پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۳۱۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
هفته گذشته مدیریت شهری شهریار برای برندینگ و رونق پروژه سرمایه‌گذاری میدان میوه و تره‌بار جدید شهریار اقدام به ارسال لایحه اختصاص ۵ میلیارد تومان جهت برندینگ و تبلغ این پروژه در صداوسیما به شورای‌شهر شهریار کرد که شورا تحت حواشی به وجود آمده به جای ۵ میلیارد تومان، ۵۰۰ میلیون تومان تصویب کرده است؟!

شعار سال:پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید در ادوار گذشته با هدف رفع بسیاری از مشکلات میدان میوه و تره‌بار شهریار و ایجاد درآمد پایدار، به صورت مشارکتی با بخش خصوصی (۵۳ درصد شهرداری و ۴۷ درصد سرمایه گذار) اقدام به طراحی و کلنگ زنی کردند. در حالی که در میدان میوه و تره بار قدیم شهریار فقط ۵۲ غرفه وجود دارد اما در میدان میوه و تره بار جدید علاوه بر حدود ۲۵۰ غرفه (۲۰۰ متری با ۸۰ متر اداری برای هر غرفه) دارای پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۴۰۰ خودرو، بازار روز مجزا از غرفه ها برای استفاده عموم مردم، محیط اداری برای ۵ بانک مختلف، سردخانه ۵ هزار تنی، ۶ باسکول، انبار و بسته بندی و سورتینگ و.... وجود دارد که در صورت رونق کامل این پروژه علاوه بر رونق اقتصادی بیشتر شهریار و اشتغال زایی مستقیم ۲ هزار نفری، درآمد پایدار ماهانه حداقل ۱۰ میلیارد تومانی و سالانه ۱۲۰ میلیارد تومانی به نرخ فعلی بازار برای شهرداری شهریار که حداقل ۱۲ درصد از بودجه یک هزار میلیاردی سال ۱۴۰۰ است، خواهد داشت! این درآمد پایدار به غیر از درآمدی است که از فروش تعدادی از غرفه ها که بر اساس آخرین نظریه کارشناسی هر غرفه ۱۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است، خواهد بود!

جدای از مسائلی مانند جانمایی اشتباه این پروژه که در گذشته به آن پرداخته ایم، هم اکنون پس از حدود ۶ سال آماده بهره برداری است و تاکنون اقدامی برای برندینگ و تبلیغات این پروژه بزرگ جهت فروش غرفه ها و جذب سرمایه گذارها و برندهای مطرح کشوری و بین‌المللی این بازار جهت حضور در شهریار صورت نگرفته است!

مدیریت شهری شهریار به خوبی متوجه شده است که اگر در بدو بهره‌برداری از این پروژه بر روی رونق آن متمرکز نشود قطعا با کسادی مواجه و در آینده نزدیک به یک متروکه تبدیل خواهد شد، که از این دست پروژه در غرب استان تهران که به دلیل عدم توجه مدیران شهری به این موضوع باعث تبدیل شدن پروژه‌ها به یک متروکه و تضییع میلیاردها تومان از پول مردم شده‌اند کم نداریم!!

به اعتقاد ما اختصاص ۵ میلیارد تومان جهت تبلیغات هدفمند کشوری این پروژه که با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی ساخته شده است عدد بسیار ناچیزی می باشد و نمی تواند باعث برندینگ و رونق قابل توجه این پروژه بزرگ گردد و در صورت عدم بازگشت سرمایه اولیه و ارزش افزوده آن و رونق آن بازار برای ایجاد درآمد پایدار، این پروژه ۲ هزار میلیاردی دچار شکست جبران ناپذیر خواهد شد،  و لازم است مدیران شهری شهریار و اعضای شورای شهر به دور از هیاهوهای غیر کارشناسانه با مشارکت سرمایه‌گذار اولیه قدم‌های محکم‌تری در این مسیر برداشته تا با رونق در خور این پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال زایی حداقل ۲ هزار نفره، باعث ایجاد درآمد پایدار و تبدیل شهریار به قطب بزرگ میوه و تره بار کشور و حتی خارج از کشور کنند و در صورت عدم رونق این بازار و از بین رفتن میلیاردها تومان از دارایی های مردم قطعا باید نزد افکار عمومی پاسخگو باشند!

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی نگین غرب استان تهران

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین