پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
نمایندگان مجلس وزارت کشور را موظف کردند با همکاری با وزارت راه و سازمان ثبت اسناد از هرگونه موازی‌کاری در مراحل صدور پروانه، تفکیک سند و تمامی مراحل کارشناسی ساخت مسکن جلوگیری کند.

شعار سال: در جلسه علنی صبح امروز ۱۸ فروردین مجلس شورای اسلامی و در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران مجلس پیرامون طرح جهش تولید و تامین مسکن، با الحاق ماده‌ای به طرح جهش تولید و تأمین مسکن موافقت کردند.

در این ماده الحاقی آمده است: وزارت کشور موظف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک ترتیبی اتخاذ نماید که در مراحل صدور پروانه تا صدور سند تفکیک و کلیه مراحل کارشناسی و نظارتی مسکن چه به صورت انبوه‌سازی، چه مشارکتی و انفرادی هیچ‌گونه اقدام موازی و مکرر اعم از رأسا یا با ارجاع به همدیگر انجام نشده و هر مرحله تنها یک بار توسط شهرداری یا سازمان نظام مهندسی یا ثبت اسناد صورت پذیرد. در این مراحل بایستی مراحل استحکام بنا و رعایت خطوط معماری و اصول زیبایی‌شناختی لحاظ شود.

محمدحسین فرهنگی به عنوان پیشنهاد دهنده این ماده، در تشریح پیشنهاد خود، گفت: در حال حاضر موضوعات مختلف توسط این ۳ دستگاه به صورت جداگانه و تکراری صورت می‌پذیرد که این امر موجب تأخیر و از بین رفتن زمان و افزایش هزینه‌ها می‌شود، به طور مثال متراژ ساختمان یک بار توسط شهرداری، بار دیگر توسط سازمان نظام مهندسی و در نوبت بعد توسط سازمان ثبت بررسی می‌شود که این امر موجب موازی‌کاری و تأخیر در جهش تولید مسکن خواهد شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود: با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و سازمان اسناد و املاک می‌توان مشکل فوق را رفع کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۵۹۷۰۲، www.ilna.news.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین