پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۶۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران با بیان اینکه مناطق روستایی استان تهران شامل منطقه یک، منطقه ۵ و منطقه ۱۹ شرایط روستایی می‌شود، گفت: در این مناطق دانش آموزان بیش از دیگر نقاط بازمانده از تحصیل هستند.
شعار سال: منیره رجبی با بیان اینکه استان تهران همچون دیگر استان‌های تهران با مشکلات ناشی از آموزش‌های آنلاین در یک سال گذشته مواجه است. به رغم اینکه تهران پایتخت است اما از لحاظ سرانه آموزشی و فضای آموزشی یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود. در ایام کرونا روند تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی جاری جای تامل دارد.

منیره رجبی، رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران گفت: جاماندگان از تحصیل در استان تهران به‌دلایل مختلف نتوانستند با شبکه شاد ارتباط برقرار کرده و معلمان باید روند تحصیل این دانش آموزان را برقرار کنند.

رجبی افزود: دانش آموزان از سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا در کشور به آموزش‌های حضوری دسترسی نداشتند و همکاران ما در مناطق به تولید درس‌نامه می‌پرداختند. در بسیاری از مناطق سرایدار مدارس بسته‌های آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران با بیان اینکه در استان تهران در مناطق یک، 5 و 19شرایط روستایی وجود دارد، ادامه داد: در این مناطق دانش‌آموزان بیش از دیگر نقاط بازمانده از تحصیل هستند.

او افزود: در این مناطق دهیاری‌ها همکاری مناسب داشتند تا دانش آموز از آموزش جا نمانند.

رجبی تصریح کرد: آموزش دانش‌آموزانی که از شبکه شاد جا مانده اند به شکل درس‌نامه است. درضمن دانش آموزان با شرط حضوری ساعت معین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحت آموزش قرار گرفته اند.

به گفته رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران در سال جاری برای درس و آموزش از ظرفیت خیرین استفاده شده و توانستند با شبکه مجازی همراه شوند.

او بیان کرد: دانش آموزان در شبکه تلویزیونی از ظرفیت فضای مجازی بهره‌مند شده و تمامی این مسائل کمک کرده تا دانش آموزان از آموزش جا نمانند.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران افزود: ارزشیابی کیفی و توصیفی در دوره ابتدایی صورت می گیرد. آزمون‌ها و وضعیت پیشرفت تحصیلی به شکل فرآیندی انجام می‌شود. این دانش‌آموزان در روند سال تحصیلی تکالیف خود را به شکل حضوری در اختیار معلم قرار می‌دهند. این مقوله بازخورد داده شده و اشکالات برطرف می‌شود. آزمون‌های برگه‌ای تکمیل کننده این روند است.

او درباره استقبال از آموزش‌های حضوری در مدارس استان تهران از اول بهمن که مدارس به شکل حضور برگزار شد گفت: در مناطق تهران وضعیت متفاوت است. مدارس دولتی، غیردولتی در مناطق حاشیه‌ای، روستایی و ... فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران با اشاره به خانواده‌هایی که از آموزش‌های حضوری استقبال می‌کنند، بیان کرد: معلمان ما در تمامی مدارس در خدمت دانش‌آموزان هستند. دانش‌آموزان که به‌دلایل اقتصادی توانایی فعالیت‌های اقتصادی و خریداری ابزار هوشمند را نداشتند بیش از دیگر دانش آموزان به آموزش حضوری تمایل دارند. البته در پایه اول ابتدایی دانش آموزان علاقمند به دیدن معلم بودند.

به گفته او خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی و سواد ضعیف هستند استقبالشان از حضور فرزندشان در مدرسه بیشتر است. درضمن معلم و کادر اداری در مدرسه حاضر بوده است.

رجبی افزود: کیفیت یادگیری حضوری از جایگاه ویژه برخوردار است.

او با اشاره به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان تهران گفت: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل از طریق حراست و وزارت آموزش و پرورش بررسی می‌شود.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران تصریح کرد: تفکیک‌سازی آمار و شرایط دانش آموزان در روند بازماندگی از تحصیل به مناطق واگذار شده است.

به گفته رجبی برخی از دانش آموزان فاقد هویت و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل کرونا فرزندشان را ثبت نام نکرده‌اند. برای مثال برخی از افراد را بررسی کردیم، آنها شاید در مدارس تهران ثبت نام نکرده باشند، اما در ورامین و دیگر شهرها تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران در پایان تاکید کرد: خانواده‌ها برای بسیاری از دانش آموزان معلم خصوصی گرفته‌اند و سال آینده در مدارس ثبت نام می‌شوند. هر ساله روند بازماندگی از تحصیل و خروج آن از مدارس استان تهران به وزارتخانه ارسال می‌شود طبیعتا دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگردانده می‌شوند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1399، کد خبر: 1132664، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
باورکردنی نیست که منطقه یک تهران با اون حجم از امکانات نتونسته شرایط رو برای اموزش خودش محیا کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین