فعالان حزبی بود؛ در همین زمینه مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، قتل عام روز گذشته در کشور یمن را که منجر به کشته شدن بیش از 500 انسان بی‌گناه شد از سوی حزب ندای ایرانیان محکوم کرد و گفت: قتل عام مردمی که برای شرکت در مراسم ختم گرد هم آمده بودند توسط هواپیماهای سعودی از فجایع بزرگ قرن 21 است که انسانیت را شرمنده خود کرده و البته برای ما ایرانیان در ایام عاشورای حسینی یادآور مظلومیت ابا عبدالله الحسین و یاران مظلوم ایشان است.

فراهانی ضمن فراخواندن وجدان‌های آگاه بشری و ابراز تعجب از استانداردهای دوگانه آمریکا و کشورهای اروپایی، خاطرنشان کرد: چگونه است که این کشورهای اروپایی برای سوریه و حوادث و فجایع این کشور مسئله را به شورای عالی امنیت می‌کشانند و همایش و کنفرانس تشکیل می‌دهند و بیانیه صادر می‌کنند و تهدید می‌کنند اما اینجا ساکت و نظاره‌گر هستند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: حامیان رژیم سعودی در برابر قتل عام مردم بیگناه یمن باید در دادگاه عدل الهی و پیشگاه بشریت پاسخگوی حمایت های خود از این فجایع باشند.

*تلاش می‌کنیم نشست مشترک جامعه روحانیت با احزاب اصولگرا به‌زودی برگزار شود

هفته گذشته در نشست خبری محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان، وی از برگزاری نشست مشترک احزاب اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز خبر داد.

باهنر درباره این نشست مشترک تاکید کرده بود: دعوتی عمومی از سوی اصولگرایان انجام خواهد داد و ما منتظر این دعوت هستیم و جلسات ما با آقایان پیرامون این مسئله انجام خواهد شد.

در همین زمینه، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم این نشست مشترک به‌زودی برگزار شود اما زمان قطعی آن هنوز مشخص ندشه است.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: نشست مشترک جامعه روحانیت با حضور همه احزاب و تشکل‌های اصولگرا از جمله رهپویان، ایثارگران، پایداری، جبهه پیروان، موتلفه و جبهه ایستادگی و سایر احزاب اصولگرا برگزار خواهد شد.

*هاشمی رفسنجانی: فکر نکنید گفتن خاطرات ریاکاری است/ تحریم‌ها به‌سمت برداشتن کامل می‌رود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توضیح درباره اهداف تشکیل بسیج و نقش آنها در مقاطع مختلف دفاع مقدس، گفت: به خاطر اخلاصی که مردم و رزمندگان ایران داشتند، خداوند نیز اجر آنان را دارد، علاوه بر پیروزی‌های نظامی و سیاسی، امروز می‌بینیم که صدام، ارتش بعث، منافقین که ستون پنجم آنها بودند و حتی قدرت‌هایی که از آنان حمایت می‌کردند، چه سرنوشتی دارند!

وی با بیان این جمله که «خودم در بسیاری از صحنه‌های جنگ بودم و اتفاقات را دیدم»، تأکید کرد که تمام خاطرات تاریخ دفاع مقدس سازنده است و به جانبازان حاضر در جلسه گفت: فکر نکنید گفتن خاطرات ریاکاری است، بلکه یادآوری و تکرار حماسه‌ی غرور آفرین فرزندان ایران است که باید گفت و مانند قیام کربلا در تاریخ جاودان کرد.

هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از مقاومت مردم ایران در مقابل انواع و اقسام توطئه‌ها در طول تاریخ سی و چند ساله، به تحریم ظالمانه اشاره کرد و گفت: تحریم‌هایی که روز به روز افزایش می‌یافت، در مقطعی به خاطر صبر و هوشمندی مردم ایران، شکست و به تدریج به سمت برداشتن کامل می‌رود که تازه‌ترین نمونه‌ی آن اقدام دیروز وزارت خزانه‌داری آمریکا بود که بعد از آن می‌تواند تجارت، ارتباطات جهانی و کارهای بانکی ایران را تسهیل نماید.

*حزب اسلامی کار با هاشمی‌رفسنجانی دیدار کرد/ ارائه گزارش از برنامه‌ها و فعالیت‌های حزب به رئیس مجمع

هفته گذشته همچنین اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی کار با هاشمی‌رفسنجانی دیدار و گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های حزب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای دفتر سیاسی حزب اسلامی کار، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش، کار را جوهره‌ی‌ انسان و بسیار ارزشمند خواند و گفت: باید به کارگران که محور تولید و رونق اقتصادی کشور هستند، به عنوان سرمایه‌های انسانی نگاه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این دیدار که کمالی، دبیر کل حزب نیز حضور داشت، برنامه‌ها و فعالیت‌های حزب اسلامی کار را در راستای فعالیت‌های حزبی خوب توصیف و به اعضا توصیه کرد همین شیوه را برای فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده ادامه دهند.

* مؤتلفه آذرماه نامزد انتخاباتی خود را معرفی می‌کند/ اصولگرایان دیداری با هاشمی رفسنجانی نداشتند

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، از معرفی نامزد این حزب برای انتخابات در آذرماه خبر داد و اظهار داشت: موتلفه طبق برنامه زمان بندی مباحث را پیش می‌برد و در این زمینه چه درون حزب و چه در همراهی با روحانیت هماهنگ هستیم.

ترقی درباره معرفی آل اسحاق به عنوان نامزد حزب موتلفه تصریح کرد: ما هنوز مصداق نهایی را مشخص نکرده‌ایم اما قطعا تا آذرماه نامزد خود را معرفی می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به برخی فضاسازی ها درباره دیدار اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی گفت: موتلفه سالهاست که هیچ دیداری با آقای هاشمی نداشته است اما روزنامه های وابسته به ایشان سعی دارند آقای هاشمی را یک فردی معتدل و میانگین بین اصولگرایان و اصلاح طلبان قلمداد کنند.

وی هدف از این کار را حمایت از روحانی از طریق دروغ سازی و خبرسازی غیر واقعی عنوان کرد و افزود: هیچ گروهی تحت عنوان اصولگرایی ملاقاتی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشته است.

*جلسه هم اندیشی بانوان وزرات کشور و بانوان خانه احزاب ایران در محل خانه احزاب ایران برگزار شد

در این جلسه که قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب نیز حضور داشت، فرهمند مشاور امور بانوان وزیر کشور گزارشی از حوزه فعالیت خود ارایه تصریح کرد: پیشنهاد ما این است، که با همکاری کمیته امور بانوان خانه احزاب ایران همایش هم اندیشی زنان را برگزار کنیم، تا نگاه زنان از عملکرد دولت را پررنگ کنیم و صدای زنان فعال فرهیخته را به گوش مردم عزیزمان برسانیم.

وی افزود: ما معتقدیم که برخلاف بعضی از نظرات که می‌گویند «زنان برای مردان و یا زنان برای زنان باید باشند» باید بجایی برسیم که همه برای زنان باشند.

خان محمدزاده رییس کمیته بانوان خانه احزاب نیز در این نشست از آمادگی کمیته بانوان برای همکاری در این زمینه خبر داد.

محمد تبرایی دبیر اجرایی خانه احزاب ایران اظهار داشت: با توجه به تاکید هیات رییسه خانه احزاب جهت ارتقا جایگاه احزاب در مناسبات سیاسی و صنفی، اعضای خانه احزاب ایران با استقبال از هم‌اندیشی بانوان نخبه کشور جهت حضور اعلام آمادگی کرد.

قدرتعلی حشمتیان رییس خانه احزاب ایران نیز پس از استماع سخنان حاضرین از همکاری وزارت کشور برای افتتاح مکان خانه احزاب ایران تشکر کرد و با استقبال پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری همایش هم اندیشی بانوان اظهار داشت: خانه احزاب ایران به سه طریق میتواند برای برگزاری این همایش کمک و همراهی کند نخست اینکه این همایش به صورت مشترک، کمیته امور بانوان خانه احزاب ایران و مشاور امور زنان وزارت کشور برگزار شود.

وی افزود: پیشنهاد دوم این است که وزارت کشور خود برگزار کنده باشد و کمیته امور بانوان خانه احزاب کمک کند و در آخر کمیته امور بانوان خانه احزاب برگزار و مانند دیگر همایش‌های فصلی خانه احزاب، وزرات کشور پشتیبانی کند.

*سازوکار شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارای ایرادات مبنایی است

قربانعلی قائمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اعتماد ملی درباره ورود حزب اعتماد ملی به انتخابات سال آینده، گفت: حزب اعتماد ملی همیشه در همه انتخابات‌ها اثرگذار بوده و در انتخابات اخیر مجلس هم در تهران به طور جدی فعال بود. در مورد انتخابات پیش رو هم نشست‌ها و جلسات کارشناسی و کارگروهی خود را آغاز کرده‌ایم و به‌طور مستمر این جلسات را ادامه می دهیم.

قائمی درباره تشکیل کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی در تهران اظهار کرد: این کمیته حزب همواره فعال است و مربوط به شخص و زمان خاصی نیست اما اگر بخواهیم دقیقتر صحبت کنیم، باید بگویم که این کمیته، در زمان انتخابات‌ها به ستاد انتخابات تبدیل می‌شود.

دبیر حزب اعتماد ملی در تهران با اشاره به اینکه ستاد انتخابات مأموریت‌های عملیاتی و اجرایی دارد که بخشی از آن مربوط به شاخص‌هایی است که باید متقاضیان در انتخابات دارا باشند، گفت: این شاخصها در جهت این است که بتوانیم همگرایی بیشتری در مجموعه ایجاد کنیم و با تشکل‌ها و گروهای هم‌سو نیز همراهی داشته باشیم. به‌ویژه در تهران که معمولاً مردم به صورت لیستی رأی می‌دهند.

*اعتراض بانوان حزب موتلفه به ابطال انتخابات ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان

بانوان حزب موتلفه اسلامی در نشست اخیر خود نسبت به ابطال انتخابات ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان اعتراض کردند.

مریم گایینی‌پور مدیر بانوان این حزب که در پایان جلسه شورای عالی بانوان این حزب سخن می‌گفت، با اعتراض به ابطال انتخابات شورای فرهنگی و اجتماعی زنان خواستار رعایت مردم سالاری دینی و بررسی این موضوع در نهاد ذیربط شد.

وی افزود: در بیست و هفتم شهریورماه خانم زهرا آیت‌اللهی با اکثریت آراء به سمت ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان انتخاب شدند و این در حالی بود که تمامی مراحل این انتخاب بطور شفاف و قانونی صورت گرفته بود.

گایینی‌پور با اشاره به اینکه متاسفانه پس از اعلام نتایج، موضوع بررسی مجدد در جریان انتخابات مطرح شده و نتیجه بدست آمده ابطال اعلام می شود گفت: براساس قانون و آیین نامه شورا هیچ فرد و جایگاه حقوقی نمی‌تواند حق وتو این انتخاب را داشته باشد. لذا شایسته است شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل به اجرای قانون و شفاف سازی این موضوع را هرچه سریعتر عملی کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 24 مهر 1395، کد مطلب: 13950724000330:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین