پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
ظریف گفت: اگر امروز به سال ۹۲ بر می‌گشتم عین همین کار را انجام می‌دادم. حتما سعی می‌کردم برجام را به نتیجه برسانم. امروز هم تمام سعی من این است که بر اساس منویات رهبری برجام را زنده کنیم تا مردم یک روز بیشتر تحت تحریم نباشند.
شعار سال: ظریف در کلاب هاوس در پاسخ به سوالی درباره آخرین موضع او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آخرین موضع من با اولین موضع من هیچ تفاوتی ندارد. بنده نامزد نیستم. اگر دوستان گاندوساز اجازه دهند همین کار فعلی مان را انجام دهیم مخلصشان هم هستیم.

ظریف در کلاب هاوس درپاسخ به این سوال که چرا از گاندو سازان شکایت نکردید، گفت: به اندازه کافی گرفتاری داریم که در کاری که می‌دانیم نتیجه‌ای ندارد وارد شویم. نمی‌خواهم خودم را بیش از این گرفتار کنم.

پس از انتقاد محمدجواد ظریف به سریال گاندو، سیدمحمود رضوی (تهیه‌کننده فیلم سینمایی ماجرای نیمروز) از وی پرسید که «چرا علی رغم تولید فیلم و سریال توسط ارگان‌های مختلف در مجموعه دولت تا این حد دولتمردان روی این سریال حساس‌اند، در حالیکه این هم یک سریال مثل سایر سریال‌هاست».

وزیر امور خارجه در پاسخ به وی گفت: شما که فیلمساز هستی و من خودم بخاطر فیلم «ماجرای نیمروز» آمدم و به فیلم شما جایزه دادم و خیلی هم خوشحال شدم، بیا یک فیلم درباره بدبختی‌های من در وزارت خارجه بساز تا ببینیم که چه کسی حاضر می‌شود پخش کند، آن هم فیلمی که حتی یک دروغ و اتهام هم نداشته باشد.

رضوی هم در پاسخ به وی با اعلام یک شرط از آمادگی برای ساخت فیلم از محمدجواد ظریف صحبت کرد و گفت: بعد از پایان دولت من در خدمت شما هستم، اما به شرطی که اجازه بدهید مانند ماجرای نیمروز، حرف‌های تمام طرف‌ها را بشنوم و در نهایت چیزی که خودم می‌خواهم را بسازم.

ظریف در پاسخ به رضا زاده نماینده مجلس که پرسید بهتر نبود از سال ۹۲ روی شرق سرمایه گذاری می‌کردید گفت؛ من نه به نگاه به شرق اعتقاد دارم و نه نگاه به غرب. معتقدم نگاه ما در سیاست خارجی باید تعاملی و متناسب با همه دنیا باشد. این چینی‌ها بودند که از سال ۹۲ که ما به سر کار آمدیم و درخواست رابطه استراتژیک کردیم تاسال ۹۴ به ما پاسخ ندادند، چون شرایط قطعنامه‌های قبلی زمینه را برایشان فراهم نمی‌کرد. روسیه تا تیر ۹۴ هیچ دعوت رسمی از شهید بزرگوار سردار سلیمانی برای سفر به روسیه نکرد. اولین دعوت از شهید سلیمانی مربوط به مرداد ۹۴ یعنی چند روز پس از انعقاد برجام است. این یعنی همانقدر برجام برای حل مشکل غرب بود که برای حل مشکل شرق بود.

او افزود: سیاست خارجی ایران در طول تاریخ شاکله نگاه به شرق نداشته است و باید در مورد آن کار کرد. اگر امروز به سال ۹۲ بر میگشتم عین همین کار را انجام می‌دادم. حتما سعی می‌کردم برجام را به نتیجه برسانم. امروز هم تمام سعی من این است که بر اساس منویات رهبری برجام رازنده کنیم تا مردم یک روز بیشتر تحت تحریم نباشند.

ظریف در پاسخ به جبرائیلی گفت: من مسلمان به شما می‌گویم، اما به بی بی سی استناد می‌کنید. من از خودم برای کشور هزینه می‌کنم. مستندات شما درباره صحبت‌های من با البرادعی شبکه کفر بی بی سی است. من مسلمان به شما می‌گویم به البرادعی چه گفتم. او می‌خواست ما با آژانس همراهی بیشتری بکنیم. من گفتم من بخاطر حرف زدن با شما حیثیتم را در کشورم از دست داده ام. شما می‌خواهید همراهی بیشتری بکنم؟ بی بی سی مزخرفی را پخش کرده. من در شبکه‌های خارجی گفتم مردم ایران به برخورد با غرب رای داده اند. یک تکه را کریمی قدوسی در صفحه اش گذاشته و شما به آن استناد می‌کنید. همانطور که خبرگزاری فارس صحبت‌های من در دانشگاه تهران را تیکه کرد. سخنرانی من در دانشگاه تهران دو ساعت بود مردم هم شنیدند. شما آن زمان معاون خبرگزاری فارس بودید.

جبرائیلی: آقا که به ما نگفتند تور دفاعی بگذارید. به شما گفتند.

ظریف: بله آقا به ما گفتند، چون ایشان هم همان را شنیدند که خبرگزاری فارس به دروغ از من پخش کرده بود.

شهاب مرادی، کارشناس فرهنگی از ظریف و آذری جهرمی در خواست کرد تا ویژگی‌های هاوس را در هیات دولت بگویند و با توجه به زمزمه‌های ایجاد شده، جلوی فیلتر این پلت‌فرم را بگیرند.

ظریف در پاسخ گفت: من و آذری جهرمی نه فیلتر می‌کنیم و نه موافق فیلتر هستیم.

جهرمی هم به شهاب مرادی گفت: «شما به رفقا بگویید حل است که فیلتر نشود» که مرادی هم در پاسخ گفت: من به رفقا گفته‌ام، اما شما هم بگویید خوب است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۸۳۶۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
فیلترینگ داره واقعا به قول جهرمی منسوخ میشه و هیچ جوره نمیشه جلوی مردم ایستادگی کرد جز اینمه گوشی داشتن رو حرام اعلام کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین