پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان و تیم مهرام معتقد است مهم ترین کاری که می‌توان کرد این است که تیم‌هایی که در بخش آقایان سرمایه گذاری می‌کنند قسمتی از بودجه‌شان را به زنان اختصاص دهند. به نظرم این بهترین کاری است که می‌توان برای بانوان انجام داد چون وجود اسپانسر لیگ را قوی می‌کند.

شعار سالنیکا بیک لیک لی، در خصوص لیگ برتر بسکتبال بانوان و کسب مقام دوم اظهارکرد: به نظرم لیگ با کیفیتی بود و باعث افتخار است که توانستیم چنین مسابقاتی را برگزار کنیم چون فکر نمی‌کنم در هیچ کدام از رشته‌های توپی به این صورت توانسته باشند همچین لیگی را برگزار کنند. اسپانسرهای جدیدی آمدند و رسانه‌ها هم کمک زیادی به این کیفیت کردند.

او در پاسخ به این سوال که شیوع کرونا تاثیری در روند و سطح مسابقات ایجاد کرد یا خیر گفت: کرونا اصلا تاثیری نداشت. با توجه به اینکه قانونی بود که اگر چهار بازیکن مبتلا باشند آن مسابقه لغو می‌شود که البته خدا را  شکر چنین اتفاقی رخ نداد؛ مشکلی به وجود نیامد ولی فقط جای تماشاگران واقعا خالی بود.

او در خصوص حضور بازیکنان خارجی در لیگ تصریح کرد: این شروع برای ما امیدوار کننده است و امیدوارم بتوانیم ادامه بدهیم. هر تیم مجاز بود دو بازیکن خارجی جذب کند و فکر می‌کنم بشود تعداد را افزایش داد و خیلی اثرگذار خواهد بود چون هم بازیکنان جوان و هم باتجربه مقابل بازیکن خارجی قرار می‌گیرند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند.

بیک لیک لی همچنین با اشاره به کار کردن در کنار آیکاترینی چاتزیداکی به عنوان اولین مربی خارجی در ایران گفت: من کاترینی را به عنوان مشاور فنی در کنار تیم می‌دیدم که نگاه کاملا متفاوتی نسبت به بسکتبال داشت و این نگاه تحول خوبی برای مهرام بود و ما نمایش قشنگی از بسکتبال را به شکل تیمی نشان دادیم. می توانستیم یک بازیکن آمریکایی خوب را جذب کنیم و نتیجه بازی را انفرادی عوض کنیم اما فکر می‌کنم ما فرهنگ بازی تیمی را توانستیم به تیممان بیاوریم و کار کردن با کاترینی قطعا در نگاه من به بسکتبال تاثیر خوبی داشت و امیدوارم در سال‌های آینده این نگاه را بتوانم به بازیکنانم منتقل کنم.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان مهرام در خصوص پخش زنده مسابقات تصریح کرد: چیزی که من متوجه شدم این است که تعداد زیادی مسابقات را از طریق لایو اینستاگرام فدراسیون دیدند؛ البته بازدید کننده‌های آپارات هم بسیار بالا بود چون آپارات به تلویزیون وصل می‌شود و راحت تر می‌توان نگاه کرد. برای شروع خوب بود و می‌دانم فدراسیون در تلاش بود که مجوز پخش تلویزیونی را بگیرد. اول راه هستیم و این دو سه سال اخیر پیشرفت داشتیم. امیدوارم در سال‌های آینده مسابقات در شبکه ورزش و جام جم پخش شود چون با توجه به حضور بازیکنان خارجی پخش زنده از طریق تلوزیون از لحاظ تبلیغات و شناخت بیشتر بسکتبال بانوان کمک زیادی می‌کند.

نیکا بیک لیک لی در مورد مشکلات بسکتبال زنان گفت: مهم ترین کاری که می‌توان کرد این است که تیم‌هایی که در بخش آقایان سرمایه گذاری می‌کنند قسمتی از بودجه‌شان را به زنان اختصاص دهند. به نظرم این بهترین کاری است که می‌توان برای بانوان انجام داد چون وجود اسپانسر لیگ را قوی می‌کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان درباره وضعیت و برنامه‌های این تیم تصریح کرد: ما قبل از فینال لیگ برتر جلسه‌ای با حضور کمیته فنی برگزار کردیم و جمع بندی‌ کاملی از برنامه‌ها انجام شد. می‌خواستیم قبل از عید اردویی داشته باشیم ولی باتوجه با فشار بازی فینال و رده بندی احساس کردم بازیکنان باید از نظر روحی و جسمی ریکاوری کنند و بعد به اردو بیایند بنابراین اردوها به بعد از عید موکول شد.

او با اشاره به صحبت‌های رییس فدراسیون مبنی بر اینکه سرمربی‌های تیم ملی نمی‌توانند در لیگ فعالیت کنند اما این اتفاق رخ نداد و باعث شد هجمه‌ای از حواشی ایجاد شود؛ تصریح کرد: فکر می‌کنم ما ناگزیر هستیم، البته من در مورد بخش بانوان صحبت می‌کنم چون مهران شاهین طبع که جایگاه خودشان را دارند. در بخش زنان همان طور که گفتم مجبور هستیم و این کار نشدنی است. ما درآمدزایی نداریم و نهایت درآمد یک مربی از طریق باشگاه‌ها است که رقم بزرگی هم نیست.

بیک لیک لی در پایان صحبت‌های خود گفت:  اگر مربی فقط در یک جا فعالیت کند بسیار سخت است چون نزدیک به 7 ماه از سال را بدون فعالیت می‌ماند مخصوصا در بسکتبال سه نفره با توجه به تعداد کم نفرات نمی‌توانیم اردوی زیادی در طول سال برگزار کنیم.  همه کشورها همین هستند و سه ماه قبل از لیگ اردوها را شروع می‌کنند. مسئله دیگر این است که حضور در لیگ باعث می‌شود مربی بازیکنان را دقیق تر آنالیز کند و انتخاب را راحت تر می‌کند. به نظرم این اتفاق بدی نیست که ما در لیگ هم حضور داشته باشیم و هنوز به آن نقطه نرسیدیم که جداسازی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۹۹، کد خبر: ۱۵۰۱۱۷۵، www.jamaran.news.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
آنها هم گفتند باشه؟ چشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین