پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
معاون وزیر خارجه ایران اظهار کرد: از دید ما برجام جزو تعهدات بین‌المللی آمریکاست که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار گرفته است.

شعارسال: مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و صحبت‌هایی که یکی از کاندیداهای این انتخابات در ارتباط با رعایت نکردن برجام بیان کرده بود، اظهار کرد: برجام حاصل مذاکرات هفت کشور است و در واقع توافقی نیست که با اظهار نظر یک عضو از هفت عضو تغییری در آن ایجاد شود.

این عضو تیم مذاکره کننده کشورمان با تأکید بر اینکه از نظر ما برجام جزو تعهدات بین‌المللی آمریکاست که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته است، ‌ افزود: در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و در کارزارهای انتخاباتی حرف‌هایی زده می‌شود ولی این حرف‌ها تعهد بین‌المللی آمریکا را در ارتباط با برجام کاهش نمی‌دهد و ما به هیچ وجه نمی‌توانیم قبول کنیم که در این زمینه نقصی و خللی ایجاد شود.

روانچی ادامه داد: البته در حال حاضر در ارتباط با اجرای برجام با برخی از بدعهدی‌های آمریکا مواجه هستیم که ما این بدعهدی‌ها را با جدیت مطرح کرده‌ایم و مطرح خواهیم کرد.

دیپلمات ارشد کشورمان گفت: خیلی برایمان فرقی نمی‌کند که رییس جمهور آتی چه کسی باشد و اگر بدعهدی‌ها بخواهد ادامه پیدا کند ما مانند قبل با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

روانچی در پاسخ به این سوال که با توجه به گسترش تعاملات ایران و اتحادیه اروپا بعد از برجام آیا انتخابات آتی آمریکا می‌تواند تأثیری بر روابط ایران و اتحادیه اروپا داشته باشد؟ اظهار کرد: این موضوع تأثیری نخواهد داشت چرا که خود کشورهای اروپایی می‌دانند که چه ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد و تعامل ایران و اتحادیه اروپا به چه میزان برای دوطرف مفید است.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه گفت‌وگوی رادیویی خود، تأکید کرد: در عین حال که انتخابات آمریکا مورد توجه کشورهای مختلف است ولی این به این معنا نیست که در روابط ما با دیگران از جمله اتحادیه اروپا تأثیرگذار خواهد بود. از سوی کشورهای اروپایی جهت گسترش تعامل با ایران علاقمندی وجود دارد و ظرفیت‌های زیادی موجود است که روابط گسترش پیدا کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار خبر 28 مهر 1395، کدمطلب: 420757 ،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین