پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۶۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
اتریوم دومین رمزارز جهان با ادامه روند صعودی ارز‌های دیجیتالی به بالاترین قیمت خود رسید. این رمزارز در سال جاری میلادی تقریباً سه برابر شده و این برای اولین بار بعد از ماه فوریه است که قیمت روزنامه این ارز دیجیتالی بالای ۲ هزار دلار باقی مانده است.

شعار سال: اتریوم دومین رمزارز جهان با ادامه روند صعودی ارز‌های دیجیتالی به بالاترین قیمت خود رسید. قیمت این ارز دیجیتالی روز جمعه ۶.۲ درصد افزایش یافت و در ابتدای روز شنبه ۲.۱۴۴ دلار شد. این رمزارز در سال جاری میلادی تقریباً سه برابر شده و این برای اولین بار بعد از ماه فوریه است که قیمت روزنامه این ارز دیجیتالی بالای ۲ هزار دلار باقی مانده است.


کنستانتین آنیسیموف، مدیر اجرایی در بورس ارز‌های رمزنگاری‌شده CEX.IO، درباره اترویم و آینده قیمتی این ارز دیجیتالی به بلومبرگ می‌گوید: «به نظر می‌رسد روند صعودی ارز‌های دیجیتالی ادامه پیدا کند. او معتقد است که این روند صعودی می‌تواند اتریوم را در روز‌های آینده بالاتر از کانال ۲۱۰۰ دلار نگه دارد.»

در این میان کمپانی «ویزا» نیز هفته گذشته اعلام کرد این شرکت برای تسویه معاملات خود از اتریوم استفاده خواهد کرد، خبری که به هیجان بازار اتریوم دامن زد.

بیت‌کوین از سال گذشته میلادی تاکنون رشد چشمگیری یافته و به همین دلیل برخی از کارشناسان بازار رمزارز هشدار می‌دهند که این رمز ارز حباب دارد و به احتمال زیاد این حباب به زودی منفجر خواهد شد.

جولیوس دی کمپنائر تحلیلگر ارشد در StockCharts.com درباره افزایش ارزش اتریوم در آینده‌ای نزدیک می‌گوید: «در ماه‌ها و روز‌های آینده اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین قدرت نسبی پیدا می‌کند.»

اتریوم

یوان دیجیتالی محبوب می‌شود؟

به غیر از اتریوم که این روز‌ها شرایط خوبی پیدا کرده و یکی از ارز‌های مهم بازار به حساب می‌آید، «یوان دیجیتالی» هم نگاه کارشناسان بازار را به خود جلب کرده است.

یوان دیجیتالی چین با هدف جایگزینی برخی از وجوه نقد در گردش طراحی شد، طرحی که به گفته بانک مرکزی خلق چین (PBOC) راهی برای پیشبرد پرداخت دیجیتالی است.

یوان چین

وانگ شین مدیر دفتر تحقیقات (PBOC) درباره این ارز دیجیتالی می‌گوید: «علاقه بازار به یوان دیجیتالی بسیار زیاد است و این ارز دیجیتالی توجه همگان را به خود جلب کرده است.»

وانگ شین، دلایل متعددی را برای مورد توجه قرار گرفتن این ارز دیجیتالی مطرح می‌کند که یکی از آن‌ها احتمال توسعه ارز‌های دیجیتالی توسط بانک‌های مرکزی در کشور‌های مختلف است. طبق گفته وانگ، تعدادی از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان از جمله ژاپن، انگلیس، سوئد و سوئیس در حال انتشار ارز‌های دیجیتالی خود هستند.

اما وانگ شین معتقد است که مهم‌ترین دلیل توجه بازار به یوان دیجیتالی افزایش قیمت بیت‌کوین است.

دولت چین در ماه‌های گذشته مقداری از ارز دیجیتالی خود را در اختیار برخی مردم این کشور گذاشته تا با آن خرید و فروش کنند؛ برنامه‌ای آزمایشی که طرح ارز دیجیتالی این کشور را بررسی می‌کند. بنا بر گفته وانگ، این برنامه در حال گسترش است و به زودی تعداد بیشتری از مردم این کشور می‌توانند از یوان دیجیتالی استفاده کنند.

ارز دیجتالی آینده اقتصاد جهان است؟

هرچند بازار ارز‌های دیجیتالی این روز‌ها سبز است و استقبال زیادی از آن صورت گرفته، اما آیا ارز‌های دیجیتالی می‌توانند اقتصاد جهان را متحول کنند؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از کارشناسان اقتصادی را مشغول کرده است.

از سویی برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ایده ارز‌های دیجیتالی شکست می‌خورد و هیچ تاثیری بر واقعیت‌های اقتصادی جهان نمی‌گذارد و برخی هم معتقدند آینده اقتصاد جهان به این ارز‌ها گره خورده است.

اما موفقیت ارز‌های دیجیتالی وابسته به پارامتر‌های متنوعی است. یکی از این عوامل تمایل بانک‌ها و موسسات سنتی اقتصاد به رمزارزهاست. یکی دیگر از پارامتر‌ها هم شفافیت این بازار است. نکته دیگری که باید ذکر کرد تسهیل خرید رمزارز‌ها و همچنین اتحاد بین آنهاست. این نکات مهم موضوع اصلی بحث کارشناسان اقتصادی است. در این میان، اما مهم‌ترین نکته‌ای که ذهن کارشناسان اقتصادی و همچنین کشور‌های جهان را به خود مشغول کرده شفافیت است. بیت‌کوین و به طور کلی ارز‌های دیجیتالی قابل ردیابی نیستند و همین موضوع هم باعث شده ایده گسترش ارز‌های دیجیتالی با مخالفت کشور‌ها از جمله آمریکا مواجه شود.

ارز دیجیتال

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۴۲۹۷، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین