پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
دهقانی فیروزآبادی گفت: رفتار و عملکرد آمریکا در منطقه غرب آسیا به گونه ای است که گویی آنها بحران در این منطقه را یک نشانه مثبت و یک پیروزی برای خود می دانند و به همین دلیل همیشه سعی دارند به هر شکل ممکن آن را استمرار ببخشند.

شعار سال:

کمال دهقانی فیروزآبادی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبتهای اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا که گفته است "برای حل مشکلات بانکی، ایران دست از حمایت از حزب الله و اسد بردارد" اظهار کرد: اظهارنظرهای اینچنینی مقامات آمریکایی صرفا دارای جنبه سیاسی است چراکه همگان می دانند در مذاکرات برجام به هیچ عنوان در خصوص مسائل منطقه ای صحبت نشده است.

وی با بیان اینکه حزب الله و حماس دو گروهی هستند که مبنای آنها دفاع از کشور و سرزمینشان است و همواره در حال مقاومت هستند و هیچگاه در گروه مهاجمان قرار نداشته اند تصریح کرد: آمریکا، "حزب الله و حماس" را جزو گروههای تروریستی می داند اما اشغالگرانی که در منطقه کودک کشی و جنایت می کنند را نمی بیند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: منطق جمهوری اسلامی ایران، ایجاد امنیت در منطقه است و همواره راه حل ما، راه حل مبتنی بر دیپلماسی بوده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه آمریکا امروز در بحران عمیقی در غرب آسیا فرو رفته است گفت: این بحران به دلیل چند دهه اعمال سیاست های غلط از سوی آمریکا در منطقه بوده است؛ از حمایت های بی قید و شرط و بدون منطق از رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی تا پشتیبانی از صدام در دهه 60 و امروز هم حمایت از گروهک های تروریستی نظیر داعش که به ناامنی در منطقه کمک می کنند.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی و رژیم اسغالگر قدس دو عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا هستند عنوان کرد: وهابی گری و نژادپرستی، مولفه اصلی این دو رژیم است که در دهه های اخیر همواره مورد حمایت آمریکا قرار داشته اند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: رفتار و عملکرد آمریکا در منطقه غرب آسیا به گونه ای است که گویی آنها بحران در این منطقه را یک نشانه مثبت و یک پیروزی برای خود می دانند و به همین دلیل همیشه سعی دارند به هر شکل ممکن آن را استمرار ببخشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: آمریکا در ظاهر نشان می دهد که قصد حل کردن مجموعه ناامنی ها و مشکلاتی را دارد که خودش مسبب آنها بوده اما آنچه که ما در واقعیت می بینیم این است که آنها مدام در حال فرافکنی هستند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 26 مهر 1395، کد مطلب:  233259  : www mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین