پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
مهدی اسفندیار دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت، در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری بیان می‌دارد که: لازم می‌دانم با توجه به لزوم در نظر گرفتن اصل مسلم مدیریت چند وجهی کووید ۱۹ و با توجه به تحلیل پیش گفت از عملکرد جناب آقای نمکی، از ریاست محترم جمهوری درخواست شود در مورد یک دست شدن تیم مدیریت کووید ۱۹ در کشور اقدام نمایند و این موضوع با حکم حکومتی حضرتعالی مشمول لزوم رای اعتماد مجدد مجلس به دولت نگردد یا اینکه کلا بحث مدیریت بحران کووید ۱۹ از دولت منفک و به سازمان پدافند غیر عامل کشور در زیر مجموعه ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور انتقال یابد و فکری اساسی برای وارادت واکسن و واکسیناسیون مردم قبل از انتخابات ۴۰۰ گردد.

شعار سال:خدمت رهبری معظم انقلاب

سلام علیکم

با احترام حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می کنم و لازم می دانم با چشمانی بسیار نگران نسبت به رویکرد جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت، نکاتی را از سر دلسوزی خدمت شما عرض نمایم و پیش بینی هایی از تداوم مدیریت کرونایی ایشان در دو الی سه ماه آینده به لحاظ تبعات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی معروض دارم.

اینجانب از ابتدای شیوع و بلکه قبل از شیوع کرونا این ویروس منحوس را رصد کرده و با گفتگوهایی که با افراد موثر و حتی مسئول در وزارت بهداشت داشته ام نتایج ذیل را به یقین برداشت نمودم

۱_ در شروع این ویروس مستحضرید همانطور که اخبار متواتر از برخوردهای قضایی و امنیتی نشان می داد(کشف انبارهای بسیار بزرگ کالاهای حفاظتی در برابر کووبد) آمادگی دلالان و فعالان اقتصادی برای مواجه با کووید ۱۹ بسیار بیشتر از وزارت تحت امر جناب آقای نمکی بود.

۲_ هیچ علائمی از نشست های تخصصی و یا آموزشی و یا مشورتی برای برخورد با کووید در مکاتبات و ارزیابی ها و ...مانورهای اجتماعی در وزارت بهداشت از تاریخ کشف این ویروس در چین تا روز ۶ اسفند ۹۸ نیافته ام الا به اینکه در این تاریخ یعنی یک هفته بعد از اعلام اولین مرگ بر اثر کووید اولین فراخوان سازمان نظام پزشکی برای برگزاری نشست علمی چگونگی مواجه با کووید را در رسانه ها می یابیم.

۳_ سخنان معاونان و شخص وزیر بهداشت در مورد کووید در یک الی ۲ ماه اول کووید(که زمان طلایی برای جلوگیری از نشر کووید بوده)  نشان از عدم انسجام در وزارت بهداشت و عدم اتخاذ سیاست جامع و یکپارچه در مواجه با این بیماری و بلکه سردرگمی مردم و دست اندرکاران شده است سخنانی مثل ماسک برای عموم لازم نیست و درمان موثر برای کووید داریم و غیرقابل خدشه بودن آمارها و پیشنهاد اپیدمی گله ای و عدم ابتلای اطفال به کووید و .. سرازیر کردن انبوهی از ماسک به بازار و اهدای رایگان آن به مردم و ادعای تاثیر گرمای هوا بر کاهش بیماری که آنها را  از اشتباهات مرگبار و تراژدی مدیریت می نامم، از زبان شخص آقای نمکی و معاونان محترم ایشان جاری و ساری شده است که نشان از سردرگمی عجیب وزارت بهداشت در مواجه با کووید است.

۴_ شاخ و شانه کشیدن بی مورد و ادعاهای رسانه ای نا بجا مثل معرکه گیری برای دنیا و تماس کشورهای اروپایی برای استفاده از تجربیات جناب آقای نمکی در مهار کووید و الگوسازی اجرای مراسم اباعبدالله الحسین علیه السلام با اجرای دقیق پروتکل ها(که از ابتدا ناشدنی می نمود و ظهور پیک سوم را به ارمغان اورد) و .... موجبات سیاسی شدن مدیریت کووید و طولانی شدن حضور این بلای قرن شد.

اما در شرایط حاضر

۱_ حضور جناب آقای نمکی در مقام وزیر بهداشت را با این سطح از توانایی و براورد ۱۴ ماه از مدیریت اخیر وی و با این اصطکاک با رئیس دولت برای مدیریت این ویروس منحوس کاملا به ضرر منافع ملی و مردم می دانم.

۲_ کادر درمان فرسوده شده و از دیگر سو توان روحی و روانی و اقتصادی مردم برای حبس شدن در منازل به حداقل رسیده است و تداوم این وضعیت بسیار دشوار است و خاصه آنکه دوستان عزیز ما جز گفتیم ببندند و ممنوعیت هیچ آلترناتیو دیگری ندارند و این امر فشار زایدالوصفی بر مردم وارد کرده است .

۳_  جناب نمکی به جای اصلاح ضعف های وزارت خود در سه ماه به پایان دولت در رسمی نامعمول نوک پیکان ناکارآمدی را طرف رئیس دولتش گرفته است که این شیوه بعد از ۱۴ ماه از حضور کووید و در این برهه زمانی موجبات ظن و گمانه زنی های سیاسی گردیده‌است.

اما پیش بینی در مورد آینده و راهکار:

مرگ عزیزان ما و فشار اقتصادی ناشی از تورم و تحریم و ویروس و بسته شدن ها و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ۱۴۰۰ و آنچه اینجانب از توانایی جناب نمکی و تیم مدیریتی وی در وزارت بهداشت سراغ دارم پیش بینی می کنم که شرایط شکننده و دشوار شود و تبعات وحشتناکی از نظر خسارت های جانی هموطنان عزیزمان گریبانگیر کشور شود و  بسیاری از افراد از بیم کووید ۱۹ در صندوق های رای نیز حاضر نشوند. لازم می دانم با توجه به لزوم در نظر گرفتن اصل مسلم مدیریت چند وجهی کووید ۱۹ و با توجه به تحلیل پیش گفت از عملکرد جناب آقای نمکی،  از ریاست محترم جمهوری درخواست شود در مورد یک دست شدن تیم مدیریت کووید ۱۹ در کشور اقدام نمایند و این موضوع با حکم حکومتی حضرتعالی مشمول لزوم رای اعتماد مجدد مجلس به دولت نگردد یا اینکه کلا بحث مدیریت بحران کووید ۱۹ از دولت منفک و به سازمان پدافند غیر عامل کشور در زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح کشور انتقال یابد و فکری اساسی برای وارادت واکسن و واکسیناسیون مردم قبل از انتخابات ۴۰۰ گردد.
با تقدیم احترام فراوان

مهدی اسفندیار دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال نه به عوام فریبی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین