پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
تاجرنیا، مسئول ستاد واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی گفت: در حال حاضر بصورت آنلاین، ترتیب واکسیناسیون در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود و نمایندگانی از حراست و بخش واکسیناسیون بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این کار نظارت دارند و حتی یک عدد واکسن هم به سازمان نظام پزشکی داده نمی‌شود.
شعار سال: «علی تاجرنیا» معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان نظام پزشکی و مسئول ستاد واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی در مورد ادعا‌هایی در مورد بی‌عدالتی در واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه بین پزشکانی که برای واکسیناسیون در نوبت بودند افرادی غیرپزشک هم حضور داشتند، بیان کرد: به هیچ وجه چنین مسئله‌ای وجود نداشته است، ۴۵ هزار واکسن در سراسر کشور به سازمان نظام پزشکی اختصاص داده شده است و طبق دستورالعمل، این واکسن‌ها باید برای افراد بالای ۵۰ سال عضو سازمان استفاده شود.

وی ادامه داد: تمام اطلاعات افراد استخراج می‌شود و به صورت مرحله‌ای به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود تا ترافیکی برای مراکز تزریق ایجاد نشود. حال با توجه به شرایط نگهداری واکسن اسپوتنیک روسیه که باید در فریزر نگهداری شود، ممکن است طبق شرایط نگهداری آن زمان، در یک مقطع، پزشکی آن هم بالای ۵۰ سال در بیمارستان حاضر نباشد و برای همین به پزشکان داخلی بیمارستان که نوبت‌شان مثلا برای چند روز بعد بوده، تحویل داده شود، اما این افراد همه الزاما کارت نظام پزشکی داشتند و جزو کادر درمانی بودند که طی روز‌های آینده واکسن به آن‌ها تعلق می‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس بنابراین تخلفی در این زمینه انجام نشده است، اگر مواردی هم بوده، بسیار اندک است و قابل ملاحظه نیست، بنابراین از تمام کسانی که مدعی این مساله هستند که افرادی تخلف کردند، می‌خواهیم متخلفان احتمالی یا هر موردی که بوده را به ما معرفی کنند، چون ادعا کردن کار راحتی است، ولی اثبات آن دشوار است.

تاجرنیا افزود: طبق گزارش‌هایی که تا الان ارسال شده، مشخص است که روز به روز چه افرادی تزریق را انجام دادند، بعد از اینکه واکسیناسیون اسپوتنیک هم تمام شود ما یک گزارش کامل از گیرندگان واکسن، از نظر سن، رشته کاری، نحوه پخش استان‌ها و ... ارائه می‌دهیم و آن گزارش مشخص می‌کند که چقدر این صحبت‌ها درست بوده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در حال حاضر هم به صورت آنلاین ترتیب واکسیناسیون در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود و نمایندگانی از حراست و بخش واکسیناسیون بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این کار نظارت دارند و حتی یک عدد واکسن هم به سازمان نظام پزشکی داده نمی‌شود، بلکه مکان‌های تزریق واکسن با هماهنگی سازمان نظام پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی ایجاد می‌شود.

تاجرنیا در واکنش به ادعایی مبنی بر اینکه در ناصر خسرو دلال‌هایی هستند که در ازای ۵۰ یا ۶۰ میلیون واکسن کرونا را با واسطه می‌فروشند و بعضی هم امکان تزریق در بیمارستان را دارند، بیان کرد: به هیچ عنوان این مسائل صحت ندارد و همه شایعه است، چون تعداد واکسن کم و متقاضیان آن بسیار زیاد است، بنابراین شایعات زیادی در این خصوص شکل می‌گیرد و فردی که مسئولیت این کار را بر عهده دارد، باید بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده رفتار کند.

وی ادامه داد: ممکن است در یک شرایط خاص با توجه به شرایط نگهداری واکسن اسپوتنیک چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی افرادی که در لیست نبودند واکسن دریافت کنند، ولی قطعا آن‌ها کسانی هستند که جزو کادر درمان بوده و در همان چند روز مجاز برای واکسن هستند و آن‌ها هم در سامانه ثبت می‌شوند و اصلا امکان پذیر نیست که افراد خارج از پروتکل تزریق کنند، یعنی شرط تزریق، داشتن کارت معتبر سازمان نظام پزشکی و کارت ملی برای تعیین سن بالای ۵۰ سال است.

تاجرنیا گفت: براساس پروتکل کشوری تنها در موارد خاص که فرد بین معدوم کردن واکسن و تزریقش به شخص دیگر در این زمینه مختار است که آنهم باز به فرد با همان اولویتی که گفتم تزریق می‌شود و اینطور نیست که افراد به بیمارستان دولتی یا خصوصی برای تزریق مراجعه کنند و بیمارستان هم واکسن در اختیارشان بگذارد.

مسئول ستاد واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی افزود: ما اصلا گزارشی از تخلف پزشکان نداریم و در این توضیحاتی که ارائه کردم، فقط امکان محتمل بودن موضوع را بیان کردم که با توجه به شرایطی که وجود دارد، می‌تواند چنین اتفاقی بیفتد و این طور نیست که فردی اختیار کند و بتواند به کسی که دوست دارد واکسن بدهد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۶۲۱۹۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
برچسب ها: نظارت ، واکس ، کرونا ، حراست
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
یعنی چی می خواین بگیی؟هیچ تخلف و پارتی بازی صورت نگرفته؟ مگه میشه؟ اینجا ایرانه اقایون نه سوئیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین