پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
فعال زیست محیطی و رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمدی در واکنش به قطع بالغ بر ۳ هزار اصل درخت در استان نوشت: با چه انگیزه‌ای از محیط زیست نگهداری کنیم وقتی فرماندار چشمانش را بر روی قطع درختان می‌بندد.
شعار سال: جناب فرماندار: بلوط میراث فرهنگ کهن لر است چگونه می‌توانی چشم خود را بروی قطع شدن ۳۳۶۷ اصله درخت بلوط دیگر ببندیم؟ اگر شما می‌توانی ما نمی‌اتوانیم.
در پی اظهارات دیروز جمعه ۱۷ بهمن ماه ۹۹ پناهی فرماندار شهرستان دنا، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سی سخت، هادی سینایی فعال رسانه‌ای و محیط زیست نسبت به این اظهارات واکنش نشان داده و گفت: جناب فرمانداربعضا در رویه‌ها و عرف‌های اداری کلمات بجای یکدیگر استفاده می‌شدند، ولی باید دانست، اجرای قانون با کارشکنی دو مقوله متضاد هم اند که تعاریف و کارکرد خاص خود را دارند.

قانون در اصطلاح عبارتست از، احکام و مقررات الزام آور که توسط مقامی که اختیار قانونگذار دارد وضع و به موقع اجرا گذارده می‌شود که دقیقا" نقطه مقابل قانون شکنی است که متاسفانه شما اجرای دقیق قانون توسط محیط زیست را قانون شکنی بیان نموده اید. جناب فرماندار مشکل اینجاست که شما محیط زیست را با طبیعت متضاد دانسته اید.

جناب فرماندار: مفهوم کلی "برنامه ریزی زیست محیطی" عبارتست از: تلاش‌هایی که در جهت تعادل و هماهنگی فعالیت‌های انسان در محیط زیست صورت می‌گیرد.

این برنامه ریزی نهایتا" می‌تواند، اثرات منفی طرح‌ها را بر محیط زیست خنثی کند. پرواضح است وظیفه برنامه ریزان محیط زیست، اتخاذ تدابیر بمنظور کاهش سریع تاثیرات منفی این تغییرات است.

جناب فرماندار بمنظور مقابله با خطرات زیست محیطی طرح‌های عمرانی، اول اینکه: باید روند اجرایی و احداثی این پروژه‌ها را متوقف کرد دوم اینکه: اثرات سوء این پروژه‌ها بر محیط زیست را بررسی و وزن دهی کنیم که نتیجه آن انتخاب نقاطی با حداقل تحدید برای محیط زیست و بیشترین کاربرد از لحاظ علمی و تکنولوژی برای پروژه باشد.

جناب فرماندار، شما در شهرستانی بالاترین مقام اجرایی را به یدک می‌کشید و مشغول خدمتید که، نام و آوازه آن با ثبت دنا بعنوان دهمین ذخیرگاه ایران و نخستین بعداز انقلاب شهرت جهانی پیدا کرده که باید متولی اشاعه فرهنگ زیست محیطی در آن شهرستان باشد و وظیفه شرعی و قانونی دارید که محیط زیست را به مردم و دستگاه‌های اجرایی بشناسید نه اینکه در دهه مبارک فجرکه فصل هم دلی، مهربانی و تشریح عملکرد دولت است از تریبون مقدس نماز جمعه مردم را به تشویش اذهان عمومی علیه دستگاه دولت که وظیفه قانونی خود را انجام داده است دعوت می‌کنید.

جناب فرماندار: چگونه می‌توانیم انگیزه نگهداری از محیط زیست را بالا ببریم وقتی فرماندار شهرستان دولت محیط زیستی به راحتی چشمانش را برروی قطع ۳۳۶۷ اصله درخت بلوط ۵۰۰ ساله دیگرمی بندد.

جناب فرماندار به لطف شما در محدوده دنا که اعتبار اداره کل حفاظت محیط زیست را نسبت به سال گذشته منفی ۱۷ درصد کاهش داده اید، ما بعنوان فعالان زیست محیطی اجازه نخواهیم داد تنها وامانده‌ی ایل جنگل‌های زاگرس (بلوط) توسط شما و مدیرکل مسکن و راه و شهرسازی نابود شوند یقین بدان با این تشویش اذهان کاری از پیش نخواهید برد.

جنابان فرماندار و مدیرکل: راستی اگر بلوط هم از بین برود چه خواهیم داشت؟ جزء تل انباری از گرد و غبار و کوه‌های کچل شده‌ی بی ریخت که سوهان روح می‌شوند.

جنابان عزیز: بعنوان یک فعال رسانه و زیست محیطی به شما هشدار می‌هیم، بلوط در فرهنگ ما لر‌ها واژه مقدسی است، پرچین‌های کپرهامان، تیر سقف خانه مان، آتش اجاقمان، چراغ شب‌های درازمان از برگ و چوب درخت بلوط تهیه می‌شد و دربحران‌های قحطی پناه گاه شیران گرسنه بودند که پنجه در پنجه مرگ می‌زدند اجازه نخواهیم داد به هر بهانه‌ای سرمایه و امانت فرزندانمان از بین رود.

به شما هشدار می‌دهیم مسئولان محیط زیست وظیفه قانونی خود را انجام داده اند شما نیز به وظیفه قانون شرعی و اجتماعی خود برگرید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از صبح زاگرس، تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۱۸۰۳۸۹، www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
محیط زیست ایران خیلی وقته که از دست رفته و کسی هم نیست جبران مافات بکنه در این زمینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین