پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
نماینده مردم سراوان در مجلس درباره آمار کشته‌شدگان حادثه سراوان گفت: آنچه که به صورت مستند به ما اعلام شده، یک نفر فوتی در آن سوی مرز اتفاق افتاده و یک نفر فوتی در محل حادثه و تعداد ۱۰ نفر مجروح بودند که در هنگام انتقال به بیمارستان سراوان یکی از آن‌ها به دلیل خونریزی فوت کرده است. افرادی که به عنوان مجروح به بیمارستان منتقل شدند خوشبختانه هیچ کدام فوت نکرده اند.
شعار سال: ملک فاضلی در خصوص حوادث رخ داده در سراوان اظهار داشت: حادثه درگیری سراوان از سوی نمایندگان مجلس در حال پیگیری است و اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس روز شنبه به مدت دو تا سه روز به این شهرستان سفر خواهند کرد تا در کنار دلجویی از مردم، مشکلات و مواردی را که پیش آمده با دقت مورد بررسی قرار دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که با این سفر، گام مثبتی در جهت آرامش و رفاه مردم در منطقه برداشته شود.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم، آمار افراد کشته شده و مجروحین را در روز حادثه لحظه به لحظه از طریق بیمارستان شهرستان سروان دنبال می‌کردم که طبق اطلاعاتی که داده‌اند 3 نفر کشته و 9 نفر مجروح شده‌اند.

فاضلی ادامه داد: در فضای مجازی نیز صحبت‌های مختلفی درباره آمار کشته شدگان و مجروحین مطرح شده است. اما آنچه که به صورت مستند به ما اعلام شده، یک نفر فوتی در آن سوی مرز اتفاق افتاده و یک نفر فوتی در محل حادثه و تعداد 10 نفر مجروح بودند که در هنگام انتقال به بیمارستان سراوان یکی از آنها به دلیل خونریزی فوت کرده است. افردی که به عنوان مجروح به بیمارستان منتقل شدند خوشبختانه هیچ کدام فوت نکرده اند.

وی گفت: برای بررسی‌های بیشتر این حادثه ما به سراوان سفر خواهیم کرد و تمام ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار خواهیم داد و و به زودی آمار دقیق را اعلام خواهیم کرد.

نماینده مردم سراوان در مجلس عنوان کرد: آمار کشته شدگان در فضایی مجازی صحیح نیست. به طور مثال وقتی شخصی فوت می‌کند برای دفن وی نیاز به جواز دارند مگر اینکه، متوفی را به صورت گمنام در جایی دیگر به خاک بسپارند. یا در خاک پاکستان به خاک سپرده شده باشد که طبعا نمی‌تواند ایرانی باشد و حتی اگر ایرانی بوده باشد، در سفری که به سروان داریم حتما پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: دلیل اصلی حادثه عدم مدیریت در مرز بود. در مرزهای هر دو کشور ایران و پاکستان که مبادلات مرزی شکل می‌گیرد قطعا نیاز به راه‌اندازی گمرک رسمی و بازارچه رسمی مدیریت شده است که این مدیریت می‌تواند یک تعهد دوجانبه برای هر دو کشور به وجود بیاورد که دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم. راه اندازی گمرک مرزی در دست پیگیری است که امیدوارم به زودی راه اندازی شود.

نماینده مردم سراوان در مجلس تصریح کرد: عدم شغل در سراوان باعث مشکلات فراوانی شده است. برای برطرف کردن این مشکلات 2 راه بیشتر نداریم تولید و تجارت؛ که مورد اول نیاز به پروسه زمانی بیشتری دارد اما تجارت برای مردم منطقه روش مناسب‌تری است.

فاضلی ادامه داد: تجارت مرزی از قدیم شغل اجدادی ما مردم سراوان بوده است که با استفاده از روش‌های قانونی و فراگیر می‌توان از آن به صورت مطلوب استفاده کرد. ما یکی از بهترین خرماهای دنیا را داریم، تولیدات کشاورزی مثل خرما که میزان تولید بالایی نیز در این شهرستان دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای تجارت مرزی باشد که متاسفانه به دلیل کمبود آب سفره‌های زیر زمینی به مشکل برخورده است.

وی ادامه داد: با تغییر نحوه آبیاری‌ و پیدا کردن منابع آبی جدید می‌توان تا حدودی مشکلات کشاورزی را در این منطقه برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات در این شهرستان نبود کارخانه برای بسته‌بندی و نگهداری خرما است، گفت: همچنین سراوان دارای معادن فراوانی است که برای راه‌اندازی آنها نیاز به وجود سرمایه‌گذارانی است که از این بخش حمایت کنند. برای راه اندازی این معادن نیاز به رفع مشکلات در زیر ساخت‌های جاده‌ای داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 1043708، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
به نظرم در زمینه عمل گرایی میشه نمره خوبی به مجلس یازدهم داد و ازشون تقدیر کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین