پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۷۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
محمد حسن عظیم عراقی گفت: از سال آینده سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی یک ماه زودتر از موعد انجام می‌شود.
شعار سال: سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی هر ساله به منظور ارزیابی سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه انجام می‌شود. در این اقدام هر گونه نقص یا ضعف در زمینه جسمانی نوآموزان شناسایی و درمان می‌شود. در سال جاری آغاز سنجش سلامت دانش‌آموزان کلاس اولی از ۱۵ تیر آغاز شد.

محمد حسن عظیم عراقی، معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره آخرین تصمیمات برای سنجش نوآموزان در سال ۱۴۰۰ گفت: از سال آینده سنجش زودتر از موعد انجام می‌شود.

او افزود: هر ساله حدود ۳۸۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در کشور داریم با تجمیع دانش آموزان برای سال اول ابتدایی حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر در مدارس ثبت نام می‌کنند و نیازمند سنجش هستند.

عظیم عراقی تاکید کرد: بنابراین باید زودتر اقدامات برای سنجش نوآموزان انجام شود. بر اساس پیش بینی‌های انجام شده قرار است سنجش یک ماه زودتر انجام شود.

به گفته او با توجه به تمهیدات انجام شده سنجش برای نوآموزان در سال ۹۹ بیش از ۹۸ درصد پوشش داشته است. با توجه به شرایط کرونایی اقدام فوق العاده‌ای در این زمینه انجام و تعداد پایگاه‌ها بیشتر شده است.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: دانش آموزان دیرآموز در روند سنجش شناسایی می‌شوند. برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی است؛ بنابراین در این حیطه دانش آموزان را تحت سنجش قرار می‌دهیم برای مثال سال گذشته ۶۰ هزار دانش آموز دیرآموز شناسایی شدند این افراد در تست غربالگری ما مشکوک بوده و در تست‌های تخصصی بررسی شده و به عنوان دیرآموز معرفی شدند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۱۳۴۵۸۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
خيلي خوبه كه اين سنجش بتونه در سن هاي پايين تر صورت بگيره تا سطح هوش بچه معلوم بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین