پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
دادستان قزوین گفت: ما در بسیاری از نقاط شهر به دنبال ایجاد فضای سبز و ایجاد پوشش گیاهی هستیم درصورتی که نعمت باغات سنتی سالیان سال است در قزوین وجود دارد، اما متأسفانه با عملکرد مسئولین به این وضعیت در آمده است.
شعار سال: محمد قاسمی در همایش بزرگداشت هفته منابع طبیعی که از سوی باغداران در باغستان سنتی قزوین برگزار شد؛ بیان کرد: مباحث مربوط به باغستان به امروز و دیروز ختم نمی‌شود و ما از سال گذشته که در حوزه باغستان وارد شدیم تلاش کردیم از سازمان‌هایی که بعضاً به وظایف قانونی خود عمل نکردند مطالبه‌گری داشته باشیم.
 
وی اظهار کرد: ورود دادستانی قزوین به موضوع باغستان همزمان با مطالعات مرکز استراتژیک ریاست جمهوری درباره باغستان بود و مطالبی از سوی دادستانی کشور برای ما ارسال شد و بر این اساس با دستور رئیس کل دادگستری قزوین در ذیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال، کارگروه صیانت از باغستان سنتی قزوین را تشکیل دادیم.

دادستان قزوین در ادامه گفت: ما در بسیاری از نقاط شهر به دنبال ایجاد فضای سبز و ایجاد پوشش گیاهی هستیم درصورتی که نعمت باغات سنتی سالیان سال است در قزوین وجود دارد، اما متأسفانه با عملکرد مسئولین به این وضعیت در آمده است. وی درخصوص کارگروه صیانت از باغستان سنتی قزوین بیان کرد: تصمیم ما در این کارگروه بر آن است که در ابتدا وضعیت موجود باغستان را حفظ کنیم و در ادامه احیای باغستان سنتی قزوین را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول تصریح کرد: دو جلسه در کارگروه برگزار و دو مأموریت اجرایی مقرر شده است؛ اول دریافت گزارشات باغداران درباره وضعیت فعلی باغستان و وظایفی که سازمان‌ها و نهاد‌ها باید انجام دهند و دوم ارائه نسخه کارشناسی شده برای مشکلات است تا در کنار مردم بتوانیم بهترین شرایط را برای باغستان رقم بزنیم.

نمی‌توان در اداره نشست و برای باغستان تصمیم گرفت

وی افزود: نقش باغداران و کسانی که شبانه‌روز در باغات فعالیت دارند در کارگروه صیانت از باغستان بسیار مهم و غیرقابل انکار است، زیرا نمی‌توان در دادستانی یا هر دستگاه اجرایی دیگری نشست و برای باغستان تصمیم درست گرفت بنابراین هم در بحث نگهداری وضعیت موجود و هم در اجرای سیاست‌های مختلف برای بهبود وضعیت باغستان نقش باغداران و مالکین بسیار سازنده و مؤثر است.

وی ضمن اشاره به اینکه حوزه باغستان فراتر از شورای شهر و شهردار است اظهار کرد: ثبت باغستان به‌عنوان یک میراث تاریخی ملی تکلیف میراث فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند، میراث فرهنگی باید برای این پهنه برنامه مدونی داشته باشد و به تکلیف خود عمل کند. میراث بایستی بگوید از زمانی که این باغستان ثبت شده چه کار‌هایی برای آن انجام داده است؛ تکالیفی که قانون‌گذار بر عهده آن‌ها گذاشته انجام شده یا نه؟ در حوزه شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌هایی که در باغستان مسئول هستند نیز همین‌طور است.

دادستان قزوین بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه باغستان وجود دارد تعدد مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است ما در شورای حفظ بیت‌المال به‌عنوان سازمانی که فرای این بخش‌ها و مجموعه‌ها ورود پیدا کرده است پیگیر امور هستیم و از فعالان باغستان می‌خواهیم موضوعاتی که دارند را در دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال قرار دهند تا ما بتوانیم در این حوزه آنچه وظیفه قانونی‌مان است را جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: تأمین حقابه باغستان چه آب‌های زیرزمینی و چه آب‌های سطحی یکی از موضوعاتی است که ما پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه تأمین امنیت باغستان نیز در دستور کار ما قرار دارد.

دادستان قزوین درخصوص احداث سد لاستیکی گفت:، چون پیوست زیست محیطی این پروژه در هاله‌ای از ابهام است از سوی رئیس کل دادگستری قزوین دستور داده شده که اجرای آن متوقف شود تا بررسی‌های دقیق‌تری در این حوزه انجام پذیرد، زیرا اگر قرار است اقدامات عمرانی در سطح شهر صورت بگیرد نباید منافاتی با حقوق باغداران داشته باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۱۲۲۰۱۵۹۳۳، isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین