پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۶۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: اینکه آیین‌نامه‌های موجود را با لکه‌گیری به منظور جلب رضایت همه اقشار اعضای هیئت علمی به سرانجام برسانیم، تضاد اساسی با نگاه راهبردی به منافع کشور دارد.

شعار سال: بابک شکری، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره تصمیم وزارت علوم مبنی بر اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید گفت: آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی باید تغییر کند، اما نکته اساسی این است که برای چه هدفی، در چه جهاتی و چگونه؟ در حقیقت پاسخ به این سوالات و توجه به آن‌ها راهگشای اصلی برای ایجاد این تغییرات است.
 
وی ادامه داد: اخیراً شورای عالی انقلاب فرهنگی از وزارت عتف خواسته است که شرط چاپ مقاله بین‌المللی در آیین‌نامه ارتقاء اساتید یک شرط وتویی نباشد. در این راستا وزارت عتف جلسه‌ای با معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها برگزار کرد و در آن جلسه نکاتی در مورد تغییر آیین‌نامه ارتقاء بیان شد. معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی به این نکته اشاره کرد که در سال‌های گذشته چندین بار تغییراتی در آیین‌نامه ارتقاء اعمال شده است، اما این تغییرات با نگاه راهبردی و به صورت همه جانبه انجام نشده و بیشتر به صورت شکلی و لکه‌گیری از آیین‌نامه‌های قبلی بوده است.
 
شکری تصریح کرد: در حقیقت سیاست‌گزاری و ارائه برنامه راهبردی برای کشور در حوزه پژوهش نیازمند تحول اساسی در آیین‌نامه ارتقاء و در نظر گرفتن همه پارامتر‌های لازم برای استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی در تمامی حوزه‌های تخصصی است و این جز در سایه نگاه راهبردی و همه‌جانبه‌نگری و یافتن پاسخ برای سه سوال عنوان شده در بالا نیست. اینکه انتظار داشته باشیم آیین‌نامه‌های موجود را با لکه‌گیری به منظور جلب رضایت همه اقشار اعضای هیئت علمی به سرانجام برسانیم، تضاد اساسی با نگاه راهبردی به منافع کشور دارد.
 
معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: همگان اطلاع داریم که کشور سالیان متمادی تلاش کرده است تا نرخ رشد تعداد مقالات خود را بالا ببرد و در حال حاضر به آن افتخار می‌کند و این افتخار از لسان مسئولان کشور بار‌ها شنیده شده است. امیدوارم که یک اقدام نسنجیده باعث نشود که کشور در سال‌های آینده این افتخار را نیز از دست بدهد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  دانشجو، تاریخ انتشار:  17 فروردین 1400، کدخبر: 923827، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین