پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۶۴۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کاخ نیاوران در دوره پهلوی دوم هم بعید می‌دانیم چنین هزینه‌ای می داشت؟ روزی یک میلیارد تومان بطور متوسط برای چه چیزی و کدام عملکرد؟ اتاقی با منابع درآمدی بی پایان نظیر "۳ در هزار" سهم اعضا از پرداخت‌های مالیاتی‌شان و ۴ در هزار سود فروش بنگاه‌ها. قضاوت با شما، سلطان را پیدا کنید لطفا؟
شعار سال: شنیده‌ها حاکی از این است که هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ۳۲۵ میلیارد تومان هزینه سال آینده خود از محل درآمدهایش را برای تصویب در تاریخ ۱۷ اسفند ماه به جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌آورد.

این ۳۲۵ میلیارد در سال منهای (جمعه ها) تقریبا روزی یک میلیارد تومان هزینه برای اداره اتاق بازرگانی ایجاد می‌کند که در واقع بیشتر هم صرف اداره اتاق بازرگانی ایران در خیابان طالقانی می‌شود و اتاق‌های شهرستان‌ها عمده درآمدشان را خودشان تامین می‌کنند. این در حالی است که کارکرد اقتصادی اتاق همواره زیر سوال و محل انتقاد بوده است.

گفتنی است طبق قانونی که در سال ۶۸ برای اتاق بازرگانی تدوین شده بود، اتاق‌های بازرگانی برای صدور و تمدید کارت بازرگانی اعضایشان، باید "۳ در هزار" سهم اعضا از پرداخت‌های مالیاتی‌شان را بگیرند که سالانه مبلغ بسیار هنگفتی می‌شود.

در قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد در کنار رقم سه در هزار مالیات، مبلغ ۴ در هزار سود فروش بنگاه‌ها هم به عنوان پرداختی متقاضیان برای صدور و یا تمدید کارت بازرگانی لحاظ شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نود اقتصادی،کد خبر:2138467،تاریخ انتشار:18بهمن 1399، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
وقتي هزينه هاي بيهوده مون اين همه بالا رفته شما چه انتظاري براي توسعه در وزارت خونه ها داري؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
واقعا چه دستگاهی باید بر این کم توجهی ها نظارت کنه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین