پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
یک چهره سیاسی اصولگرا درباره معرفی کاندیدا توسط حزب موتلفه برای انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: حزب موتلفه فکر می‌کند زمان خوبی برای سهم خواهی است و این از نگاه بسته آن‌ها ناشی می‌شود.
شعار سال: «عباس سلیمی نمین»، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با سهم خواهی و تعدد کاندیدا در برخی احزاب اصولگرا گفت: برخی از احزاب تشکیل دهنده طیف اصولگرایان تصور ساده ای از انتخابات دارند درحالیکه انتخابات در این دور بسیار پیچیده و پرشور خواهد بود و عوامل مختلفی در نتیجه دخیل خواهند بود. برخی افراد و احزاب رشد چندانی در زمان نداشتند و تصوری ابتدایی از انتخابات دارند و فکر می کنند رقابت شدید نخواهد بود و رقابت بین اصولگرایان است. در واقع ما شاهد برداشت هایی سطحی از این طیف هستیم.

او درباره معرفی کاندیدا توسط حزب موتلفه برای انتخابات 1400 تاکید کرد: حزب موتلفه فکر می کند زمان خوبی برای سهم خواهی است و این از نگاه بسته آنها ناشی می‌شود.

این چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: نمی توان گفت رای اصلاح طلبان در سبد اصولگرایی قرار می گیرد. اگر اصولگرایی سنجیده عمل نکند الزامی وجود ندارد که نه به اصلاح طلبان و آری به اصولگرایی بینجامد!

او با بیان اینکه برخی چهره های اصلاح طلب فعالیت سیاسی خود را پنهانی آغاز کرده اند، افز‌ود: انتخابات پیش رو متفاوت از گذشته خواهد بود. به عنوان مثال کروبی که قبلا با صراحت اعلام کرده بود ساختار انتخابات را قبول ندارد و نه نظام را اهل صیانت از آرا مردم می داند امروز به شدت فعال است و با همین ساختار تلاش می کند تا در عرصه مسائل سیاسی محو نشود و نام خود را دوباره مطرح کند.

سلیمی نمین خاطرنشان کرد: اشکالی ندارد که شخصیت های قدیمی در انتخابات شرکت کنند هزینه کردن افراد برای پرشور کردن انتخابات هیچ ضرری ندارد. ورود افراد به میدان حتی اگر شانس زیادی نداشته باشند قطعا به انتخابات شور می دهد.

او افزود: اما طیف اصولگرا به شکل گسترده ای در انتخابات ظاهر می شود و از هر حزبی کاندیدایی معرفی می کند، اما طیف اصلاح طلب به شدت آرام و بی سروصدا حرکت می کند و مخفی کاری دارد و چراغ خاموش پیش می رود. این شیوه تخریب را در اصلاح طلبی کم می کند از این رو اصلاح طلبان از این حیث ضربه کمتری می خورند چون در مورد کاندیدای آنها قضاوت نمی شود و تخریب به حداقل، ممکن می رسد.

این چهره اصولگرا با اشاره به ساز مخالف جبهه پایداری در انتخابات گفت: قطعا در جریان اصولگرایی و در مرحله آخر در مورد یک کاندیدا مشخص، وحدت صورت می گیرد اما در بین اصولگرایان، معمولا جبهه پایداری بازی در می آورد. در گذشته هم این ناهمگونی را تا پایان حفظ کرده بود اما در نهایت باید به یک شخص رای بدهند.

او با انتقاد از روند فعالیت حزب موتلفه ادامه داد: موتلفه امروز دچار انجماد سیاسی است. اکثریت آنها سن ۸۰ سال به بالا دارند و به جوانان اجازه نمی دهند به صحنه بیایند. این افراد حتی در این سن هم به دنبال سهم خواهی پر رنگی هستند. در مجلس دیدیم که موتلفه ای ها به دنبال سهم خواهی بودند و در نهایت کسانی را به مجلس فرستادند که در جزئی ترین مسائل فهم سیاسی نداشتند.

او با اشاره به حضور میرسلیم به عنوان نماینده از موتلفه در مجلس افزود: میرسلیم چند اقدام انجام داد و موتلفه را «هو» کرد، با رسانه های بیگانه مصاحبه هایی داشت و بعدا گفت من این ها را نمی شناختم. او کارهای عجیب زیادی کرد این فرد از موتلفه به عنوان کاندیدا ریاست جمهوری مطرح شد، او با ادعای ریاست مجلس ورود کرد ولی در هیچ یک از مناصب مجلس یازدهم به کار گرفته نشد و هیچ رایی را با خود همراه نکرد.

سلیمی نمین ادامه داد: میرسلیم نیرویی بدون کارکرد است و توانمندی های خود را از دست داده و فاقد قدرت تجزیه و تحلیل است. در انتخابات ۱۴۰۰ هم شرایط همین است و موتلفه ای ها تنها با نوعی احساس سهم خواهی ورود کرده اند که این رفتار قابل تسری نیست. این افراد در حقیقت خود را با دست خود تخریب می کنند. جریان جوان در درون تشکیلات این آقایان پس زده می شود چون جز زیاده خواهی و سهم خواهی هیچ چیزی در این جریان نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: 1134396، www.borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
اصلاح طلب ها در سکوت انتخاباتی خودشون دنبال ابی گل الود برای ماهی گیری هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین