پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
اگر از خود می پرسید چرا گوشی شما به آهستگی شارژ می شود و شما برای شارژ شدن باتری موبایلتان باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید به این علت ها توجه کنید، امکان دارد علت این موضوع در این موارد باشد.
شعارسال: معمولا همه عجله دارند که گوشی هایشان سریع شود ولی در بعضی از گوشی ها این روند بسیار به کندی صورت می پذیرد در این مقاله به ۱۰ علتی می پردازیم که امکان مشکل در روند شارژ گوشی شما را خبر می دهد .

۱- شارژر کابل بی‌کیفیت دارد

برای اینکه متوجه شوید کابلتان به درستی کار می کند کابل گوشی خود را بررسی کنید. باید بگوییم که کابل‌ها به‌مرور زمان خراب می‌شوند. اگر چند سال است که از یک کابل استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده که تعویضش کنید.

۲- منبع برق ضعیف

اگر از پورت یو اس بی کامپیوتر برای شارژ کردن گوشی استفاده می کنیم باید بگوییم که کار اشتباهی می کنید چون شارژ با پورت USB کامپیوتر ممکن است ساعت‌ها طول می‌کشد. حتی اگر از تکنولوژی USB ۳.۰ استفاده کنید باز باید زمان زیادی را باید به انتظار بنشینید.

۳- آداپتور شارژر بی‌کیفیت

همانطور که کابل گوشی امکان دارد به مرور زمان فرسوده و خراب شود امکان دارد که آداپتورها هم به مرور زمان ضعیف می‌شوند و نتوانند با قدرت اولیه گوشی را شارژ کنند. یک آداپتور ضعیف همچنین می‌تواند به باتری گوشی صدمه وارد کند.

۴- مشکل سخت‌افزاری گوشی

باید بگوییم که نمی شود گفت یک گوشی بتواند مادام العمر با همان کیفیت اولیه کار کند، اگر چند سالی است که از یک تلفن همراه استفاده می‌کنید، باید به فکر تعویض آن باشید. گوشی‌های موبایل در طول زمان با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند که می‌توانند روی سرعت شارژ شدن تاثیرگذار باشند.

۵- باتری خراب شده است

هر باتری یک عمر بهینه برای استفاده دارد در صورت استفاده زیاد از یک گوشی و شارژ متعدد آن باتری خراب امکان دارد خراب شده باشد چون باتری خراب آهسته شارژ می‌شود و به سرعت شارژ خودش را از دست می‌دهد. تعویض باتری راه حل خوبی است ولی توجه داشته باشید که از باتری با کیفیت و اصل استفاده کنید و به بهای قیمت اندک یک باتری ارزان قیمت و بی کیفیت نخرید.

۶- استفاده زیاد از گوشی

اندکی صبر داشته باشد و در زمانی که گوشی شما شارژ می شود با گوشی خود کار نکنید. اگر بازی های Clash of Clans یا Candy Crush نیز بازی می‌کنید، نباید در زمان شارژ به سراغ آن‌ها بروید. اگر در زمان شارژ از گوشی بیش از اندازه استفاده کنید، مدت زمان شارژ آن بسیار زیاد می‌شود.

۷- برنامه‌های مختلف در پس‌زمینه موبایل درحال اجرا هستند

معمولا برنامه‌های مختلفی در پس‌زمینه در حال اجرا هستند که باتری موبایل را مصرف می‌کنند. باز بودن این برنامه‌ها در زمان شارژ گوشی، باعث می‌شود که زمان زیادی برای شارژ کامل منتظر بمانید.

۸- پورت USB مسدود شده است

برای این کار شما باید محل پورت یو اس بی را بررسی کنید، محل شارژ گوشی خود را تمیز کنید. قرار دادن گوشی در جیب باعث می‌شود که پرز شلوار به داخل محل شارژ برود و آن را مسدود کند. این موضوع باعث می‌شود که گوشی آهسته شارژ شود.

۹- پورت USB صدمه دیده است

این امکان وجود دارد که اگر گوشی شما به زمین خورده باشد محل شارژ آن صدمه دیده باشد. ضربه رسیدن به این قسمت می‌تواند باعث خرابی این قسمت شود.

۱۰- پورت USB زنگ‌زده است

اگر گوشی شما در مکان‌های خیس و مرطوب قرار گرفته باشد امکان زنگ‌زدگی آن وجود دارد. این احتمال وجود دارد که محل شارژ گوشی با زنگ‌زدگی مواجه شود برای همین آن را بررسی کنید و اگر این اتفاق افتاده باشد آن را تعویض کنید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پاپایا، تاریخ انتشار: یکشنبه 25 مهر 1395، کدخبر: 425547 ، www.papaya.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
چه جالب ، اطلاعات خوبي بود ، خصوصا تميز كردن قسمت شارژ در گوشي
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین