پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تیمی متشکل از دانشگاه امیرکبیر، موسسه آموزشی وزارت علوم و یک شرکت خارجی مطالعه پروژه بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری را برای ارائه راهکارهای مطلوب به صندوق آغاز کرده‌اند.

شعارسال: محمدمهدی انتشاری گفت: بین بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری افراد نخبه و باتجربه ای وجود دارد که می توانند با ایجاد کانون عالی بازنشستگان با مشاوره های کابردی در جامعه نقش آفرینی کنند.

وی افزود: بازنشستگان در کانون های بازنشستگی با تشکیل این کانون عالی می توانند از بین نخبگان خود برای هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز عضو انتخاب کنند.

انتشاری ادامه داد: از آنجائی که سهامداران اصلی صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان هستند، بنابراین باید به بازویی مشورتی در هدایت و خط دهی صندوق تبدیل شوند.

وی بابیان اینکه هیچ کس از خود بازنشستگان برای صندوق بازنشستگی دلسوزتر نیست، تصریح کرد: بازنشستگان نخبه که در رشته های تخصصی بازنشسته شده اند، نگاه کارشناسی به مسائل صندوق دارند و می توانند با طرح مسایل به صورت کارشناسانه در زمینه رفاه حال بازنشستگان از نهاد های مختلف مطالبه گری کنند.

انتشاری تاکید کرد: معتقدم که باید به کانون های بازنشستگی بهای بیشتری داد تا در مراحل مهم تصمیم گیری، تصمیم ساز باشند و برای کشور مفید واقع شوند.

وی بیان داشت: کانون بازنشستگی عالی اگر تشکیل شود، می تواند با عضویت گرفتن از کانون های سراسر کشور و انعکاس نظر آنان به مسولان سه قوه کمک فراوانی به تصمیمات امور مربوط به بازنشستگان کند.

انتشاری با بیان اینکه مسولان صندوق باید در وهله اول پیام رسان بازنشستگان به مقامات کشوری باشند تا امکانات رفاهی بیشتری برای آنان فراهم شود، تصریح کرد: باز نشستگان باید مورد توجه ویژه مسولان رده بالا باشند چرا که روزی خود در زمره گروه اجتماعی بازنشستگان قرار می گیرند.

انتشاری خاطر نشان کرد: بازنشستگانی که در بازگشت به کار در پست های مختلف قرار می گیرند، حفظ حرمت بازنشستگان را بیشتر درک می کنند چون در یک بازه زمانی در دوران بازنشستگی آسیب اجتماعی را بهتر درک کرده اند به طوریکه این مهم را در زمان اشتغال به خوبی درک نکرده بودند.

عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی با هدف فراهم آوردن امکانات رفاهی بیشتر برای بازنشستگان صورت می گیرد.

انتشاری با بیان اینکه سرمایه گذاری باید در هلدینگ های تخصصی اقتصادی به بهترین نحو صورت گیرد، تصریح کرد: سرمایه گذاری نباید با نگاه سلیقه ای انجام شود چون به منابع مالی نهادی که متولی بازنشستگان است، لطمه وارد می شود.

وی با اشاره به تصمیم گیری های استراتژیک سرمایه گذاری افزود: تیمی متشکل از دانشگاه امیرکبیر، موسسه آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و یک شرکت خارجی مطالعه پروژه پراهمیت بهینه سازی سرمایه گذاری را برای ارائه راهکار های مطلوب به صندوق بازنشستگی کشوری آغاز کرده اند.

انتشاری اظهار داشت: این پروژه ارائه راهکارهای عملی را در اولویت مطالعه خود دارد تا دیگر شاهد سرمایه گذاری های فاقد توجیه اقتصادی و فرهنگی در سطح کشور از منابع مالی بازنشستگی نباشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 24 مهر 1395، کدمطلب: 13950724000240 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین