پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
رئیس کمیته بودجه ونظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم احیا مجدد مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد.
شعار سال: مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه ونظارت مالی شورای شهر تهران در جریان «ادغام دو معـاونـت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی» با اشاره به وضعیت مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران گفت: مسئله توجه به پژوهش به خصوص در عرصه نظارت بر مدیریت شهری و قانون گذاری دارای اهمیت بوده و با تصمیم هیات رئیسه مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران سه سال است که تعطیل شده است.
 
باید ارزیابی کنیم

او افزود: مرکز مطالعات شهر تهران بنا بوده تا استقلال داشته باشد و همه پژوهش‌های تهران را نه تنها در شهرداری بلکه کل شهر تهران انجام دهد. فراهانی تصریح کرد: باید ارزیابی کنیم که این کار درست بوده، اما به نظر من غلط بوده است. مرکز پژوهش‌های مجلس زیر نظر رئیس مجلس و مرکز پژوهش‌های مرکز تشخیص مصلحت نظام و زیر نظر مرکز است. مسئله پژوهش بسیار مهم است. او ادامه داد: باید کارها، قانون گذاری، نظارت‌ها و اجرا‌ها مبتنی بر پژوهش و مطالعه باشد و اصلی‌ترین ایراد‌های ما بر پروژه‌های عمرانی و... این بوده که مبتنی بر پژوهش و مطالعه نیست.

رئیس کمیته بودجه ونظارت مالی شورای شهر تهران گفت: امروز حداقل این پژوهش‌ها باید برای بررسی لوایح در اختیار ما قرار می‌گرفت. واقعیت این است که افول پژوهش در شان شورای پنجم نیست و باید ارتقا پیدا کند و پیشنهاد می‌دهم احیا مجدد مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تهران را می‌دهم و باید مرکز مستقل برای پشتیبانی نمایندگان مردم باشد. فراهانی در پایان گفت: متاسفیم بسیاری از کلان شهر‌ها شوراهایشان مرکز پژوهش‌ها دارد و ما به دست خودمان این مرکز را تعطیل کردیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شورای شهر تهران، تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر:۲۰۸۲۱، shoratehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین