پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
بخش زرین آباد شهرستان دهلران با وجود اماکن زیارتی و سیاحتی از جمله مناطق استان ایلام است که ظرفیت های خوبی برای گردشگری دارد.
شعارسال: جغرافیای شهرستان دهلران به گونه‌ای است که می توان ادعا کرد این منطقه از جمله مناطق چهار فصل استان ایلام است.

اگرچه دهلران با گرمای بالای 50 درجه و باد سوزانش بیشتر شناخته‌تر است اما نباید از مناطق خوش آب و هوایی همچون بخش‌های زرین آباد و میمه به راحتی عبور کرد.

در این گزارش سعی می‌شود تا بخش زرین آباد که کمتر به آن پرداخته شده بیشتر مورد واکاوی قرار گیرد تا هم از ظرفیت‌های آن شناخت بیشتری کسب کرد و هم با بیان مشکلات و تنگناهای این منطقه مسئولان را به توجه بیشتر معطوف کرد.

سرزمین باستانی زرین آباد با داشتن بناهای تاریخی و باشکوه مانند قلعه شیاخ، روستای بردی، قلعه انجیر, درختان مورد و دهها جای تاریخی از پیشینه تاریخی 1500 ساله حکایت دارد.

زرین آباد از روزگاران باستان مسکونی بوده, با توجه به بررسی‌های و بازدیدهای کارشناسی از آثار تاریخی و باستانی سابقه سکونت در این سرزمین فرهنگی به هزاره‌های سوم و چهارم قبل از میلاد می‌رسد.

محوطه‌ها، قبرستان‌ها، قلاع، اماکن تاریخی همه و همه حکایت از پیشینه‌ای کهن در سرزمین زرین آباد دارد.

قلاع تاریخی شیاخ، انجیر، دنه و محوطه‌ها و شهرهای تاریخی جرسه گلال، شاه خسرو، سامرا و قبرستان‌های دم گر پرچینه، جر سه گلال، چهل تاقه وپل تاریخی هفتکده و دهها اثر تاریخی شاخص, زرین آباد را جزء سرزمین‌های مهم در دوران باستان معرفی می‌کند.

* راه مواصلاتی مناسب از جمله نیازهای ضروری بخش زرین آباد است

از جمله مشکلاتی که این بخش را از دستیابی به فرصت‌های بهتر برای توسعه محروم کرده است نداشتن راه مواصلاتی مناسب است که مردم این بخش را سالهاست چشم انتظار اقدامی برای حل این مشکل نگه داشته است.

راه دسترسی به این بخش یکی از پر پیچ و خم ترین راه‌هایی است که با عبور از ارتفاعات زیادی به مقصد می‌رسد, اگر چه بیش از 10 سال است پروژه جاده چم سرخ - حاضرمیل برای خروج این بخش از مشکل راه در جریان است اما روند کند عملیات اجرایی دورنمای خوبی را برای مردم این دیار ترسیم نمی‌کند.

متاسفانه مشکل راه در طول سالیان اخیر مهاجرت‌های ناخواسته‌ای را به مردم بخش زرین آباد تحمیل کرده است که لازم است مسئولان برای این موضوع و سایر مشکلات این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

* زرین آباد دارالسادات استان ایلام

اماکن زیارتی و سیاحتی این بخش که برای گردشگران کمتر معرفی شده‌اند و چنانچه به درستی در رسانه‌ها انعکاس یابند می‌توانند یکی از نقاطی باشند که آمار بالایی از گردشگران سایر استان‌ها را به خود جذب کند.

اگر بخش زرین آباد را به دارالسادات استان ایلام خطاب کنیم سخنی به گزافه نگفته‌ایم زیرا با وجود اماکن مقدس امامزادگان زیادی که در این خطه وجود دارد این لقب برازنده این دیار است.

امامزاده سیدابراهیم(ع) که از فرزندان امام محمدباقر(ع) است از جمله مکان‌های زیارتی این بخش است که ارادتمندان زیادی را از همه جای کشور به این منطقه گسیل می‌کند.

وجود امامزادگان دیگری همچون امامزاده سیدناصرالدین(ع), سیدفخرالدین(ع), سید حسنی(ع) در بخش زرین آباد قداست این نقطه از شهرستان دهلران را دوچندان کرده است.

* زرین آباد دیار اماکن تاریخی و گردشگری

بخش زرین آباد دارای مکان های تاریخی همچون قلعه شیاخ است, این قلعه به جای مانده از دوران ساسانی است و اگرچه به مرور زمان بخش های زیادی از آن تخریب شده اما همچنان می توان شکوه و ابهت آن را به نظاره نشست.

وجود آبشارهای زیبای چندگانه روستای خربزان و آبشار آبتاف که در مسیر میمه و در نزدیکی روستای زرآب واقع شده است از جمله آبشارهای زیبای استان ایلام است.

بخش زرین آباد نیازمند توجه دولتمردان است تا هم محرومیت‌هایش کاهش یابد و هم به عنوان یک منطقه زیبا و سیاحتی به عنوان یکی از شهرهای هدف گردشگری تبدیل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 مهر 1395 ، کدخبر: 1178502 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین