پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۱۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
قیمت دلار همچنان تحت تاثیر اخبار برجام و تحریم‌ها نوسان دارد، اما این هفته برخلاف معمول، بازار واکنش زیادی به این اخبار نشان نداد. به اعتقاد تحلیلگران علت کاهش نوسانات قیمت دلار، تخلیه شوک اخبار سیاسی از بازار ارز است. حالا بازار ارز برای تغییرات بزرگ منتظر یک اتفاق واقعی است و باید دید در صورت صلح یا عدم توافق بر سر برجام قیمت دلار چه تغییری خواهد کرد.

شعار سال: قیمت دلار همچنان تحت تاثیر اخبار برجام و تحریم‌ها نوسان دارد اما این هفته برخلاف معمول، بازار واکنش زیادی به این اخبار نشان نداد. دلار با دامنه نوسان ۴۰۰تومان، با قیمت 25550 در بالاترین و با نرخ ۲۵۱5۰ در پایین‌ترین سطح قرار گرفت و هفته را با 25250 به پایان رساند.
 
اواخر هفته گذشته خبر حمله به کشتی اسراییلی در دریای عمان و نسبت دادن این اتفاق به ایران توسط برخی رسانه‌ها جنجال برانگیز شد. درحالی‌که ایران هنوز مسئولیت این اتفاق را نپذیرفته بود، روز پنجشنبه آمریکا با حمله به سوریه و خط‌و‌نشان برای ایران ادعا کرد که رفتارش بی‌جواب نمی‌ماند.
 
یکی دیگر از اخبار پرسروصدای روز جمعه اظهارات رییس دفتر روحانی درمورد دستکاری نرخ ارز توسط دولت و عدم تناسب دلار 27هزاری با واقعیت‌های اقتصادی بود. اگرچه انتظار می‌رفت قیمت دلار متاثر از این تنش‌ها وارد مدار صعودی شود، اما نرخ این ارز در معاملات پشت‌خطی روز جمعه تا 25650 پیش رفت.
 
شنبه خبر رسید که آمریکا توانسته در آستانه نشست شورای حکام، حمایت کشورهای دیگر را برای تصویب قطعنامه علیه ایران جلب کند. در پی انتشار این خبر ظریف با هشدار به اروپا و آمریکا اعلام کرد که این حرکت باعث بهم ریخته شدن شرایط خواهد شد. دلار که در محاصره چند خبر منفی قرار گرفته بود به نظر می‌رسید این بار دچار جهش چشمگیری شود، اما برخلاف انتظار سطح 25500 را حفظ کرد.
 
بازار ارز در معاملات یکشنبه وارد مسیر نزولی شد و این روند بعد از وعده روحانی مبنی بر ارزانی قوت بیشتری گرفت و قیمت دلار تا 25200 کاهش یافت.
 
اما روز دوشنبه با انتشار خبر آغاز نشست شورای حکام و هشدار ربیعی به بازنگری در تفاهم با آژانس درصورت تصویب قطعنامه علیه ایران دلار به 25450 رسید.
 
در چهارمین روز معاملات، ورق بازار دوباره برگشت و قیمت دلار به 25150 کاهش یافت که شنیده می‌شد این روند نتیجه تزریق ارز از سوی بانک‌مرکزی است. ولی روز چهارشنبه قیمت دلار در نتیجه گفت‌وگوی روحانی و مکرون و تاکید ایران بر لزوم لغو تحریم‌ها قبل از مذاکره، مجددا تا 25270 افزایش یافت
 
طی این هفته سرنوشت مبهم پذیرش یا رد FATF در مجمع تشخیص مصلحت از دیگر اخبار تاثیرگذار در نوسان جزیی قیمت دلار بود. اگرچه بازار ارز در هفته‌های گذشته گوش به فرمان اظهارات سیاسی بوده اما تحلیلگران معتقدند شوک این اخبار تا حد زیادی تخلیه شده است
 
به نظر می‌رسد بازار ارز برای تغییرات بزرگ منتظر یک اتفاق واقعی است.

تعداد بازدید : 3

 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:13  اسفند 1399  ، کدخبر: 510835، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
مطمئن باشید که دلار در ایران هیچ وقت نمیتونه روی اساسیش رو از دست این مسئولین ببینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین