پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه افراد از دست دادن، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان در ایام عید خودداری کنند، گفت: اگر در تعطیلات نوروزی پروتکل‌ها بهداشتی رعایت نشود، طبیعتا پیک چهارم را رد می‌کنیم.
شعار سال: مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک فرارسیدن سال نوی شمسی گفت: اگر در تعطیلات نوروزی پروتکل‌ها بهداشتی رعایت نشود، طبیعتا پیک چهارم را رد می‌کنیم.

او افزود: تمهیدات بهداشتی برای عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار به ویژه کرونا در ایام نوروز باید مورد توجه قرار بگیرد. هنوز بیماری کرونا تمام نشده و موارد ابتلا به این بیماری را در مطب‌ها، بیمارستان‌ها و ... مشاهده می‌کنیم. .این مقوله نشان دهنده ادامه روند بیماری است.

مردانی تاکید کرد: جهش کروموزمی کرونا اتفاق افتاده و هیچ یک از استان‌های کشور از گزند کرونای بریتانیایی در امان نیست. در تمامی نقاط کشور این ویروس شیوع پیدا کرده است. نکته دیگر اینکه این ویروس جوانان را بیشتر مورد ابتلا قرار می‌دهد. همچنین قدرت سرایت آن بیشتر از ویروس قبلی است.

این پزشک عفونی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی از هر گونه سفر غیر ضرور پرهیز کنند.

مردانی گفت: سفر ضروری باید ضرورت خاص خود را داشته باشد. نکته دیگر اینکه دورهمی‌های نوروزی شانس ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر اگر در دورهمی‌های خانوادگی فقط یک نفر به کرونا مبتلا باشد، با گذشت 15 دقیقه دیگر افراد هم به کرونا مبتلا می‌شوند. ویروس کرونا فقیر و غنی و پیر و جوان نمی‌شناسند. همگان در خطر ابتلا به این بیماری هستند.

این عضو ستاد مقابله با کرونا گفت: نکته دیگر اینکه در تعطیلات نوروز از تجمعات پرهیز شود. شاید در شهرستان‌ها سینما، تئاتر، کنسرت، مسابقات ورزشی و ... برگزار شود اما در این شرایط افراد از حضور در هر گونه تجمع پرهیز کنند.

مردانی ادامه داد: کرونا بالاخره تمام می‌شود و فقط یک خاطره از کرونا در ذهن ما می‌ماند. باید با رعایت نکات بهداشتی از افزایش ابتلا به این بیماری در کشور جلوگیری کرده و به کنترل بیماری کمک کرد.

او درباره دید و بازدید عید افزود: مردم لازم است در ایام عید به جای دید و بازدید حضوری از فضای مجازی استفاده کنند. هم اکنون راهکارهایی همچون تشکیل کانال‌های خانوادگی وجود دارد. باید دانست که هرچقدر تعداد افراد افزایش یابد میزان ابتلا افزایش می‌یابد.

به گفته این پزشک عفونی افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان خودداری کنند.
 
تعداد بازدید : 5


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 1151718، www.borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
0
0
واقعااگر میخوایم خودمن و خانواده عزیزمون در سلامت کامل باشن باید کرونای لعنتی رو رعایت کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین