پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کمیته حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی گیلان در آخرین جلسه به بانک ملی و تجارت برای بازگرداندن املاک و اموال ایحاگستر به مالک آن مهلت ۷ روزه تعیین کرده است.
شعار سال: اعظم ذوالفقاری منظری؛ پس از بازدید مسئولان قضایی گیلان از مجموعه ایحاگستر شمال، جلسه کمیته حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان گیلان تشکیل شد. اولین بار این کمیته در سال ۹۷ و زیرنظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تشکیل شد و هدف از آن هم بررسی مغایرت در قانون و اجرای قوانین و مقررات دستگاه‌های دولتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی اعلام شده بود.

مسئولان صنعتی و قضایی گیلان این کمیته را تشکیل دادند تا مشکلات واحد‌های تولیدی در آن طرح شود و نظرات مشورتی کارشناسان گرفته شود. پس از آن هم گزارش جلسات به به دستگاه‌های قضایی ارسال می‌شد تا احقاق حقوق واحد‌های تولیدی صورت گیرد.

تکاپوی دادگستری گیلان برای حمایت از ایحاگستر
کمیته حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان در بهمن دو جلسه با موضوع ایحاگستر تشکیل می‌دهد. جلسه اول در محل دادگستری گیلان تشکیل می‌شود و اعضای آن را علاوه بر رئیس کل دادگستری و دادستان گیلان، عسگری، معاون دادستان عمومی و انقلاب گیلان، خالقی، رئیس حوزه قضایی سنگر، دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اسدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، صداقت، معاون قضایی اداره کل اطلاعات استان، میرخلفی، مدیر امورشعب بانک ملی گیلان، باقرلو، مدیر امور شعب بانک تجارت گیلان، محمدی پور، مدیرکل امور مالیاتی گیلان، حسین نیژاد، مدیرکل تأمین اجتماعی استان و حقی، مدیر واحد تولیدی و شرکت ایحاگستر شمال حضور داشتند.

این جلسه ۲ مصوبه داشته است و در اولین مصوبه آن بانک ملی موظف می‌شود تا میزان بدهی و تفکیک اصل، سود و جرائم هر فقره تسهیلات را با توجه به پاسخ، پرداختی از سوی متقاضی و نحوه محاسبات قبل و بعد از برگزاری مزایده در واحد اجرایی ثبت سنگر را تعیین کند. مهلت هفت روزه‌ای هم پس از ابلاغ این مصوبه به بانک ملی داده شده است.
 
ضرب‌الاجل ۷ روزه کمیته حمایت از واحد‌های تولیدی گیلان برای احیای ایحاگستر / بانک‌ها تمکین می‌کنند؟

آخرین جلسه کمیته حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در گیلان، در ۹ بهمن ماه تشکیل شد. ریاست این جلسه را خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به عهده داشت و دبیر جلسه هم فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب این استان بود.

این جلسه در کارخانه ایحاگستر تشکل شد و حاضران آن، مسئولان جلسه پیشین بودند؛ اما غایب اصلی این جلسه میرخلفی، رئیس شعب بانک ملی استان گیلان بود.

این جلسه کمیته حمایتی قضایی گیلان  مصوبات جامع‌تری نسبت به جلسه گذشته داشته است و با اینکه در مصوبات این جلسه، اجرای این مصوبات الزام آور تلقی شده، اما در بخشی از این دستورجلسه، مصوبات آن با عنوان خلاصه مذاکرات و ارائه پیشنهاد‌ها ذکر شده است؛ با این حال، ورود دستگاه قضایی گیلان به موضوع ایحاگستر را با خوش بینی می‌نگریم.

اولین مصوبه اجرای دقیق و فوری مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درخصوص ایحاگستر بود. این مصوبات مربوط به ۴ مرداد ۹۹ بوده است و هدف گذری آن، احیا و بازگشت چرخه تولید به این شرکت تولیدی بوده است.
 
ضرب‌الاجل ۷ روزه کمیته حمایت از واحد‌های تولیدی گیلان برای احیای ایحاگستر / بانک‌ها تمکین می‌کنند؟
میثم زالی، رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در نامه‌ای که در ۷ مرداد ۹۹ به بانک ملی، بانک تجارت، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ارسال کرد، توقف کلیه اقدامات حقوقی و اجرایی و انجام مقدمات لازم برای بازگشایی و بهره مندی حداکثری از ظرفیت تولید و اشتغال ایحاگستر، تأکید کرده بود. اما بانک ملی این دستور را اجرا نمی‌کند.

البته زالی در ۱۳ مهر نیز نامه دیگری به بانک ارسال می‌کند و در آن مهلت ۱۵ روزه‌ای به مسئولان این بانک می‌دهد تا نظر قطعی خود را درباره نحوه همکاری، مشارکت و پرداخت تسهیلات به ایحاگستر اعلام کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۹۹، کد خبر: ۹۰۹۱۳۹، snn.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
چندین سال رهبر عزیزمان می‌گوید که باید از تولید داخل حمایت شود ولی هیچ مسولی گوشش بدهکار نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین