پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
به نام خداوند جان و خرد مدیرکل محترم ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان باسلام و عرض احترام جناب آقای ثوری مدیرکل محترم ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نقد لازمه رشد و پیشرفت یک جامعه مدرن است و هر انتقادی را نباید با دید تخریب به آن نگریست. جامعه امروز ...
شعارسال: به نام خداوند جان و خرد

مدیرکل محترم ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان

باسلام و عرض احترام

جناب آقای ثوری مدیرکل محترم ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان

نقد لازمه رشد و پیشرفت یک جامعه مدرن است و هر انتقادی را نباید با دید تخریب به آن نگریست. جامعه امروزی افراد مغرض و انتقادات مغرضانه را به خوبی میشناسد. نسل جوان در عصر ارتباطات اهمیت رسانه را به خوبی درک کرده و اقدامات ضد تبلیغ و مخرب را میفهمد.

در واقع ما ،مدیران را از خانواده خود می دانیم و بر این باور هستیم که در یک راه قدم برمیداریم آن هم برای رشد و توسعه شهر ، استان و کشور عزیزمان ، از آنجائیکه نقد لازمه رشد و توسعه است ، از مدیران انتقاد می کنیم تا اشکال کار خود را بفهمند و در جهت رفع آن گام بردارند. اما آقای مدیرکل محترم همه ی منتقدین شما افرادی بیمار نیستند.

حرف و حدیث هایی می شنویم که انتقادات ما را نه از روی تکلیف بلکه از روی تخریب می دانید، نمی دانم چه مقدار صحت دارد. جهت اطلاع حضرتعالی عرض می کنم یکی از وظایف رسانه ها گوشزد کردن کاستی ها و سوء مدیریت ها است. ۷۵ درصد مردم شریف این استان به دولت تدبیر و امید رای داده اند تا تغییرات را احساس کنند ، ما نیز وظیفه داریم با نقد منصفانه ی مدیران این دولت، نقاط ضعفشان را به آن ها منعکس کنیم. گاهی نیاز است عمومی شود و گاهی نیز به صورت محرمانه گوشزد می شود. نکته مهم این است که با رفع این اشکالات ،خود و حوزه مدیریتی خود را تقویت کنید. حتی منتقدین را تشویق کنید که اشکالات کار شما را بگیرند تا به رشد استان و کشورمان در تمامی حوزه ها یاری رسانیم. نه اینکه به جای تشویق به منتقد پیامک بزنیم و وی را بد ذات خطاب کنیم. در شان یک مدیر دولت اعتدالی نبوده و نیست.

مارکس تندترین و بیشترین انتقادات را نسبت به نظام سرمایه داری داشت، اما نظام سرمایه داری مارکس را حذف نکرد بلکه با توجه به نقد های مارکس اشکالات کارش را مرتفع ساخت و خود را تقویت کرد. اگر نظام هایی که از تفکر مارکس (مارکسیسم) بیرون آمدند ،با نظام هایی که از نظام سرمایه داری بیرون آمده اند را قیاس کنیم به حسن های انتقاد پی خواهیم برد. منتقدین شما عقب مانده ذهنی نیستند پس آن ها را با کلماتی ملاطفت گونه خطاب کنید.

در سیستان و بلوچستان مطالبه و تلاش ما بر استفاده مدیران بومی در اداره استان بوده و هست، این مدیران نماینده یک قوم بزرگ و با اصالت هستند طرز بیان یا نحوه برخورد با اصحاب رسانه علاوه بر خود فرد، آن قوم زیر سوال می رود. پس عینک بدبینی را از روی چشمانمان برداریم و با رفع اشکالاتمان به توسعه ایران سرفراز کمک کنیم.

نباید صدای رسا و چشمان بینای مردم را بد ذات و بیمار دانست.آن ها همواره به وظیفه ذاتی خود عمل می کنند. پس همانگونه که از انعکاس عملکردتان توسط همین رسانه ها خوشحال میشوید از انتقادات آن ها هم به همان مقدار خرسند شوید.

ایران عزیز حکومتش جمهوری اسلامی است و اساس کار کشور بر دموکراسی بنا شده ، به طوری که حتی مقام معظم رهبری نیز براساس دموکراسی انتخاب شده و می شود، حال چرا رکن چهارم دموکراسی را حقیر میشمارید و با اصحاب رسانه اینگونه برخورد می کنید؟ آیا این رفتار زننده با دموکراسی و جمهوریت در تضاد نیست؟

در دولت گذشته با توجه به نگرشی که به منتقد و رسانه رواج داشت ،بسیاری از رسانه ها را مسدود و یا لغو مجوز کردند، در دولت تدبیر و امید با توجه به خواست مدیران ارشد کشور و در راس آن ها رئیس جمهور محترم، نباید مدیران دولتی از رسانه ها شکایت کنند و اساس کار را مبتنی بر جوابیه دادن به رسانه ها بگذارند. حال بهتر نبود اگر در جهت رفع اشکالاتتان گام برنمیدارید در واکنش به انتقاد به جای استفاده پی در پی از کلمات ناشایست جوابیه ای از طریق روابط عمومی به رسانه منتقد ارسال می کردید؟

به اواسط دهه هفتاد و اواسط دهه هشتاد که برگردیم ، دولت اصلاحات نحوه برخورد با منتقد و مخالف را بر اساس زنده باد مخالف من قرار داده بود. و چه شایسته است این طرز برخورد.

این حقیر به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش استان سعه صدر را از حضرتعالی آموخته اما شایسته نیست سکاندار ورزش استان که حکم پیشکسوت را دارد منتقد خود را عقب مانده ذهنی خطاب کند.

به امید روزهایی که مثل امروز نباشد.

با سپاس

فرشید عابدی

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از رسانه خبری نی زار، تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 مهر 1395، کدخبر: 14871، www.neyzarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
خیلی راحت تر می توانستی جوابشو بدی. چرا اینقدر تعارف کردی؟ مثل خودش با خودش برخورد می کردی قصه حل می شد. ضمنا عمر مدیریتی در ایران خیلی کوتاه. هیت کارت هم نمی تونست بکنه
البته این نظر منه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین