پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۸۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
سرمایه اجتماعی از یک سو ناشی از توسعه اقتصادی و از سوی دیگر عامل آن است و کتاب «سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی» فرانکوئیس توضیح می‌دهد که چرا برخی از کشور‌ها در شرایط بهره‌وری پایین و ظاهرا سرمایه اجتماعی ضعیف فرورفته‌اند در حالی‌که دیگر کشور‌ها در هر دو شاخص، قدرت بالایی دارند.

شعار سال:در کتاب «سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی» به دو موضوع کلیدی سرمایه اجتماعی و کارآفرینی پرداخته شده است. در واقع این کتاب رابطه سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی را از طریق «کارآفرینی» توضیح می‌دهد. 
 
این کتاب داستان تاثیر سرمایه اجتماعی بر فن آفرینی را به زبان فنی و دقیق و با استفاده از ابزارهای ریاضی به خوبی تشریح می‌کند و مطالعه آن برای کارشناسان و برنامه‌ریزان این بخش،  ضروری و حیاتی است. 
 
کتاب در هفت فصل نگاشته شده است. فصل اول کتاب، مقدمه است. فصل دوم اصطلاح «قابلیت اعتماد» را تعریف می‌کند و در فصل سه به این بحث پرداخته می‌شود که چرا قابلیت اعتماد برای نظام تولیدی به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته مهم است. 
 
فصل چهارم ابزاری را معرفی می‌کند که به کمک آن بتوان به تجزیه و تحلیل شکل گیری ترجیحات افراد که در واقع منبع قابلیت اعتماد است، پرداخت. فصل پنجم بخش رسمی و تکنیکی کتاب است و با معرفی شرایط کافی نسبتا ساده‌ای، تعامل بین قابلیت اعتماد و تولید مدرن را تحلیل می‌کند. 
 
فصل ششم نکات مربوط به عدم مزیت دیرتر توسعه یافتن و نتایج سیاستی آن را مطرح می‌کند. در فصل هفتم، نتیجه‌گیری مطالب با ارائه پیشنهادهایی با هدف کاربرد وسیع تحلیلی ارائه شده است. 
 
چاپ نخست کتاب «سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی» تالیف پاتریک فرانکوئیس با ترجمه محسن رنانی و رزیتا مویدفر توسط موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی در زمستان ۱۳۹۹ منتشر شده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:   1 اردیبهشت 1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84304467

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین