پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش‌ها و اقداماتی که در حال انجام است، اسفند ماه امسال مشعل گاز در زاهدان روشن می‌شود.
شعارسال: علی اوسط هاشمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان به تشریح گزارشی که از وضعیت استان به رئیس جمهور ارائه کرده است، پرداخت و گفت: در این دیدار از فضای توام با تعامل، هم‌اندیشی و همگرایی گروه‌های مرجع استان با یکدیگر و ارتباط قابل قبولی که بین مسئولان و مردم سیستان و بلوچستان شکل گرفته یاد کردیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با اطمینان کامل مطرح کردیم که امروز دیگر فضای امنیتی در استان حاکم نیست بلکه فضای همدلی و همبستگی بین مردم و تعامل و ارتباط نزدیک بین بزرگان اقوام و مذاهب مختلف وجود دارد.

این مسؤول ادامه داد: وضعیت منطقه سیستان را تشریح کرده و اعلام کردیم خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده دسترسی مردم استان در برخی نقاط به منابع آب شرب آشامیدنی با دشواری مواجه باشد به طوریکه هم‌اکنون تامین آب آشامیدنی بیش از ۱۰۵۰ تا ۱۰۶۰ روستای استان به روش سقایی انجام می‌شود.

هاشمی با اشاره به سوء مدیریت در عدم بهره‌وری از منابع آبی پایین دست سدها، توجه وزارت نیرو به استان را مورد هدف قرار داد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: آخرین وضعیت راه آهن را تشریح کرده و مطرح کردیم کارگاه‌ها در این زمینه فعال است و نباید این کارگاه‌ها از حرکت باز ایستند که در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شد و رئیس جمهور به رئیس نهاد ریاست جمهوری دستور داد که با انتخاب فرمولی از محل منابع اعتباری صندوق توسعه ملی برای سرعت بخشی به پروژه راه آهن چابهار -زاهدان کمک شود.

وی با اعلام اینکه لایحه تقدیمی منطقه آزاد تجاری سیستان به مجلس شورای اسلامی متاسفانه با هجمه خارج از دولت و بعضا در درون دولت هم روبه رو شده، افزود: تحقق این خواسته مردم منطقه نیازمند یک مدیریت خاص است تا از این فرصت برای توسعه مناطق مستعد جهش و تغییر حداکثر استفاده را ببریم و نباید با سرنوشتی مانند آنچه که در مجلس نهم بر لایحه گذشت، مواجه شود.

هاشمی گفت: در این دیدار تبعات طوفان شن بر مردم منطقه را مطرح کردیم که با آسیب جدی به روند زندگی مردم، توان اقتصادی و زیست معمول را دچار مشکل کرده است و استمرار این وضعیت بسیاری از اهداف توسعه‌ای را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

وی افزود: آخرین پیشرفت پروژه‌های بزرگ استان را مطرح کردیم و گفتیم در بدبینانه‌ترین حالت مشعل گاز در مرکز استان تا اسفندماه سال جاری روشن خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال توجه به حاشیه نشینی در اولویت قرار دارد، افزود: گزارش مفصلی را از وضعیت و روند اجرای خوب طرح آبیاری اعلام کردیم که در پایان سال بخشی از آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر چهار بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان فعال است، ادامه داد: ایجاد دو پایانه رسمی در مرز «پیشین و ریمدان» نیز نقش موثری در رونق اشتغال دارد.

وی گفت: از نگاه بلند و توسعه محور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رشد شاخص های این بخش در استان گزارش دادیم و مطرح کردیم نیاز داریم که همه وزرای دولت چنین نگاهی را به سیستان و بلوچستان داشته باشند تا شاخص‌ها در بخش‌های مختلف به سطح شاخص‌های ملی برسد.

هاشمی افزود: رئیس جمهوری از وضعیت معادن استان سؤوال کردند که اعلام کردیم بهترین شرایط به لحاظ اکتشاف ۱۳۴ پهنه معدنی در استان شناسایی شده که آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: گزارش مفصلی از برقراری خط کشتیرانی مسافربری ایران- عمان تا یک الی دو ماه آینده و همچنین خط کشتیرانی ایران- پاکستان در آینده نزدیک و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جهاد کشاورزی مطرح کردیم.

این مسؤول گفت: در این دیدار چند پیشنهاد ملی ارائه کردیم که تشکیل کارگروه استان‌های ساحلی و تدوین سند جامع و راهبردی در خصوص مراودات با همسایگان به ویژه کشورهای پاکستان و عمان و تشکیل میز ایران، چین و پاکستان در کنار مثلث ایران، هند و افغانستان از جمله آنها بود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه از عملکرد فرماندار شهرستان هیرمند انتقاد کرده و خواستار توجه و پیگیری جنابعالی شده است، پاسخ شما به این دغدغه ایشان چیست؟ گفت: بی انصافی در این زمینه صورت گرفته و از یک امام جمعه فرهیخته و ارزشمند و اخلاق‌مدار انتظار چیز دیگری است که قبل از اینکه با آبروی یک فرماندار بازی شود بهتر بود قبل از بیان مسائل در جمع عامه مردم با فرماندار نشست برگزار و مساله را مطرح می کرد و یا با استاندار موضوع را مطرح و بررسی می کردند.

اوسط هاشمی افزود: به معاون سیاسی استانداری و حراست تاکید شده است موضوع را مورد بررسی قرار دهند، بعد از بررسی اگر موضوع صحت داشت به صورت جدی پیگیری شود و اگر خلاف واقع بود یا عذرخواهی کنند یا از طریق قانون و مراجع قضایی پیگیری خواهد شد زیرا نمی توان به راحتی از آبروی کسی گذشت.

وی با اشاره به اینکه درآمد پایانه مرزی میلک باید به خزانه واریز شود، گفت: قانون می‌گوید هر درآمدی باید به حساب خزانه واریز شود، من استاندار هم اگر درآمد را مستقیم برداشته، بدون اینکه به خزانه واریز شود، باید به دیوان محاسبات پاسخگو باشم، این درآمدها بعد برمی‌گردد به استان اگر پایانه مرزی میلک ۲۰ میلیارد تومان درآمد دارد، ۵۰ میلیارد تومان هم برای ایمنی‌ راه‌های استان هزینه می‌شود که بیشتر از آن رقم است، ما برای توسعه میلک داریم کار می‌کنیم، قانون تعریف می‌کند که این درآمد در بخش خودش در توسعه زیرساخت آنجا باید هزینه شود، افزایش ضریب ایمنی جاده نیز در همان راستا است.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام کیخا امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ مهر ماه جاری بیان کرده بود: امر به معروفِ استاندار محترم و نماینده ارشد دولت در استان یعنی عمل به وعده‌هایی که داده‌اند و نهی از منکـر آن یکی از مواردش این است که مواظب فـرماندار هیرمند باشد؛ اگـر از ظلمی که فـرماندار هیرمنـد به مرزنشینان می‌کند باخبر نیست، بودنش در مَسند استاندار صداق منکر است و اگـر با خبر است، تکلیفش این است که نهی از منکـر کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سیب و سوران، تاریخ انتشار: دوشنبه 19 مهر 1395، کدخبر: 43594، www.sibosooran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
حالا چرا اسفند. نکنه که قصد انتقال وعده به سال 96 وجود داره؟ سه ماه اول سال که مردم سرگرم هستند. شش ماه بعدی هم که می گویند دولت تازه سرکار آمده، وعده داده شده می شه اسفند 96. تو رو خدا وعده های راست و درست به مردم بدهید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین