پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
اینکه به راحتی بگوئیم تست تقلبی آمده است و فلان کار را کرده و فلان مشکل را ایجاد نموده، شبیه سوپر مارکت رفتن مادر بزرگ مرحوم می‌ماند و بدرد کسی جز گوینده نمی‌خورد. هزینه ایجاد شده برای کشور نیازمند مداخلات امنیتی و قضایی است. باید سرمنشا این تخلف مرگبار مشخص شود و همچنین راهکار‌ها و روش‌های ممانعت از تکرار آن تدارک دیده شود.

شعار سال:رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:سرعت رشد بیماری در خوزستان بررسی هایی را رقم زد که فهمیدیم در عراق تست پی‌سی‌آر خرید و فروش می شده و برخی از مسافران با کاغذهای تست جعلی از مرز گذشته و وارد کشور ما شده‌اند که عامل ابتلا بوده اند.
 
فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  درباره افزایش مبتلایان به کرونا در استان خوزستان و رسیدن این استان به وضعیت قرمز گفت: به مسافرانی که با تست‌های پی سی آر از کشور عراق وارد می‌شدند، اظهار کرد: طبق قانون مسافرانی که وارد کشور می‌شدند باید تست‌های پی‌سی‌آر منفی داشته باشند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌داد مسافرانی که با تست‌های پی سی آر از کشور عراق وارد می‌شدند، دارای  تست‌ها جعلی بودند.
 
وی در تشریح این اتفاق افزود: افرادی که آن‌طرف مرزهای ایران و عراق، قصد ورود به کشور را داشته‌اند، گویا در بخش هایی از کشور عراق تست پی‌سی‌آر جعلی از آنها گرفته شده که این تست‌ها خرید و فروش می‌شده‌اند، مسافرانی که قصد ورود به کشور ما را داشته اند، با کاغذهای تست جعلی از مرز گذشته و وارد کشور ما شده‌اند.
 

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تردد روزانه مسافران کشورهای اطراف ایران، خاطرنشان کرد: روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ مسافر از مرز شلمچه و ۱۰۰ نفر از مرز چذابه با تست پی‌سی‌آر وارد ایران می‌شدند که متاسفانه گزارش‌های ما نشان می‌داد برخی از تست‌های این مسافران واقعی نبوده و برخی از این افراد دارای تست مثبت به کرونا بوده اند.
 
وی در خاتمه سخنانش با اشاره به این نکته که  آماری از تعداد مسافران وارد شده با تست‌های جعلی به خوزستان نداریم، عنوان کرد: ما از دهم تا شانزدهم بهمن ماه سال جاری متوجه سرعت رشد بیماری در شهرهای خوزستان شدیم و از این موضوع نگران بودیم که پس از انجام بررسی ها متوجه غیر واقعی بودن تست‌ها شدیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ، تاریخ انتشار:  3 اسفند  1399  ، کدخبر:1710188 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین